AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:20 #1 Skrevet onsdag kl. 11:20 Du er mamma til to voksne barn, det ene "barnet" har mann og to barn mellom 4 og 8 år, det andre barnet har samboer og venter et barn, de traff hverandre i år og flyttet sammen. Det andre barne sin samboer reiser for å feire en planlagt jul sammen med øvrig familie på den andre kanten av landet. Barnet kan ikke bli med grunnet sykdom (ikke smittsom eller pleietrengende), men har sagt at samboeren kan dra da det var planlagt for lenge side og flybiletter kjøpt osv. Hadde du valgt å feire jul med det første barnet med mann og barn, eller det andre barnet som som blir på alene julaften? Anonymkode: 6b263...fc7
Populært innlegg Kålrota Skrevet onsdag kl. 11:22 Populært innlegg #2 Skrevet onsdag kl. 11:22 Hvorfor kan ikke barnet som blir alene komme til det andre barnet, så dere feirer sammen? 40 11
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:23 #3 Skrevet onsdag kl. 11:23 Hadde invitert alle hjem til meg. Anonymkode: d89f5...d54 15 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:23 #4 Skrevet onsdag kl. 11:23 Kålrota skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan ikke barnet som blir alene komme til det andre barnet, så dere feirer sammen? Klarer ikke pga sykdom. Anonymkode: 6b263...fc7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:24 #5 Skrevet onsdag kl. 11:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde invitert alle hjem til meg. Anonymkode: d89f5...d54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klarer ikke pga sykdom. Anonymkode: 6b263...fc7 Anonymkode: 6b263...fc7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:25 #6 Skrevet onsdag kl. 11:25 Synes det er rart dere ikke feirer sammen alle sammen, men hvis det er umulig hadde jeg selvfølgelig valgt den som blir alene, med mindre det er et sterkt ønske fra den selv. Anonymkode: 4c116...dad 22
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:25 #7 Skrevet onsdag kl. 11:25 Kan dere alle feire hos hun som er syk, da? Anonymkode: 51d74...e6a 15 2
Macro Skrevet onsdag kl. 11:25 #8 Skrevet onsdag kl. 11:25 Hadde valgt hun som var alene med to barn, og så hadde jeg latt det andre paret nyte sin første og eneste jul alene. Om begge barna ønsket meg hadde jeg innvitert hele hurven til meg. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:26 #9 Skrevet onsdag kl. 11:26 Er dere ikke en familie, kan dere ikke feire i sammen alle sammen? Anonymkode: 0201d...379 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:27 #10 Skrevet onsdag kl. 11:27 Hun er gravid og han reiser fra henne i jula?? Hoihoi, det lover godt…. Ville uansett prioritert å feire med barnebarna dette året og kanskje vært heldig å få feire med det nye barnet neste jul Anonymkode: c2ce1...8b2 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:28 #11 Skrevet onsdag kl. 11:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dere ikke en familie, kan dere ikke feire i sammen alle sammen? Anonymkode: 0201d...379 Pga sykdom kan ikke det andre barnet reise noe sted eller arrangere jul for mange. Anonymkode: 6b263...fc7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:30 #12 Skrevet onsdag kl. 11:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er gravid og han reiser fra henne i jula?? Hoihoi, det lover godt…. Ville uansett prioritert å feire med barnebarna dette året og kanskje vært heldig å få feire med det nye barnet neste jul Anonymkode: c2ce1...8b2 Det er hun som har sagt det er greit da det var planlagt før de møttes og han ikke har sett familen lenge. Anonymkode: 6b263...fc7 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:30 #13 Skrevet onsdag kl. 11:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pga sykdom kan ikke det andre barnet reise noe sted eller arrangere jul for mange. Anonymkode: 6b263...fc7 Men dere kan ordne hos henne? Anonymkode: 51d74...e6a 11 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:32 #14 Skrevet onsdag kl. 11:32 Synes det må være opplagt at du lager i stand jul hos det "barnet" som er alene, syk og gravid. Måtte lese innlegget omigjen jeg skjønte hvem som er hvem, forvirrende når både barn og barnebarn omtales som barn. Anonymkode: 6ff32...aa3 16 1 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:33 #15 Skrevet onsdag kl. 11:33 Må det barnet som er sykt bo hjemme hos seg selv? Kan det sove hos deg, så har du julekvelden? Da kan den syke trekke seg bort når de må.. Orker barnet som er sykt besøk da? Kunne du feks ha laget maten og stelt istand jul hos den? Så kommer alle dit? Anonymkode: 6b592...487 4 3
Anonym90059005 Skrevet onsdag kl. 11:35 #16 Skrevet onsdag kl. 11:35 Man lurer jo litt på hva slags sykdom den gravide kvinnen har, som gjør at hun har null mobilitet og ingen evne til å feire jul med egen mor/søs med familie, samtidig som det er helt greit at samboeren reiser på juleferie på andre siden av landet. Virker jo ikke som om det er et sterkt ønske blant de to søstrene å feire sammen akkurat. 23 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:35 #17 Skrevet onsdag kl. 11:35 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må det barnet som er sykt bo hjemme hos seg selv? Kan det sove hos deg, så har du julekvelden? Da kan den syke trekke seg bort når de må.. Orker barnet som er sykt besøk da? Kunne du feks ha laget maten og stelt istand jul hos den? Så kommer alle dit? Anonymkode: 6b592...487 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men dere kan ordne hos henne? Anonymkode: 51d74...e6a AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det må være opplagt at du lager i stand jul hos det "barnet" som er alene, syk og gravid. Måtte lese innlegget omigjen jeg skjønte hvem som er hvem, forvirrende når både barn og barnebarn omtales som barn. Anonymkode: 6ff32...aa3 Jeg har ordnet juli i alle år for mine barn, nå er det min tur å komme til dekket bord. Anonymkode: 6b263...fc7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:37 #18 Skrevet onsdag kl. 11:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ordnet juli i alle år for mine barn, nå er det min tur å komme til dekket bord. Anonymkode: 6b263...fc7 Den syke har kapasitet til at du kan komme til dekket bord? Anonymkode: 51bf8...ae4 20 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:38 #19 Skrevet onsdag kl. 11:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ordnet juli i alle år for mine barn, nå er det min tur å komme til dekket bord. Anonymkode: 6b263...fc7 Selv når ett barn er så sykt at det må feires alene fordi du vil komme til "dekket bord"? Troller du? Anonymkode: 51d74...e6a 29 1 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:38 #20 Skrevet onsdag kl. 11:38 Macro skrev (9 minutter siden): Hadde valgt hun som var alene med to barn, og så hadde jeg latt det andre paret nyte sin første og eneste jul alene. Om begge barna ønsket meg hadde jeg innvitert hele hurven til meg. Ingen er alene med to barn. HI var veldig forvirrende formulert. Barn#1 har mann og to barn. Barn#2 er alene og syk (for samboer til Barn#2 feirer med sin familie på annen kant av landet). Anonymkode: d3275...a7a 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå