AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:14 #81 Skrevet onsdag kl. 14:14 Jeg har ordnet jul i mange år, og kommer til å gjøre det i mange år til. Så lenge helsa holder. Jeg hadde dratt til den som blir alene, ordnet og fikset jul der, og invitert også det andre barnet med familien. Anonymkode: 327e7...3eb 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:23 #82 Skrevet onsdag kl. 14:23 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så da samler du begge jentene dine med famile hos deg? Du vet det er mulig å hjelpe hverandre med både mat og dekking av bord? Anonymkode: 74848...e2f Det er sønn og datter. Anonymkode: 6b263...fc7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:57 #83 Skrevet onsdag kl. 14:57 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er sønn og datter. Anonymkode: 6b263...fc7 Så din sønn er gift med en mann og har to små barn? Det kan jo være mulig, men, basert på hva du har svart utover i tråden, så jeg tror mer på at du dikter i vei. Anonymkode: 6ff32...aa3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:05 #84 Skrevet onsdag kl. 15:05 Du er selvsagt sammen med den som er alene, hvordan er dette et spørsmål?? Hvis barnet som er alene orker hadde jeg invitert alle til deg, men ellers dratt til barnet som er alene og stelt i stand der. Anonymkode: b3d2f...eaf 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:16 #85 Skrevet onsdag kl. 15:16 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ordnet juli i alle år for mine barn, nå er det min tur å komme til dekket bord. Anonymkode: 6b263...fc7 Å, er du også syk? Anonymkode: 83d8c...dc1 3 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:23 #86 Skrevet onsdag kl. 15:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, og ikke bare gravid, men såpass syk at hun ikke kan forflytte seg til en julefeiring hos et annet familiemedlem. For en dust av en samboer som drar fra henne i julen! Ts, hvis det er helt umulig at du og den andre familien på fire kan feire hos det syke barnet, ved å hjelpe til på forhånd med vasking og pynting, og hjelpe til selve dagen med maten og alt annet, så feirer du jul sammen med den syke og gravide som ellers ville blitt alene. Man lar ikke familiemedlemmer feire jul alene. Anonymkode: fd5b4...d80 For en dust av en mor som ikke har lært barna å hjelpe til ved tidligere julefeiringer slik at hun nå skal «hevne» seg ved å komme til dekket bord heretter. Anonymkode: 83d8c...dc1 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:29 #87 Skrevet onsdag kl. 15:29 Vi har en singel, kronisk syk person i familien som ikke klarer reisen og juleselskapet hos verten som har barn og stor familie. Vi reiser til den syke på dagen og har med oss julegrøt som jeg varmer opp hos henne. Etter at vi har spist tar jeg oppvasken, og dekker bordet til julemiddagen hun skal spise alene. Så kjører vi til den som har barn og feirer jul der. Og hvert år sier vi til hverandre i bilen på vei hjem, at det hadde vært mye hyggeligere å være hos den syke hvor det er rolig og fin julestemning i stedet for unger med utestemme som løper inne og river ned ting, så i år skal vi gjøre motsatt. Det blir julegrøt hos barnefamilien, og julemiddag med fin høytidsstemning hos den syke. Dette er første året på mange år at jeg faktisk gleder meg til julaften. Anonymkode: 24a7b...60e 5 5 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:35 #88 Skrevet torsdag kl. 05:35 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er sønn og datter. Anonymkode: 6b263...fc7 Spiller vel ingen rolle? Du kan samle dem alle hos deg selv, om barna dine ikke er samme kjønn. Anonymkode: 74848...e2f 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:08 #89 Skrevet torsdag kl. 06:08 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du er mamma til to voksne barn, det ene "barnet" har mann og to barn mellom 4 og 8 år, det andre barnet har samboer og venter et barn, de traff hverandre i år og flyttet sammen. Det andre barne sin samboer reiser for å feire en planlagt jul sammen med øvrig familie på den andre kanten av landet. Barnet kan ikke bli med grunnet sykdom (ikke smittsom eller pleietrengende), men har sagt at samboeren kan dra da det var planlagt for lenge side og flybiletter kjøpt osv. Hadde du valgt å feire jul med det første barnet med mann og barn, eller det andre barnet som som blir på alene julaften? Anonymkode: 6b263...fc7 Du kjenner jo dine barn best, og når en er syk så kan det jo være hun ønsker fred og ro. Kan jo ta 1. juledag eller lillejulaften der. Hadde nok valgt familien med små barn selv. Det er jo i seg selv ikke en tragedie å være alene på julaften når det er litt spesielle omstendigheter, og dette ikke er daglig. Anonymkode: 09bf5...169
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:40 #90 Skrevet torsdag kl. 07:40 Hva har vært opprinnelig plan/avtale? Spesielt for den gravide - hvor samboer uansett ser ut til å følge opprinnelig plan/avtale. Å forvente at resten av familien skal endre planer, mens samboer ikke tar ansvar for sin ikke friske samboer, sier mer om samboer enn øvrige familie. Anonymkode: d2745...1a4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:47 #91 Skrevet torsdag kl. 07:47 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du er mamma til to voksne barn, det ene "barnet" har mann og to barn mellom 4 og 8 år, det andre barnet har samboer og venter et barn, de traff hverandre i år og flyttet sammen. Det andre barne sin samboer reiser for å feire en planlagt jul sammen med øvrig familie på den andre kanten av landet. Barnet kan ikke bli med grunnet sykdom (ikke smittsom eller pleietrengende), men har sagt at samboeren kan dra da det var planlagt for lenge side og flybiletter kjøpt osv. Hadde du valgt å feire jul med det første barnet med mann og barn, eller det andre barnet som som blir på alene julaften? Anonymkode: 6b263...fc7 Om det andre barnet ikke kan reise noe sted overhodet pga. sykdommen hadde jeg feiret jul med vedkommende og tilbudt meg å ordne med maten Om barn2 KAN reise hadde jeg snakket med begge barna og spurt om vi kunne komme til barn1 sin gjeng til jul (også tilbudt hjelp med mat osv.). Anonymkode: dc72e...80d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå