Athod Skrevet torsdag kl. 16:39 #41 Skrevet torsdag kl. 16:39 Madame Butterfly skrev (2 timer siden): Lurer litt på om det er mange av de samme ansiktene som går igjen blant de som står og protesterer mot denne prisutdelingen, som har stått og protestert mot at Israel forsvarer seg mot jihadister? 🤔 Jeg synest det er merkelig… at det i lille Norge skulle være så fryktelig mange av oss som er villig til å bruke fritiden vår på å demonstrere i gatene mot demokratiske krefter langt borte under fjerne himmelstrøk, at jeg tror det er samme høylytte gjengen i begge demonstrasjoner. Jeg vet jo ikke, bare tenker høyt. Neste gang det er sjanse for å opponere mot demokrati, så ser vi de kanskje igjen under neste fane? Spiller ingen rolle hva, bare det er i mot noen som streber for demokrati. Jeg heier på i alle fall på henne, fredspris vinneren, og er helt imponert når jeg leser om henne 🕊️ 🕊️🕊️🕊️ Hadde jeg vært en som syntes det hadde vært nyttig å dra på demomstrasjoner så kunne jeg fint dratt på demonstrasjonen, hadde ikke hatt noenting med Israel å gjøre, men rett og slett bare på grunn av det at utdelingen har blitt en vits. Ville ikke plassert meg solid på venstresiden akkurat, hvertfall ikke dagens. Altfor mange meninger på viktige områder som går fullstendig på tvers av de. 1
Madame Butterfly Skrevet torsdag kl. 18:17 #42 Skrevet torsdag kl. 18:17 @Athod hadde du ønsket å demonstrere til fordel for ekstreme diktaturer, som Palestina? Hadde du du ønsket å bruke tiden din på å demonstrere mot demokrati forkjempere i Venezuela? Forstår ikke helt hva du vil frem til? 7 1
FryNor Skrevet torsdag kl. 18:19 #43 Skrevet torsdag kl. 18:19 Madame Butterfly skrev (3 timer siden): Lurer litt på om det er mange av de samme ansiktene som går igjen blant de som står og protesterer mot denne prisutdelingen, som har stått og protestert mot at Israel forsvarer seg mot jihadister? 🤔 Jeg synest det er merkelig… at det i lille Norge skulle være så fryktelig mange av oss som er villig til å bruke fritiden vår på å demonstrere i gatene mot demokratiske krefter langt borte under fjerne himmelstrøk, at jeg tror det er samme høylytte gjengen i begge demonstrasjoner. Jeg vet jo ikke, bare tenker høyt. Neste gang det er sjanse for å opponere mot demokrati, så ser vi de kanskje igjen under neste fane? Spiller ingen rolle hva, bare det er i mot noen som streber for demokrati. Jeg heier på i alle fall på henne, fredspris vinneren, og er helt imponert når jeg leser om henne 🕊️ 🕊️🕊️🕊️ Spot on!. Hvis regimet til Maduro hadde fått støtte av USA så ville disse venstreraddisene og demonstrantene støttet Machado av hele sitt hjerte, det er akkurat samme greia med Hamas vs Israel. Hadde USA støttet Hamas så skal du se at disse raddisene hadde støttet den forfulgte jødiske minoriteten i Midtøsten. Motstanden mot USA er større enn fornuften og det er en motstand som sitter dypt hos de på ytre venstre, selv når USA gjør noe som er bra så makter de ikke å innse det eller innrømme det. Jeg er absolutt ingen fan av USA om dagen men det må være mulig å se det store bildet. 8 2
Bacteria Skrevet torsdag kl. 18:50 Forfatter #44 Skrevet torsdag kl. 18:50 FryNor skrev (26 minutter siden): Spot on!. Hvis regimet til Maduro hadde fått støtte av USA så ville disse venstreraddisene og demonstrantene støttet Machado av hele sitt hjerte, det er akkurat samme greia med Hamas vs Israel. Hadde USA støttet Hamas så skal du se at disse raddisene hadde støttet den forfulgte jødiske minoriteten i Midtøsten. Motstanden mot USA er større enn fornuften og det er en motstand som sitter dypt hos de på ytre venstre, selv når USA gjør noe som er bra så makter de ikke å innse det eller innrømme det. Jeg er absolutt ingen fan av USA om dagen men det må være mulig å se det store bildet. Enig med dere. Trykker du på knappen «Trump» eller «Israel» går disse venstreradikale fullstendig av hengslene. Du trenger egentlig ikke å nevne disse to unevnelige engang, noe denne tråden er et levende bevis på. Masken kommer av og man går inn i en slags tribalistisk modus der min fiendes venn er min fiende og vice versa. Det er helt vilt å observere. 6 5
Bigote Skrevet i går, 09:06 #45 Skrevet i går, 09:06 (endret) Da har vi fått med oss at venstresiden er noen slemme dumminger som ikke liker Israel.. Hva med Venezuela og Machado's frigjøringskamp? Det er faktisk argumenter for og i mot henne som en promotør av fred og om fredsprisen er riktig arena for en som promoterer frigjøring gjennom krig..Selv om jeg antok at denne delen ville ta baksetet for " Venstre-sleivsparkene" så er jeg sjokkert over at Venezuela-problemene relatert til Machado blir totalt ignorert av disse. Det å starte krig for å styrte regimet i Venezuela er høyst kontroversielt, og USA's innblanding i regimeendringer har ikke hatt et heldig utfall de siste 20-årene. Om man skal ta en stilling til demonstrasjonene ville det kaaaanskje vært en ide å sette seg inn i hvorfor Machado møter motstand fra flere hold og forholdt seg til det i stedet for å gjøre seg vrang selv? Her føler jeg Venezuelanernes sin kamp regelrett blir utnyttet på samme måte som lidelsene i Sudan som et poltitisk våpen mot venstrsiden.. Dette er skamløst.. Endret i går, 09:08 av Bigote 1
Melkebarten Skrevet i går, 20:44 #46 Skrevet i går, 20:44 AdonisFFM skrev (På 11.12.2025 den 13.27): DU skal selvsagt ikke goade meg til å nevne navn her. Ingen ville vel ved suen fulle fem gjort det. La meg derfor korrigere innegget til å si "Vi har jo sannsynligvis, uten å peke på noen, en rekke slike folk på Stortinget også". Du gikk altså, så fort du møtte motstand fra og hevde at vi har slike folk på tinget. Til. Vi har mest sannsynligvis slike på tinget. Pleier den debatt teknikken og fungere? Kaste ut en påstand her en påstand her og gamble på at folk enten er for dumme, eller ikke vet det?
AdonisFFM Skrevet i går, 20:48 #47 Skrevet i går, 20:48 Melkebarten skrev (1 minutt siden): Du gikk altså, så fort du møtte motstand fra og hevde at vi har slike folk på tinget. Til. Vi har mest sannsynligvis slike på tinget. Pleier den debatt teknikken og fungere? Kaste ut en påstand her en påstand her og gamble på at folk enten er for dumme, eller ikke vet det? Det handler vel mest om å ha visdom nok til å ikke la seg tirre opp til å bli altfor konkret når det ikke trengs. De som vet de vet og de andre vet også, men vil nok neppe di. Det er jo en fare for at mange en normie lager mye ut av lite vet du. Heldigvis holder tidene på å forandre seg.
Melkebarten Skrevet i går, 20:50 #48 Skrevet i går, 20:50 AdonisFFM skrev (1 minutt siden): Det handler vel mest om å ha visdom nok til å ikke la seg tirre opp til å bli altfor konkret når det ikke trengs. De som vet de vet og de andre vet også, men vil nok neppe di. Det er jo en fare for at mange en normie lager mye ut av lite vet du. Heldigvis holder tidene på å forandre seg. Jeg er enig i at man ikke skal la seg tirre opp, det fører sjelden noe godt med seg og er kontraproduktivt. Men man vinner som regel mye på og legge ved en kilde til sine påstander.
AdonisFFM Skrevet i går, 20:57 #49 Skrevet i går, 20:57 Melkebarten skrev (5 minutter siden): Jeg er enig i at man ikke skal la seg tirre opp, det fører sjelden noe godt med seg og er kontraproduktivt. Men man vinner som regel mye på og legge ved en kilde til sine påstander. HAHA, ja dere er jo ytterst dyktige til det ved alle anledninger. Hersketeknikk og intet annet.
Melkebarten Skrevet i går, 21:10 #50 Skrevet i går, 21:10 AdonisFFM skrev (8 minutter siden): HAHA, ja dere er jo ytterst dyktige til det ved alle anledninger. Hersketeknikk og intet annet. Så det er altså hersketeknikk og skrive at man vinner mye på og legge ved en kilde til sine påstander? Man trenger ikke lete lenge eller godt nok heller for og finne kilder til dine påstander som du kom med.
AdonisFFM Skrevet i går, 21:37 #51 Skrevet i går, 21:37 Melkebarten skrev (26 minutter siden): Så det er altså hersketeknikk og skrive at man vinner mye på og legge ved en kilde til sine påstander? Man trenger ikke lete lenge eller godt nok heller for og finne kilder til dine påstander som du kom med. Det er hersketeknikk å be om "kilder" på ting en enkelt kan sjekke selv.
AdonisFFM Skrevet i går, 21:40 #52 Skrevet i går, 21:40 Meg.no skrev (På 11.12.2025 den 17.32): Mange av dem som demonstrerte mot fredsprisen, er chilenere. Flere sosialister og kommunister benyttet sjansen til å markere seg. Ekstremt upassende. Maria Corina får all min støtte også Chilenere som er i Norge kom jo stort sett hit som flyktninger såvidt jeg vet etter at USA kuppet landet tidligere. Så at de nå reagerer på hva USA gjør i et NYTT land i Sør-Amerika er forståelig selv om de selvsagt burde reist hjem nå.
Melkebarten Skrevet i går, 22:41 #53 Skrevet i går, 22:41 AdonisFFM skrev (1 time siden): Det er hersketeknikk å be om "kilder" på ting en enkelt kan sjekke selv. Vel, der er vi uenige.
Linnea27 Skrevet 23 timer siden #54 Skrevet 23 timer siden Jeg stemmer aldri lengre til høyre enn ap, noen ganger stemmer jeg SV. Jeg har stemt Rødt også før. Jeg er ikke enig med Machado politisk, men jeg er enig i kampen hennes for demokrati og ytringsfrihet. Venezulanerne må selv få velge sin vei til frihet. De venezulanerne jeg kjenner som bor utenfor venezuela støtter Machado. De som fortsatt bor i Venezuela tør ikke å si et pip.... 1
Bigote Skrevet 4 timer siden #55 Skrevet 4 timer siden (endret) Linnea27 skrev (19 timer siden): Jeg stemmer aldri lengre til høyre enn ap, noen ganger stemmer jeg SV. Jeg har stemt Rødt også før. Jeg er ikke enig med Machado politisk, men jeg er enig i kampen hennes for demokrati og ytringsfrihet. Venezulanerne må selv få velge sin vei til frihet. De venezulanerne jeg kjenner som bor utenfor venezuela støtter Machado. De som fortsatt bor i Venezuela tør ikke å si et pip.... Om Machado får overtalt USA til å gå inn militært for å kuppe regimet vil vel veien til frihet være bestemt av USA med Trump i spissen? USA har vel ikke en god historikk når det kommer til konsekvenser av regimer de har styrtet eller kuppet .. Nye eksempler er vel Irak, Libya og Afghanistan. I Latin Amerika så man at kuppet av Salvador Allende førte Chile inn i en grusom mørkeperiode.. Nicaragua er et land der amerikansk innblandinger igjennom de siste 100 årene har vært veldig ødeleggende for utviklingen i landet, og USA paranoiaen brukes som drivkraft av diktaturet der. Personlig støtter jeg Machados kamp for frihet, og jeg klandrer ikke henne for å dyrke en god relasjon med USA da krig er en vei for å styrte Maduro. Har bodd i Latin-amerika over flere år og sett utallige flyktninger fra Venezuela. De hhar virkelig min medfølelse. At potensielt Trump og Hegseth skal sitte i førersetet for Venezuelas frihet gir meg fremdeles en veldig dårlig følelse. Endret 4 timer siden av Bigote
Linnea27 Skrevet 2 timer siden #56 Skrevet 2 timer siden Bigote skrev (2 timer siden): Om Machado får overtalt USA til å gå inn militært for å kuppe regimet vil vel veien til frihet være bestemt av USA med Trump i spissen? USA har vel ikke en god historikk når det kommer til konsekvenser av regimer de har styrtet eller kuppet .. Nye eksempler er vel Irak, Libya og Afghanistan. I Latin Amerika så man at kuppet av Salvador Allende førte Chile inn i en grusom mørkeperiode.. Nicaragua er et land der amerikansk innblandinger igjennom de siste 100 årene har vært veldig ødeleggende for utviklingen i landet, og USA paranoiaen brukes som drivkraft av diktaturet der. Personlig støtter jeg Machados kamp for frihet, og jeg klandrer ikke henne for å dyrke en god relasjon med USA da krig er en vei for å styrte Maduro. Har bodd i Latin-amerika over flere år og sett utallige flyktninger fra Venezuela. De hhar virkelig min medfølelse. At potensielt Trump og Hegseth skal sitte i førersetet for Venezuelas frihet gir meg fremdeles en veldig dårlig følelse. Enig i dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå