Bacteria Skrevet onsdag kl. 15:39 #1 Skrevet onsdag kl. 15:39 … for at så mange stilte på demo MOT fredsprisvinneren. Dette er helt sprøtt Står på NRK nå. 8 2
AdonisFFM Skrevet onsdag kl. 18:59 #2 Skrevet onsdag kl. 18:59 Alle som har et lite element av kritisk tankegang vet at denne fredsprisen er en skandale. Hvis det bryter ut borgerkrig i VZ og/eller USA kommer inn med tropper, vil jeg nok si at Nobelkomiteen har blod på hendene. Det var utrolig interessant å se hvordan hele media dekket denne saken straks kunngjøringen var et faktum og vel ingen visste om henne før dette. Og nå har Kina og Russland samt mange andre land kommet med støtte til Venezuela. Nobelkomiteen ser ut til å være en REN propagandamaskin for vesten. 1 2
Pawn Hearts Skrevet onsdag kl. 21:04 #3 Skrevet onsdag kl. 21:04 Jeg ville ikke gått i toget selv, men jeg skjønner bakgrunnen. Jeg støtter Machados kamp for demokratiet, men når hun ukritisk hyller Trump, grenser det til landsforræderi. Trump benyttet like godt anledningen til å eskalere konflikten og langt på vei innrømme at det ikke er narkotrafikken han vil til livs, men Maduro. https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/us-seizes-oil-tanker-coast-venezuela-trump-says-rcna248478 1 2
AdonisFFM Skrevet onsdag kl. 21:08 #4 Skrevet onsdag kl. 21:08 Pawn Hearts skrev (3 minutter siden): Jeg ville ikke gått i toget selv, men jeg skjønner bakgrunnen. Jeg støtter Machados kamp for demokratiet, men når hun ukritisk hyller Trump, grenser det til landsforræderi. Trump benyttet like godt anledningen til å eskalere konflikten og langt på vei innrømme at det ikke er narkotrafikken han vil til livs, men Maduro. https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/us-seizes-oil-tanker-coast-venezuela-trump-says-rcna248478 Så hvis hun ikke hadde hyllet Trump så ville du ha støttet henne? Her har vi et eksempel på hva som betyr noe for de fleste..... 4 2
Pawn Hearts Skrevet onsdag kl. 21:15 #5 Skrevet onsdag kl. 21:15 AdonisFFM skrev (Akkurat nå): Så hvis hun ikke hadde hyllet Trump så ville du ha støttet henne? Her har vi et eksempel på hva som betyr noe for de fleste..... Å, gi deg. Hun støtter jo ukritisk USAs aggressive politikk mot Venezuela. Leste du hva Trump sa? Maduros "days are numbered". Her er vi veldig, veldig nær et kupp, eller til og med en krig. Hvis Machado virkelig synes dette er i sin orden, svikter hun sitt eget land. 1 1
AdonisFFM Skrevet onsdag kl. 21:28 #6 Skrevet onsdag kl. 21:28 Pawn Hearts skrev (11 minutter siden): Å, gi deg. Hun støtter jo ukritisk USAs aggressive politikk mot Venezuela. Leste du hva Trump sa? Maduros "days are numbered". Her er vi veldig, veldig nær et kupp, eller til og med en krig. Hvis Machado virkelig synes dette er i sin orden, svikter hun sitt eget land. Hun har jo vært USA sin pupett i alle de år. Bare fordi at Trump er president så hisser du deg opp? Tror du Biden hadde hatt noen forskjell? Selvsagt svikter hun sitt eget land. Overløpere for USA har en tendens til å gjøre det. Vi har jo en rekke slike folk på stortinget også. 4
Athod Skrevet i går, 06:18 #7 Skrevet i går, 06:18 (endret) Jeg skal ikke gå inn på hva som er rett eller galt angående Venezuela, men det at man gir fredsprisen til en som direkte oppfordrer til krig er jo ikke noe annet enn morsomt/tragisk. Endret i går, 12:13 av Athod 1 2
Bacteria Skrevet i går, 10:42 Forfatter #8 Skrevet i går, 10:42 AdonisFFM skrev (13 timer siden): Hun har jo vært USA sin pupett i alle de år. Bare fordi at Trump er president så hisser du deg opp? Tror du Biden hadde hatt noen forskjell? Selvsagt svikter hun sitt eget land. Overløpere for USA har en tendens til å gjøre det. Vi har jo en rekke slike folk på stortinget også. Maduro har kjørt Venezuela fullstendig i grøfta. Forskere og ingeniører har forlatt landet, faktisk har 1/3 av befolkningen rømt. Det er fullstendig krise. Så å si at Maria svikter landet sitt synes jeg blir litt feil. Det er Maduro som er sviker her, hvis vi skal kalle noen for det. Som tom har tilsidesatt et demokratisk valg som han tapte så det sang… Synes disse motdemonstrasjonene fra venstresida er et flaut skue. 6 5
Bigote Skrevet i går, 11:00 #9 Skrevet i går, 11:00 (endret) Bacteria skrev (20 minutter siden): Maduro har kjørt Venezuela fullstendig i grøfta. Forskere og ingeniører har forlatt landet, faktisk har 1/3 av befolkningen rømt. Det er fullstendig krise. Så å si at Maria svikter landet sitt synes jeg blir litt feil. Det er Maduro som er sviker her, hvis vi skal kalle noen for det. Som tom har tilsidesatt et demokratisk valg som han tapte så det sang… Synes disse motdemonstrasjonene fra venstresida er et flaut skue. Problemene i Venezuela har eksistert over lang tid nå, og jeg er sjokkert over at du utnytter dette for å sende sleivspark mot mennesker som er uenige med deg politisk.. ( Noe sier meg at denne tråden aldri ville eksistert om hun ikke hadde vist sin støtte til Israel og Trump) Skal jeg gi deg et råd er det å IKKE ta det Maduro sier for god fisk.. Dette skjønner Venezuelanerne veldig godt selv. Endret i går, 11:02 av Bigote 1
AdonisFFM Skrevet i går, 11:19 #10 Skrevet i går, 11:19 Det er jo utrolig at så mange ikke er klar over at VZ har vært offer for MASSIVE sanksjoner over en lang tid. Det er derfor landet ikke har maktet å realisere sine ressurser. I motsetning til Russland og Kina makter de ikke å motstå sanksjoner med samme styrke. En annen ting er jo at Brazil la ned veto imot at de skulle bli opptatt i BRICS etter at Brazils presidehnt ble massivt presset ifra USA: Hadde de vært BRICS medlem ville neppe USA ligget utenfor deres kyst med deler av sin flåte og heller ville ikke den marionetten fått fredsprisen. Mange høyt kvalifiserte folk vil jo rammes hardest av USA sine sanksjoner og dermed blir mange av dem søkende imot andre land, som f. eks USA: Trump har jo dessuten gjenopplivet Monroe-doktrinen med klar melding om at USA skal overta kontrollen over VZ. Den fallende supermakten er veldig hardt utsatt med hensyn til sin økonomi. Flere og flere land har begynt å trekke vekk sine transaksjoner i dollar og dermed vil presset på USA sine vasaller i Europa bli enda større for å kjøpe obligasjoner, noe de selvsagt vil gjøre mens de logrer med halen. Imens fortsetter Kina å trappe ned sine investeringer i Amerikanske obligasjoner. De vet temmelig mye som vi andre ikke får info om. Jeg tipper VZ blir tatt opp i BRICS ved neste BRICS-konferanse i India i 2026. Så USA har ikke mye tid på seg til å oppnå det de forsøker her. Equinor har sikker også planer om å "investere" mye i den regionen om landet kommer under kontroll fra USA. - 2
Bacteria Skrevet i går, 11:25 Forfatter #11 Skrevet i går, 11:25 Bigote skrev (19 minutter siden): Problemene i Venezuela har eksistert over lang tid nå, og jeg er sjokkert over at du utnytter dette for å sende sleivspark mot mennesker som er uenige med deg politisk.. ( Noe sier meg at denne tråden aldri ville eksistert om hun ikke hadde vist sin støtte til Israel og Trump) Skal jeg gi deg et råd er det å IKKE ta det Maduro sier for god fisk.. Dette skjønner Venezuelanerne veldig godt selv. Haha, sjokkert faktisk. . Jeg lager tråder om det som interesserer meg, jeg spør ikke deg om lov først. Jeg står ved at jeg synes demoene mot Maria Machado er utidige og uverdige, og det er det mange som er enig i. Det er ikke å sende sleivspark. Det er du som trekker inn Israel, av en eller annen grunn. Guri Melbye støtter prisen, og hun er vel neppe en av Israels beste venner for tida. Rett nok støtter jeg Israels rett til eksistens og forsvarskamp, men jeg støtter ikke Trump. Hvor har jeg tatt det Maduro sier for god fisk? Jeg sier bare at han har rost demonstrantene i Oslo, det er et faktum og ikke noe å kverulere på. 2 6
Bigote Skrevet i går, 12:02 #12 Skrevet i går, 12:02 Bacteria skrev (16 minutter siden): Hvor har jeg tatt det Maduro sier for god fisk? Jeg sier bare at han har rost demonstrantene i Oslo, det er et faktum og ikke noe å kverulere på. Du bruker det Maduro sier for å sverte en politisk gruppe du tydeligvis ikke liker.. Bacteria skrev (1 time siden): Synes disse motdemonstrasjonene fra venstresida er et flaut skue Du hadde fått min respekt om du kastet lys på det befolkningen i Venezuela blir utsatt for og hva problemene i Venezuela FAKTISK dreier seg om uten å trekke inn dette. I realiteten er problemene i Venezuela LANGT større en kontroversene rundt Machado og denne fredsprisen.. Problemene i Venezuela har eksistert over lang tid også.. Kritikken av henne er heller ikke bundet av en retning innenfor poltikken noe som gjør at å trekke inn " Ventresida" veldig merkelig og får det til å fremstå som om denne tråden ble laget ut av en agenda som IKKE handler om Venezuelanernes kamp for frihet.
Bacteria Skrevet i går, 12:13 Forfatter #13 Skrevet i går, 12:13 (endret) Bigote skrev (15 minutter siden): Du bruker det Maduro sier for å sverte en politisk gruppe du tydeligvis ikke liker.. Du hadde fått min respekt om du kastet lys på det befolkningen i Venezuela blir utsatt for og hva problemene i Venezuela FAKTISK dreier seg om uten å trekke inn dette. I realiteten er problemene i Venezuela LANGT større en kontroversene rundt Machado og denne fredsprisen.. Problemene i Venezuela har eksistert over lang tid også.. Kritikken av henne er heller ikke bundet av en retning innenfor poltikken noe som gjør at å trekke inn " Ventresida" veldig merkelig og får det til å fremstå som om denne tråden ble laget ut av en agenda som IKKE handler om Venezuelanernes kamp for frihet. Men demonstrantene mot Maria M de har full oversikt over interne forhold i Venezuela? Eller er det fordi Machado er på høyresida politisk og har alliert seg med Trump og andre som ekstreme venstreaktivister hater at det hyles opp? Så det argumentet ditt kan snus begge veier. Vi kan godt snakke om problemene i Venezuela og kampen for demokrati der, men da må du slutte å anta masse om mine motiver for å starte en tråd om kontroversen mot fredsprisen. Endret i går, 12:19 av Bacteria 4 4
Snok1 Skrevet i går, 12:24 #14 Skrevet i går, 12:24 AdonisFFM skrev (14 timer siden): Selvsagt svikter hun sitt eget land. Overløpere for USA har en tendens til å gjøre det. Vi har jo en rekke slike folk på stortinget også. Hvem er disse folka? Svar så spesifikt som du kan. På forhånd takk. 2
AdonisFFM Skrevet i går, 12:27 #15 Skrevet i går, 12:27 Snok1 skrev (1 minutt siden): Hvem er disse folka? Svar så spesifikt som du kan. På forhånd takk. DU skal selvsagt ikke goade meg til å nevne navn her. Ingen ville vel ved suen fulle fem gjort det. La meg derfor korrigere innegget til å si "Vi har jo sannsynligvis, uten å peke på noen, en rekke slike folk på Stortinget også". 1
Snok1 Skrevet i går, 12:27 #16 Skrevet i går, 12:27 Bacteria skrev (1 time siden): Synes disse motdemonstrasjonene fra venstresida er et flaut skue. Jeg er enig med deg på dette punktet. 7
Snok1 Skrevet i går, 12:31 #17 Skrevet i går, 12:31 AdonisFFM skrev (2 minutter siden): DU skal selvsagt ikke goade meg til å nevne navn her. Ingen ville vel ved suen fulle fem gjort det. La meg derfor korrigere innegget til å si "Vi har jo sannsynligvis, uten å peke på noen, en rekke slike folk på Stortinget også". Du forsøker deg på en ren generell sverting av stortingsrepresentanter uten å føle deg forpliktet til å grunngi det, altså. OK. Mottatt. 2
AdonisFFM Skrevet i går, 12:32 #18 Skrevet i går, 12:32 Bacteria skrev (14 minutter siden): Men demonstrantene mot Maria M de har full oversikt over interne forhold i Venezuela? Eller er det fordi Machado er på høyresida politisk og har alliert seg med Trump og andre som ekstreme venstreaktivister hater at det hyles opp? Så det argumentet ditt kan snus begge veier. Vi kan godt snakke om problemene i Venezuela og kampen for demokrati der, men da må du slutte å anta masse om mine motiver for å starte en tråd om kontroversen mot fredsprisen. Jeg er enig i at mange av de som er "venstreaktivister" er forblindet av den liberale hatretorikken imot Trump. Det er jo egentlig HELT uvesentlig om Trump er president i denne saken. VZ har jo blitt hersket med lenge lenge før Trump kom på banen. Dette er noe "vi" på venstresiden må slutte med. Trump er ikke noen demon i nevneverdig større grad enn EU-eliten eller den liberale verdensorden, snarere tvert imot. det er den liberale verdensorden som vil ha krig imot Russland og Trump som forsøker å unngå det. Samtidig er det klart at Trump hverken er et gode for arbeiderklassen som helhet eller for folk som ikke vil at politistat skal eksistere. Realiteten er at Machado er en marionett som tjener USA sine objektiver og ellers er det jo interessant å merke seg hennes tidligere standpunkter med hensyn til Israle og Gaza, for eksempel. De som trakk seg fra fakkeltoget i Oslo hadde gode grunner til det. Og det er noe som har satt nobelkomiteen i enda mer forlegenhet. 2
Bigote Skrevet i går, 12:34 #19 Skrevet i går, 12:34 (endret) Bacteria skrev (22 minutter siden): Men demonstrantene mot Maria M de har full oversikt over interne forhold i Venezuela? Hvordan skal jeg vite dette? Bacteria skrev (22 minutter siden): Eller er det fordi Machado er på høyresida politisk og har alliert seg med Trump og andre som ekstreme venstreaktivister hater at det hyles opp? Kritikken av Machado handler ikke om hennes politiske retning, og kontroversene rundt fredsprisen er heller ikke bundet av høyre eller venstre politikk. Høyresiden i USA er sterkt kritiske til at USA skal blande seg inn i en regimeendring i Venezuela og kritikken av Trump er heller ikke bundet opp mot venstresiden politisk.. Leser du om splittelsen i Maga vil du se dette. Personlig syntes jeg det å dra opp ventresiden og ekstreme venstreaktivister unødvendig her... Man bør heller forholde seg til argumentene som ligger i bunn for at folk faktisk demonstrerer i stedet for å bruke polariserende retorikk. Endret i går, 12:36 av Bigote 1
AdonisFFM Skrevet i går, 12:34 #20 Skrevet i går, 12:34 Snok1 skrev (2 minutter siden): Du forsøker deg på en ren generell sverting av stortingsrepresentanter uten å føle deg forpliktet til å grunngi det, altså. OK. Mottatt. Det var ikke generell sverting. Jeg sa sannsynligvis og nevnte ikke at det gjaldt alle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå