Perelandra Skrevet lørdag kl. 08:11 #21 Skrevet lørdag kl. 08:11 Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, brukerdebatt og innlegg av bruker som utgir seg for å være flere personer. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:44 #22 Skrevet lørdag kl. 09:44 Du blir bare tatt for krenking og dårlig omtale. Det er straffbart. Trø forsiktig. Han vil bare påstå du er sjalu og de vil tro han. Anonymkode: 6f7cb...adf 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:34 #23 Skrevet i går, 14:34 AnonymBruker skrev (På 13.12.2025 den 10.44): Du blir bare tatt for krenking og dårlig omtale. Det er straffbart. Trø forsiktig. Han vil bare påstå du er sjalu og de vil tro han. Anonymkode: 6f7cb...adf Jeg vet da dette!!!! Anonymkode: e1627...4ff
AnonymBruker Skrevet i går, 14:35 #24 Skrevet i går, 14:35 AnonymBruker skrev (På 12.12.2025 den 20.23): Hvem andre enn deg kan det være som advarer om ting han har utsatt akkurat deg for? Anonymkode: 05a30...e96 Har jeg sagt at jeg skal oppgi mitt navn oppi dette? Anonymkode: e1627...4ff
AnonymBruker Skrevet i går, 15:48 #25 Skrevet i går, 15:48 Jeg har vært borti et tilfelle hvor jeg traff en på Tinder som egentlig var i et forhold. Jeg hadde møtt han før via felles venner på fest. Men kjente ikke godt til han og viste ikke at han var i forhold da. Etter å ha snakket med en felles bekjent fikk jeg vite at han var i et forhold, og i tillegg var voldelig mot henne. Den bekjente advarte meg derfor om han. Jeg konfronterte han på melding, og avsluttet datingen fordi jeg ikke er interessert i noen som er utro og ikke til å stole på. Møtte tilfeldigvis nye kjæresten hans på et senere tidspunkt, viste da hvem hun var via bilder (samme bekjent fortalte han hadde fått ny kjæreste) og vi var på et arrangement med felles venner. Jeg tok hun til siden og fortalte. Fortalte at noen hadde fortalt at han var voldelig mot eksen, at han var i et forhold når han møtte meg på Tinder, og noen andre usannheter (han løy mye, og både jobb, hjem, økonomi og diverse ble mange ulike historier). Hun droppet han, og hadde heldigvis selv merket noen røde flagg. Jeg mener man har en slags plikt å si i fra. Da får i det minste kvinnene mulighet til å vurdere informasjonen de får. Mer enn det får man ikke gjort. Men det er selvsagt viktig at det stemmer. En mann som har kjeftet høylytt en gang, men uten at det har vært trusler eller fysisk vold, kan man nesten ikke sette i samme bås som de som faktisk utover fysisk og psykisk vold. Men det er også viktig å huske at det finnes noen farer ved å informere. Hvis han har vært veldig voldelig, skal man ikke se bort i fra at han vil hevne seg på deg. Dersom han har hatt kontrollbehov kan det godt hende han har full kontroll på mobilen til ny kjæreste. Da kan hun være i fare også om du kontakter henne på mobilen. Det finnes også Facebook grupper hvor bilder og navn deles. Noen deler kun info, men kanKje nok til at de som bor i området (om det ikke er en stor by) kjenner igjen hvem det er. Men jeg vil jo anta at noen kan hevne slik også, så alt er nok ikke reellt. Det er nok ikke lovlig å legge ut navn og bilder. Og det er kun de som er medlem eller aktivt oppsøker gruppene som ser infoen. Jeg kjenner kun til noen få som aktivt sjekker. Felles for de er at de har levd i trøblete forhold før. Derfor når man aldri ut til alle. Det beste er å være åpen med venner. Kanskje ikke oppfordre de til å sette ut "rykter" (kan bli farlig for deg), men hvis noen ser at han dater/har fått kjæreste, så kan du heller vurdere hva du gjør. Også kan man alltids melde bekymring til politiet om du plutselig kjenner til og har stor mistanke om vold. Men det kan ikke bare baseres på at du tror, fordi du har opplevd det. Å anmelde er best om du virkelig vil gå inn for at han skal bli dømt. Men her kreves det jo mye bevis, så da spørs det hva du sitter på. Dessverre anmelder ikke alle, det er en belastning også. Det er synd politiet ikke kan dømme når de vet hva noen kvinner er utsatt for. Kvinnen må dessverre anmelde selv, men vi vet jo at ikke alle tør. Ikke rart da noen har store traumer og er livredd. Anonymkode: 72498...a86
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har vært borti et tilfelle hvor jeg traff en på Tinder som egentlig var i et forhold. Jeg hadde møtt han før via felles venner på fest. Men kjente ikke godt til han og viste ikke at han var i forhold da. Etter å ha snakket med en felles bekjent fikk jeg vite at han var i et forhold, og i tillegg var voldelig mot henne. Den bekjente advarte meg derfor om han. Jeg konfronterte han på melding, og avsluttet datingen fordi jeg ikke er interessert i noen som er utro og ikke til å stole på. Møtte tilfeldigvis nye kjæresten hans på et senere tidspunkt, viste da hvem hun var via bilder (samme bekjent fortalte han hadde fått ny kjæreste) og vi var på et arrangement med felles venner. Jeg tok hun til siden og fortalte. Fortalte at noen hadde fortalt at han var voldelig mot eksen, at han var i et forhold når han møtte meg på Tinder, og noen andre usannheter (han løy mye, og både jobb, hjem, økonomi og diverse ble mange ulike historier). Hun droppet han, og hadde heldigvis selv merket noen røde flagg. Jeg mener man har en slags plikt å si i fra. Da får i det minste kvinnene mulighet til å vurdere informasjonen de får. Mer enn det får man ikke gjort. Men det er selvsagt viktig at det stemmer. En mann som har kjeftet høylytt en gang, men uten at det har vært trusler eller fysisk vold, kan man nesten ikke sette i samme bås som de som faktisk utover fysisk og psykisk vold. Men det er også viktig å huske at det finnes noen farer ved å informere. Hvis han har vært veldig voldelig, skal man ikke se bort i fra at han vil hevne seg på deg. Dersom han har hatt kontrollbehov kan det godt hende han har full kontroll på mobilen til ny kjæreste. Da kan hun være i fare også om du kontakter henne på mobilen. Det finnes også Facebook grupper hvor bilder og navn deles. Noen deler kun info, men kanKje nok til at de som bor i området (om det ikke er en stor by) kjenner igjen hvem det er. Men jeg vil jo anta at noen kan hevne slik også, så alt er nok ikke reellt. Det er nok ikke lovlig å legge ut navn og bilder. Og det er kun de som er medlem eller aktivt oppsøker gruppene som ser infoen. Jeg kjenner kun til noen få som aktivt sjekker. Felles for de er at de har levd i trøblete forhold før. Derfor når man aldri ut til alle. Det beste er å være åpen med venner. Kanskje ikke oppfordre de til å sette ut "rykter" (kan bli farlig for deg), men hvis noen ser at han dater/har fått kjæreste, så kan du heller vurdere hva du gjør. Også kan man alltids melde bekymring til politiet om du plutselig kjenner til og har stor mistanke om vold. Men det kan ikke bare baseres på at du tror, fordi du har opplevd det. Å anmelde er best om du virkelig vil gå inn for at han skal bli dømt. Men her kreves det jo mye bevis, så da spørs det hva du sitter på. Dessverre anmelder ikke alle, det er en belastning også. Det er synd politiet ikke kan dømme når de vet hva noen kvinner er utsatt for. Kvinnen må dessverre anmelde selv, men vi vet jo at ikke alle tør. Ikke rart da noen har store traumer og er livredd. Anonymkode: 72498...a86 Åååja, så når Stordalen ble dømt, så var det fordi skatteetaten antok han hadde gjort noe galt, men når ofre ikke har bevis, så teller det ikke? Misliker sterkt staten. Anonymkode: e1627...4ff
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har jeg sagt at jeg skal oppgi mitt navn oppi dette? Anonymkode: e1627...4ff La oss si at det blir velkjent at han har utsatt ei dame for x ting. Han vet at han gjorde disse tingene mot deg. Han trenger da ikke å lete lenge for å finne ut hvor det kommer fra. Anonymkode: 05a30...e96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå