Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bigote skrev (32 minutter siden):

Du hadde fått min respekt om du kastet lys på det befolkningen i Venezuela blir utsatt for og hva problemene i Venezuela FAKTISK dreier seg om uten å trekke inn dette.

…..som er nøyaktig Nobelkomiteens begrunnelse for å gi fredsprisen til Machado

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bigote skrev (1 minutt siden):

Hvordan skal jeg vite dette?

Du vet jo tydeligvis veldig mye om mine motiver for å lage denne tråden, så da er det ikke så urimelig å anta at du vet enda mer om det som foregår i huene til dine meningsfeller. 

• Liker 7
Skrevet
AdonisFFM skrev (8 minutter siden):

Jeg er enig i at mange av de som er "venstreaktivister" er forblindet av den liberale hatretorikken imot Trump. Det er jo egentlig HELT uvesentlig om Trump er president i denne saken. VZ har jo blitt hersket med lenge lenge før Trump kom på banen. 

Dette er noe "vi" på venstresiden må slutte med. Trump er ikke noen demon i nevneverdig større grad enn EU-eliten eller den liberale verdensorden, snarere tvert imot. 

det er den liberale verdensorden som vil ha krig imot Russland og Trump som forsøker å unngå det.  Samtidig er det klart at Trump hverken er et gode for arbeiderklassen som helhet eller for folk som ikke vil at politistat skal eksistere.  

Realiteten er at Machado er en marionett som tjener USA sine objektiver og ellers er det jo interessant å merke seg hennes tidligere standpunkter med hensyn til Israle og Gaza, for eksempel.

De som trakk seg fra fakkeltoget i Oslo hadde gode grunner til det. Og det er noe som har satt nobelkomiteen i enda mer forlegenhet. 

Enig i synet ditt på Trump hvertfall. Jeg ser på Trump som en brølape, og MAGA-kulten som et muppetshow, det er surrealistisk. Men at fyren er helt idiot, ond og nye Hi**er er jeg heller ikke med på. 
Hadde vært greit om verden var så enkel, men slik er det altså ikke. 

• Liker 3
Skrevet
AdonisFFM skrev (16 minutter siden):

Det var ikke generell sverting. Jeg sa sannsynligvis og nevnte ikke at det gjaldt alle. 

Vage og generelle ubegrunnede beskyldninger mot en gruppe kvalifiserer til generell sverting i min bok.

Skrevet
Snok1 skrev (3 minutter siden):

Jeg har masse respekt for Machado's frigjøringskamp for Venezuela, men jeg er fortsatt kritisk til at fredsprisen er arenaen for å kaste lys på dette når det å styrte regimet i Venezuela gjennom USA ikke nødvendigvis vil ha et fredelig utfall og vil resultere i en potensiell krig.

Bacteria skrev (6 minutter siden):

Du vet jo tydeligvis veldig mye om mine motiver for å lage denne tråden, så da er det ikke så urimelig å anta at du vet enda mer om det som foregår i huene til dine meningsfeller. 

Jeg observerte kun sleivsparkene mot en politisk retning og en gruppe mennesker som demonstrerte tok førersetet foran kontroversene rundt fredsprisen og problemene i Venezuela. Fikk mer disse vibbene av tråden:" Se hva Maduro sa om ventreaktivistene i Norge!"  Maduro vil bruke alt han kan finne for egen politisk vinning uten at det sier noe om at demonstrasjoene var rettferdiggjort eller ikke.

Må ærlig si at jeg ble litt sjokkert over at Maduro presterte å omtale Oslo som en "pueblo"..

Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Vage og generelle ubegrunnede beskyldninger mot en gruppe kvalifiserer til generell sverting i min bok.

Ja, hva som er ubegrunnet eller ikke blir vel en mening. 

Om en skulle gå etter alle som kommer med slikt en ikke er enig i kan vi jo like godt få det overstått og formalisere at KG kun skal være et ekkokammer.

Det er nok flere enn undertegnede som mener at Stortinget har mange medlemmer som ikke gir inntrykk av å bry seg mest om eget folk.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (19 minutter siden):

Nobelkomiteen kan "begrunne" på hvilket som helst grunnlag de vil. De ble nok utsatt for et voldsomt press for å gi fredsprisen til Trump, men han er jo både republikaner (iallfall formelt) og antiglobalist så det var no no. DA fant de like så godt en USA-marionett som vel i bunn og grunn har kapasitet til å kaste eget land inn i en borgerkrig, men det er ikke så farlig for USA er fornøyd.

Skrevet
Bacteria skrev (21 timer siden):

… for at så mange stilte på demo MOT fredsprisvinneren. 
Dette er helt sprøtt 

Står på NRK nå. 

Vel, det forteller meg bare at du, som så mange andre ikke har satt deg ned å fått med deg detaljene og hvorfor Maduro er nok et dårlig valg fra Nobelkomiteen..

Skrevet
AdonisFFM skrev (8 minutter siden):

Ja, hva som er ubegrunnet eller ikke blir vel en mening. 

Du må gjerne begrunne synspunktet ditt. Det er det jeg spesifikt ber deg om. Jeg er oppriktig interessert i argumentene dine, men det fordrer at du faktisk ytrer dem.

Igjen: På forhånd takk.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Du må gjerne begrunne synspunktet ditt. Det er det jeg spesifikt ber deg om. Jeg er oppriktig interessert i argumentene dine, men det fordrer at du faktisk ytrer dem.

Igjen: På forhånd takk.

Jeg tipper nok du ikke er særlig interessert i noen begrunnelser fra min side. Dette "begrunner" jeg med måten du ytrer deg på imot meg.

Dessuten, du ville neppe godtatt at en begrunnelse var det engang. 

Vi kan være enige om å være prinsippielt uenige om det meste. Eller, du ville vel ikke vært enig med meg der. Jeg anbefaler deg heller å direkte appellere til mod om å utestenge meg. Men køen er vel lang her i Normistan 😅

Skrevet
K.B. skrev (8 minutter siden):

Vel, det forteller meg bare at du, som så mange andre ikke har satt deg ned å fått med deg detaljene og hvorfor Maduro er nok et dårlig valg fra Nobelkomiteen..

Madoro hadde vært et UTSØKT valg, men nobelkomiteen ville aldri hatt tillatelse til å gi ham prisen.

Jeg antar det var marionettkvinnen du mente og ikke Maduro 🤣

Skrevet
AdonisFFM skrev (6 minutter siden):

Jeg tipper nok du ikke er særlig interessert i noen begrunnelser fra min side. Dette "begrunner" jeg med måten du ytrer deg på imot meg.

Dessuten, du ville neppe godtatt at en begrunnelse var det engang. 

Vi kan være enige om å være prinsippielt uenige om det meste. Eller, du ville vel ikke vært enig med meg der. Jeg anbefaler deg heller å direkte appellere til mod om å utestenge meg. Men køen er vel lang her i Normistan 😅

Jeg ser ingen grunn til å rapportere deg. Å være uenige er jo selve hensikten med et diskusjonsforum. Uten uenighet blir det jo ingen diskusjon.

Dessverre gir du meg lite grunnlag for en konkret diskusjon, så da forlater jeg denne undertråden om stortingsrepresentanter som visstnok skal være overløpere.

• Liker 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (7 minutter siden):

Madoro hadde vært et UTSØKT valg, men nobelkomiteen ville aldri hatt tillatelse til å gi ham prisen.

Jeg antar det var marionettkvinnen du mente og ikke Maduro 🤣

Gikk litt fort på telefonen der ja, snakker selvfølgelig om Machado..

• Liker 1
Skrevet
Athod skrev (7 timer siden):

Jeg skal ikke gå inn på hva som er rett eller galt angående Venezuela, men det at man gir fredsprisen til en som direkte oppfordrer til krig er jo ikke noe annet enn morsomt/tragisk.

Obama?

• Liker 5
Skrevet
Traktor skrev (3 minutter siden):

Obama?

Husk at det meste globalisme gjør i det offentlige rom stort sett har motsatt hensikt enn det som proklameres som intensjon. 

• Liker 2
Skrevet
Traktor skrev (14 minutter siden):

Obama?

Så ille som utdelingen til Obama var, så syns jeg den blir toppet av denne.

Skrevet
Athod skrev (11 minutter siden):

Så ille som utdelingen til Obama var, så syns jeg den blir toppet av denne.

Ja, faktisk enig.  Og EN TING skal Obama ha. Han gjorde også mye tull (Libya for eksempel), men hadde vett og visdom nok til å fatte at det ikke var noen sjanse for å vinne over Russland i deres bakgård.

Samne med Merkel. Den galskapen hun gjorde med å slippe inn millioner av muslimer inn i Europa kan ha ødelagt hele kontinentet for uant framtid, men hun hadde også nok vett til å forstå at krig med Russland var galskap.

Jeg tror nobelprisen har blitt mer og mer et symbol på den ensretting som finner sted i lille liberale Vesten; samtidig som resten av verden i større og større grad finner den irrelevant.

Skrevet
AdonisFFM skrev (26 minutter siden):

Ja, faktisk enig.  Og EN TING skal Obama ha. Han gjorde også mye tull (Libya for eksempel), men hadde vett og visdom nok til å fatte at det ikke var noen sjanse for å vinne over Russland i deres bakgård.

Samne med Merkel. Den galskapen hun gjorde med å slippe inn millioner av muslimer inn i Europa kan ha ødelagt hele kontinentet for uant framtid, men hun hadde også nok vett til å forstå at krig med Russland var galskap.

Jeg tror nobelprisen har blitt mer og mer et symbol på den ensretting som finner sted i lille liberale Vesten; samtidig som resten av verden i større og større grad finner den irrelevant.

Trenger ikke tro, er fullstendig klart at fredsprisen kun er blitt et maktmiddel for vesten ovenfor resten av verden. 

Noen ganger vinner gode folk, men det er kun fordi at det tilfeldigvis sammenfaller med å tjene vesten på en eller annen måte.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer litt på om det er mange av de samme ansiktene som går igjen blant de som står og protesterer mot denne prisutdelingen, som har stått og protestert mot at Israel forsvarer seg mot jihadister? 🤔

Jeg synest det er merkelig… at det i lille Norge skulle være så fryktelig mange av oss som er villig til å bruke fritiden vår på å demonstrere i gatene mot demokratiske krefter langt borte under fjerne himmelstrøk, at jeg tror det er samme høylytte gjengen i begge demonstrasjoner.
Jeg vet jo ikke, bare tenker høyt.
Neste gang det er sjanse for å opponere mot demokrati, så ser vi de kanskje igjen under neste fane?
Spiller ingen rolle hva, bare det er i mot noen som streber for demokrati.

Jeg heier på i alle fall på henne, fredspris vinneren, og er helt imponert når jeg leser om henne 🕊️ 🕊️🕊️🕊️

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Madame Butterfly skrev (1 time siden):

Lurer litt på om det er mange av de samme ansiktene som går igjen blant de som står og protesterer mot denne prisutdelingen, som har stått og protestert mot at Israel forsvarer seg mot jihadister? 🤔

Jeg synest det er merkelig… at det i lille Norge skulle være så fryktelig mange av oss som er villig til å bruke fritiden vår på å demonstrere i gatene mot demokratiske krefter langt borte under fjerne himmelstrøk, at jeg tror det er samme høylytte gjengen i begge demonstrasjoner.
Jeg vet jo ikke, bare tenker høyt.
Neste gang det er sjanse for å opponere mot demokrati, så ser vi de kanskje igjen under neste fane?
Spiller ingen rolle hva, bare det er i mot noen som streber for demokrati.

Jeg heier på i alle fall på henne, fredspris vinneren, og er helt imponert når jeg leser om henne 🕊️ 🕊️🕊️🕊️

Mange av dem som demonstrerte mot fredsprisen, er chilenere. Flere sosialister og kommunister benyttet sjansen til å markere seg. Ekstremt upassende. 
Maria Corina får all min støtte også

• Liker 4
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...