Gå til innhold

Hvem hadde du valgt å feire jul med i dette tilfelle?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen er alene med to barn. HI var veldig forvirrende formulert. Barn#1 har mann og to barn. Barn#2 er alene og syk (for samboer til Barn#2 feirer med sin familie på annen kant av landet).

Anonymkode: d3275...a7a

Takk for oppklaring. Da hadde jeg valgt nr 2. Men om vedkommende er syk så ønsker hun/han muligens fred.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Klarer ikke pga sykdom. 

Anonymkode: 6b263...fc7

Dette stinker furten gidder ikke holdning, men gjemmer meg bak «sykdom»

Anonymkode: d4296...654

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes det må være opplagt at du lager i stand jul hos det "barnet" som er alene, syk og  gravid.

Måtte lese innlegget omigjen jeg skjønte hvem som er hvem, forvirrende når både barn og barnebarn omtales som barn. 

Anonymkode: 6ff32...aa3

Enig i begge påstander. 

Jeg måtte lese gjennom tre ganger for å forså det riktig. 

Jeg synes det virker som veldig rigid og sta tankegang at det er din tur til å komme til dekket bord. Trumfer det omsorg og samhold? 

Anonymkode: 46e70...a9a

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Hadde selvfølgelig reist til og ordnet jul for det barnet som var alene.

Aller helst hentet det og hjulpet det til barn nr.1, men hvis det var overhode ingen mulighet for å klare å komme ut av huset med hjelp (????) så drar jeg heller dit. Samme hvor mye det er min tur å komme til dekket bord....noe som er en tullet ting å holde på når et barn er sykt og alene.

Anonymkode: a859c...8b0

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ordnet juli i alle år for mine barn, nå er det min tur å komme til dekket bord. 

Dette synes jeg var et utrolig merkelig svar. Dette er dine egne barn, men neimen om du gidder lage julemiddag og ordne det fint for dem selv om du har gjort det i alle år? Jeg foreslår at ditt første barn, men man og egne barn, feirer jul hos og med ditt andre barn, som blir alene, og så kan du være helt alene siden du ikke gidder bra. 

Anonymkode: 99cf7...794

• Liker 15
Skrevet

For et forvirrende innlegg. Er det ditt barn nr 2 som er gravid og blir igjen hjemme? Og er det langvarig sykdom, eller kan dere feire jul sammen alle sammen noen dager senere? Og nå blir jeg hatet, men hvis vedkommende er så syk og det er langvarig, hvordan skal vedkommende klare å ta seg av ett barn og alt det som følger med ?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

men hvis du vil komme til dekket bord så er det jo helt hinsides dårlig gjort å dra til henne som er så dårlig at hun ikke kan bevege seg.

Anonymkode: 3834e...b2b

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Mei88 skrev (3 minutter siden):

For et forvirrende innlegg. Er det ditt barn nr 2 som er gravid og blir igjen hjemme? Og er det langvarig sykdom, eller kan dere feire jul sammen alle sammen noen dager senere? Og nå blir jeg hatet, men hvis vedkommende er så syk og det er langvarig, hvordan skal vedkommende klare å ta seg av ett barn og alt det som følger med ?

Ikke langvarig sykdom, det er gravidrelatert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke langvarig sykdom, det er gravidrelatert. 

Vi må jo dra informasjonen ut av deg, det er jo helt håpløst. 

Anonymkode: 51d74...e6a

• Liker 21
Skrevet

Vi må jo dra informasjonen ut av deg, det er jo helt håpløst. 

Anonymkode: 51d74...e6a

Sykdommen er ikle relevant, jeg skrev barnet ikke kunne dra noe sted eller arangere for mange, det er det relevante. 

Også begynner spekulasjoner og fordømmelse om at hun ikke kan ivareta det ufødte barnet når det kommer. 

• Nyttig 1
Skrevet

Sykdommen er ikle relevant, jeg skrev barnet ikke kunne dra noe sted eller arangere for mange, det er det relevante. 

Også begynner spekulasjoner og fordømmelse om at hun ikke kan ivareta det ufødte barnet når det kommer. 

Det kom jo ikke frem hvem det var som er gravid, og hvem som er ditt barn og hvem som er syk.. mangelfull informasjon skaper spekulasjoner 

• Liker 7
Skrevet

Hadde helt klart valgt å stelle i stand en hyggelig julefeiring for det barnet som er syk, gravid og alene. Uten tvil. 

Jeg håper du klarer å legge fra deg «nå er det min tur til å komme til dekket bord»-holdninga. Ditt voksne barn er gravid i år og har tydeligvis et tøft svangerskap. Da gjør man unntak, og steller i stand så hun også får en fin jul og slipper å sitte alene. Kanskje hun gjør gjengjeld neste jul? 

Anonymkode: 5d12c...861

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som er greia er at du ønsker å evt. komme til dekket bord til den gravide datteren din som er for syk til å være med til broren sin for å feire jul hele familien. Du vil helst (sånn jeg leser mellom linjene her) feire hos den friske familien med de to barnebarna, men får dårlig samvittighet overfor den syke, gravide datteren din.

Hvordan er hun for syk til å sette seg inn i en bil og være med til broren sin? Blir hun syk av for mange folk rundt seg - er det mentalt sliten hun blir eller noe sånt? 

Dømmer ikke, jeg bare spør. 

Og for å svare på det du lurer på: Jeg hadde såklart dratt til den gravide, syke datteren min og laget jul for meg og henne om det er det eneste alternativet her. 

Anonymkode: 75c96...818

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har ordnet juli i alle år for mine barn, nå er det min tur å komme til dekket bord. 

Wow. Dette lover godt for din fremtid med barna dine. Skjerp deg, ellers ender du opp ensom og alene. Det er INNLYSENDE at du ordner jul for BARNET DITT SOM ER GRAVID OG ALENE PÅ JULAFTEN!!!

Anonymkode: 43773...598

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi ordner også til jul for barna våre, men vi forventer ikke at de skal ordne alt når de blir voksne for å "betale oss tilbake". Vi har gjort dette med glede både for oss, barna og gjestene.

Det er mange andre år du kan komme til dekket bord, men i år er altså det ene barnet ditt i dårlig form og trenger hjelp og selskap. For hennes del er det sikkert hyggelig at du og broren/ søsteren med familie kommer til henne. At dere hjelper henne med å ordne maten, før dere alle nyter jula sammen.

Man slutter aldri å være mamma, selv om barna blir voksne.

På tide å se litt lenger enn deg selv og hva barna dine "skylder" deg.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Wow. Akkurat i år når datteren din er alene, syk og gravid på julaften må det være "din tur til å komme til dekket bord"? 

Ts vinner førstepris i tidenes drittkjærring. Unnskyld meg altså 

• Liker 18
Skrevet

Synes det høres ut som en sær familie. Både det at din gravide datter er så slått ut at hun ikke orker dra til sin nærmeste familie å få oppvartning, men allikevel orker stelle i stand jul til en mor som har en tanke om at "nå er det min tur til å bli servert". Dere virker litt berettiget alle mann og søker det som er mest bekvemmelig for seg selv. 

Anonymkode: d3275...a7a

• Liker 13
Skrevet
Macro skrev (37 minutter siden):

Hadde valgt hun som var alene med to barn, og så hadde jeg latt det andre paret nyte sin første og eneste jul alene. Om begge barna ønsket meg hadde jeg innvitert hele hurven til meg.

Ingen som er alene med to barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det sånn at du egentlig hadde planlagt å komme til dekket bord og feire hos barn nr. 1, men så har den andre datteren din blitt uplanlagt gravid og attpåtil dårlig?

I likhet med flertallet her hadde jeg prioritert den gravide datteren. Om hun syns det er greit å være alene og uansett ikke orker noe videre julegreier (kvalme?) så kan du feire hos 1 med god samvittighet. Snakk med henne først og forsikre deg om at hun er ærlig om at det er greit i såfall, men det blir jo ingen trivelig jul om hun bare er kvalm og du furter fordi du går glipp av jul hos barn 1.

Anonymkode: 04bc4...b25

• Liker 10
Skrevet

Hadde aldri latt ett av mine barn sitte alene på julaften. Voksen eller ei. Ingen i vår familie ville tenkt tanken engang.

Og vi stiller opp for hverandre ved sykdom, «min tur til dekket bord» eller ei. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...