AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:08 #41 Skrevet onsdag kl. 12:08 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har ordnet juli i alle år for mine barn, nå er det min tur å komme til dekket bord. Anonymkode: 6b263...fc7 dette er det minst tiltrekkende jeg har lest på lenge.. 🤦♀️ var du min mor ville du måtte feire jul alene.. Anonymkode: bc717...98d 11
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:09 #42 Skrevet onsdag kl. 12:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det sånn at du egentlig hadde planlagt å komme til dekket bord og feire hos barn nr. 1, men så har den andre datteren din blitt uplanlagt gravid og attpåtil dårlig? I likhet med flertallet her hadde jeg prioritert den gravide datteren. Om hun syns det er greit å være alene og uansett ikke orker noe videre julegreier (kvalme?) så kan du feire hos 1 med god samvittighet. Snakk med henne først og forsikre deg om at hun er ærlig om at det er greit i såfall, men det blir jo ingen trivelig jul om hun bare er kvalm og du furter fordi du går glipp av jul hos barn 1. Anonymkode: 04bc4...b25 Det er ganske mange som ser for seg at besøket skal ta ansvar, men hvis TS har sagt lenge at hun er så lei av julefeiringer og ønsker å komme til dekket bord så blir det fort til at denne syke datteren føler at hun må bare sånn og sånn uansett. Og så vet man at man får besøk og presser seg til å vaske osv. Og handle. Og forberede ting som mor forventer som må gjøres klart forhånd. Osv osv. Anonymkode: 3834e...b2b 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:09 #43 Skrevet onsdag kl. 12:09 Vi hadde snakket sammen og så hadde vi feiret jul sammen enten hos den ene eller den andre. Det finnes ingen gravidrelatert sykdom som gjør det umulig å bevege seg til noen som bor i nærheten, men hvor man klarer å varte opp for sin mor og det er forsvarlig at en er hjemme alene. Så det er bare tull. Dermed ville en del av samsnakkingen vært å avklare om den syke egentlig helst vil være alene. Anonymkode: 738b2...000 8 1
Thyra Skrevet onsdag kl. 12:13 #44 Skrevet onsdag kl. 12:13 Mei88 skrev (22 minutter siden): For et forvirrende innlegg. Er det ditt barn nr 2 som er gravid og blir igjen hjemme? Og er det langvarig sykdom, eller kan dere feire jul sammen alle sammen noen dager senere? Og nå blir jeg hatet, men hvis vedkommende er så syk og det er langvarig, hvordan skal vedkommende klare å ta seg av ett barn og alt det som følger med ? Dette er vel ikke relevant for spørsmålet om hvor ts skal feire jul? 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:22 #45 Skrevet onsdag kl. 12:22 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har ordnet juli i alle år for mine barn, nå er det min tur å komme til dekket bord. Anonymkode: 6b263...fc7 Du tuller. Uansett hvordan omstendighetene er hos barna dine, så har du bestemt deg for å bare feire med den ene datteren din. Istedenfor å samle begge hos deg. Anonymkode: 0201d...379 5
Thyra Skrevet onsdag kl. 12:24 #46 Skrevet onsdag kl. 12:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi hadde snakket sammen og så hadde vi feiret jul sammen enten hos den ene eller den andre. Det finnes ingen gravidrelatert sykdom som gjør det umulig å bevege seg til noen som bor i nærheten, men hvor man klarer å varte opp for sin mor og det er forsvarlig at en er hjemme alene. Så det er bare tull. Dermed ville en del av samsnakkingen vært å avklare om den syke egentlig helst vil være alene. Anonymkode: 738b2...000 Jeg tipper kanskje ts ønsker å dra til dekket bord hos barn 1 fordi hun ellers vil måtte hjelpe til å stelle i stand hos den syke gravide datteren. Det hun egentlig spør om er om det virkelig kan forventes at hun skal ofre seg for den syke datteren som ellers blir alene på julaften når det tross alt er hennes (ts) sin tur å komme til dekket bord i julen. 8 2
Grønnsaksvaffel Skrevet onsdag kl. 12:26 #47 Skrevet onsdag kl. 12:26 Jeg hadde helt klart feiret jul med barnet som er syk og alene. 4 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:26 #48 Skrevet onsdag kl. 12:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tuller. Uansett hvordan omstendighetene er hos barna dine, så har du bestemt deg for å bare feire med den ene datteren din. Istedenfor å samle begge hos deg. Anonymkode: 0201d...379 Vi skulle alle egentlig feire hos barn nr 1. Også er det nå slik at det er barn nr 2 sin samboer som er ansvarlog for at hun nå har noen å feire med. Anonymkode: 6b263...fc7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:27 #49 Skrevet onsdag kl. 12:27 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi skulle alle egentlig feire hos barn nr 1. Også er det nå slik at det er barn nr 2 sin samboer som er ansvarlog for at hun nå har noen å feire med. Anonymkode: 6b263...fc7 Nå er det engang DU som er forelder da TS.. Milde skaper - er nesten så jeg har problemer med å tro at det finnes enneskser som deg.. Anonymkode: bc717...98d 12 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:31 #50 Skrevet onsdag kl. 12:31 Altså, jeg har jo ikke noen fasit angående det ene "barnets" sykdom, men tenker det kan være ekstrem svangerskapskvalme eller noe sånt. Kanskje sånn som prinsesse Kate hadde 🤷♀️ Uansett, hadde så klart reist til dette barnet om hun orker besøk. Eller aller helst bedt henne hjem til deg, TS, om hun orker å reise. Hyggelig å feire sammen alle sammen (storfamilien), men siden hun er syk så blir kanskje det for mye for henne denne julen. Anonymkode: f6c5c...ca3 1
Trolltunge Skrevet onsdag kl. 12:35 #51 Skrevet onsdag kl. 12:35 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi skulle alle egentlig feire hos barn nr 1. Også er det nå slik at det er barn nr 2 sin samboer som er ansvarlog for at hun nå har noen å feire med. Anonymkode: 6b263...fc7 Dette må være tull. 7 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:36 #52 Skrevet onsdag kl. 12:36 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi skulle alle egentlig feire hos barn nr 1. Også er det nå slik at det er barn nr 2 sin samboer som er ansvarlog for at hun nå har noen å feire med. Anonymkode: 6b263...fc7 Nei hun er voksen, så skal ansvaret fordeles er det hennes eget ansvar. Men som mor hadde jeg ikke engang vurdert å la noen av mine barn feire alene. Hadde droppet ball på slottet hvis det innebar at et av barna satt alene på julaften. Du er enormt kald TS som i det hele tatt vurderer det for å komme til dekket bord hos nummer 1. Men hvis plagene hennes er svangerskapsrelatert skjønner jeg at hun ikke orker å reise til andre siden av landet, men til over til det andre søskenet må vel være mulig å klare med litt hjelp. Anonymkode: a859c...8b0 7 4
Strigiformes Skrevet onsdag kl. 12:36 #53 Skrevet onsdag kl. 12:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er mamma til to voksne barn, det ene "barnet" har mann og to barn mellom 4 og 8 år, det andre barnet har samboer og venter et barn, de traff hverandre i år og flyttet sammen. Det andre barne sin samboer reiser for å feire en planlagt jul sammen med øvrig familie på den andre kanten av landet. Barnet kan ikke bli med grunnet sykdom (ikke smittsom eller pleietrengende), men har sagt at samboeren kan dra da det var planlagt for lenge side og flybiletter kjøpt osv. Hadde du valgt å feire jul med det første barnet med mann og barn, eller det andre barnet som som blir på alene julaften? Anonymkode: 6b263...fc7 Hadde valgt å invitere alle 🧑🎄 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:41 #54 Skrevet onsdag kl. 12:41 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei hun er voksen, så skal ansvaret fordeles er det hennes eget ansvar. Men som mor hadde jeg ikke engang vurdert å la noen av mine barn feire alene. Hadde droppet ball på slottet hvis det innebar at et av barna satt alene på julaften. Du er enormt kald TS som i det hele tatt vurderer det for å komme til dekket bord hos nummer 1. Men hvis plagene hennes er svangerskapsrelatert skjønner jeg at hun ikke orker å reise til andre siden av landet, men til over til det andre søskenet må vel være mulig å klare med litt hjelp. Anonymkode: a859c...8b0 Men barnebarna er bare små en gang, det er også en grunn for at jeg vil til barn nr 1. Anonymkode: 6b263...fc7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:42 #55 Skrevet onsdag kl. 12:42 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi skulle alle egentlig feire hos barn nr 1. Også er det nå slik at det er barn nr 2 sin samboer som er ansvarlog for at hun nå har noen å feire med. Anonymkode: 6b263...fc7 Å ja. Du troller jo bare. Prøv å lese en bok, så lærer du noe i stedet. Anonymkode: 738b2...000 8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:47 #56 Skrevet onsdag kl. 12:47 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men barnebarna er bare små en gang, det er også en grunn for at jeg vil til barn nr 1. Anonymkode: 6b263...fc7 Hadde jeg vært deg ts hadde jeg tatt med barn 1 og barnebarn til barn to og laget jul der. Det er trossalt ikke skrekklig med jobb å lage julemat og dekke bord. Jeg synes det er utrolig kaldt og usympatisk å gjøre slik du planlegger, når det går ann og inkudere alle. Anonymkode: dec8a...4f7 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:53 #57 Skrevet onsdag kl. 12:53 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men barnebarna er bare små en gang, det er også en grunn for at jeg vil til barn nr 1. Anonymkode: 6b263...fc7 men så feirer du med de da. Er du ikke voksen? Anonymkode: f282c...942
Daria Skrevet onsdag kl. 12:55 #58 Skrevet onsdag kl. 12:55 Først og fremst tenker jeg at dette er noe dere må snakke om og finne en løsning på i fellesskap, ikke redusere det til at du skal velge mellom dine voksne barn. I min familie er det jeg som er "problemet" hvert år, som singel og kronisk syk, med begrenset kapasitet og uforutsigbar form. Jeg har vært alene på julaften et år - min avgjørelse og mitt valg, som jeg nesten måtte kjempe for; moren min var helt klar både for å feire alene med meg og å dra fra familiefeiringen når jeg ikke orket mer (som var løsningen et annet år). Det hadde aldri vært et alternativ for familien min å ikke finne en løsning som inkluderte meg på noe vis, så lenge jeg ønsket å delta. 2 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:07 #59 Skrevet onsdag kl. 13:07 Bor disse langt unna hverandre/langt unna deg? Hvis ikke, så ville jeg delt meg, julaften hos barnet som er alene, og 1.juledag hos barn og barnebarn. Selvsagt vil du helst være med barnebarna, men de vil i verste fall være litt skuffet over at du ikke er der julaften, mens din gravide datter vil kanskje føle seg veldig ensom og forlatt på den ene dagen. Anonymkode: ed3b8...ca4 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:09 #60 Skrevet onsdag kl. 13:09 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Å ja. Du troller jo bare. Prøv å lese en bok, så lærer du noe i stedet. Anonymkode: 738b2...000 Mente ikke bare barn 2 sin samboer, men at barn to har egen familie nå og at det er dem sitt ansvar at hun ikke blir alene, ikke mitt. Anonymkode: 6b263...fc7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå