Gå til innhold

Mat , Nederland og jul

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får besøk i julen og tenkte overraske med noe typisk nederlandsk. Noen som kan gi noen tips? Har googlet men står masse forskjellig 

Anonymkode: d494a...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stroopwafels, roze koek, poffertjes, ertesuppe, bitterballen.

Anonymkode: 27629...b4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 12.14):

Får besøk i julen og tenkte overraske med noe typisk nederlandsk. Noen som kan gi noen tips? Har googlet men står masse forskjellig 

Hvis du får besøk fra Nederland så kan jeg garantere deg at de ikke vil ha Nederlandsk mat.  De vil ha norsk julemat! Snakker av erfaring. Nederlendere er veldig fascinert av Norge og norsk mat. 

Anonymkode: 6d487...360

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Kroketter. Speculaas.

Men de vil mest sannsynlig IKKE ha det, slik den over sier. Hvis jeg skulle på besøk til Nederland hadde jeg selv IKKE ønsket ribbe eller pinnekjøtt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du får besøk fra Nederland så kan jeg garantere deg at de ikke vil ha Nederlandsk mat.  De vil ha norsk julemat! Snakker av erfaring. Nederlendere er veldig fascinert av Norge og norsk mat. 

Enig!

Selv er jeg norsk og er ofte i Nederland. Ønsker da ikke å spise typisk norsk mat da :)

Anonymkode: 42a16...cc6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 12.14):

Får du besøk av nederlendere? Eller er det vi som bare tar det som en selvfølge? :)

Anonymkode: 42a16...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å? Ikke svigers. I det hele tatt😅 de hadde satt pris på indonesisk. Siden Indonesia var nederlandsk koloni frem til relativt nylig, har de tatt til seg mye av maten derfra. Og den er nydelig!

Anonymkode: e863b...71f

Skrevet

Uansett om det er nederlendere på besøk i Norge. Eller nordmenn som bor i nederland som er hjemme i julen. Vil de IKKE ha nederlandsk mat. 

Lag noe du er god på. 

Anonymkode: ef7ec...011

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...