AnonymBruker Skrevet i går, 08:55 #1 Skrevet i går, 08:55 Jeg lurer litt på hva andre gjør her. Når jeg kjøper f.eks en flaske vin som julegave så kjøper jeg også alltid en sånn pen gavepose som de selger på Vinmonopolet som jeg kan ha flasken i. Pakker dere inn gaveposen i julepapir i tillegg, eller gir dere bare gaveposen med Til/Fra-lapp på? Anonymkode: 0a0ea...5a6
AnonymBruker Skrevet i går, 08:57 #2 Skrevet i går, 08:57 Kun gavepose. Innimellom legger jeg litt silkepapir på toppen. men som regel ikke når det er en flaske. Hender også jeg binder handtaket samme med gavebånd med krøll - også slik at flasker ikke skal dette ut om posen for eksempel velter i bil Anonymkode: b0807...958 1 6
AnonymBruker Skrevet i går, 09:02 #3 Skrevet i går, 09:02 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pakker dere inn gaveposen i julepapir i tillegg, eller gir dere bare gaveposen med Til/Fra-lapp på? Anonymkode: 0a0ea...5a6 Det siste. Anonymkode: 63833...8bd
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #4 Skrevet i går, 09:03 Kun gavepose, enkelt og greit. Anonymkode: 39294...40f
AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #7 Skrevet i går, 09:25 Fins mange fine gaveposer, men jeg personlig er litt "lei" av de så i år har jeg tatt gavepapir rundt flasken og deretter cellofan og knyttet igjen i flaskehalsen med gavebånd. Jeg pakker inn som på bildet under (fra google), men utenfor flasken/innenfor cellofanen bruker jeg også gavepapir som går "symmetrisk" med cellofanen Anonymkode: 503eb...cd3 1
Ullvott Skrevet i går, 09:30 #8 Skrevet i går, 09:30 Gavepose med til-fra-lapp som er festet til hankene, slik at den kan klippes av og mottaker kan gjenbruke posen. Det er en avsporing, men jeg synes det er så synd de gangene jeg får gaveposer der lappen enten er klistret direkte på gaveposen, eller enda verre; at giver har skrevet med tusj i stor skrift på posen. De fleste posene er jo så solide at de kan og bør brukes utrolig mange ganger. 4 3
AnonymBruker Skrevet i går, 09:33 #9 Skrevet i går, 09:33 Ullvott skrev (1 minutt siden): Det er en avsporing, men jeg synes det er så synd de gangene jeg får gaveposer der lappen enten er klistret direkte på gaveposen, eller enda verre; at giver har skrevet med tusj i stor skrift på posen. De fleste posene er jo så solide at de kan og bør brukes utrolig mange ganger. Jeg klistrer bare ny lapp over. Er ikke redd man kan se det er gjenbrukt. Anonymkode: 63833...8bd
AnonymBruker Skrevet i går, 09:38 #10 Skrevet i går, 09:38 Ullvott skrev (6 minutter siden): Gavepose med til-fra-lapp som er festet til hankene, slik at den kan klippes av og mottaker kan gjenbruke posen. Det er en avsporing, men jeg synes det er så synd de gangene jeg får gaveposer der lappen enten er klistret direkte på gaveposen, eller enda verre; at giver har skrevet med tusj i stor skrift på posen. De fleste posene er jo så solide at de kan og bør brukes utrolig mange ganger. Enig. Jeg er opptatt av gjenbruk av disse posene - av miljøhensyn. Fester alltid på en løs lapp selv. Bruker stort sett gaveposer og gaveesker - noe stadig flere gjør. Så var minimalt med nytt som måtte kjøpes i år Lapp på pose løser jeg ved å klistre over. Tusj har jeg heldigvis aldri opplevd 🙈 Anonymkode: b0807...958 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden Takk for svar (for de som har svart på trådens tema). Brukte gaveposen med tape over og gavebånd. TS Anonymkode: 0a0ea...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar (for de som har svart på trådens tema). Brukte gaveposen med tape over og gavebånd. TS Anonymkode: 0a0ea...5a6 Posene er egentlig laget for å lukke med hangen. Ta enden på innsiden og stikk den gjennom hullet på motsatt side. Det er alltid (på god eposer iallfall) en metalldings på enden av båndet som både hjelper å lettere få den igjennom og lås når den er på plass. Anonymkode: 156d8...10f
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden Pleier som regel å finne en passende pappeske, putter flasken inni der og pakker inn med gavepapir 😊 så ligger det litt stødigere og er ikke så avslørende hva det er. Anonymkode: 61c97...d1e
Irja Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden Taper toppen og knyter på gavebånd. Pakker ikke inn en gavepose i papir..
Crazydoglady Skrevet 23 timer siden #15 Skrevet 23 timer siden Skal jeg pakke inn så pakker jeg inn flasken i gavepapir. Kjøper jeg pose så er det det som er innpakkingen. Jeg bruker som regel å feste på en sånn rosett eller noe bånd med krøller å pynte den opp litt 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden Jeg har sydd enkle flaskeposer av skjorteermer. De kan pyntes med sløyfe eller minislips. Det er mange ideer på pinterest. Bukseben av utslitte jeans kan også bli fine gaveposer. Anonymkode: c932a...136 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har sydd enkle flaskeposer av skjorteermer. De kan pyntes med sløyfe eller minislips. Det er mange ideer på pinterest. Bukseben av utslitte jeans kan også bli fine gaveposer. Anonymkode: c932a...136 Jeg vet det er vasket. Og alt det der. Men det er noe av det verste jeg ser under juletre eller på gavebord… greit nok å ha slike hobbyer. Men ikke nødvendig å dra det inn i andres høytider. Anonymkode: b0807...958
Chantielle Skrevet 20 timer siden #18 Skrevet 20 timer siden Ryddet for brukerdebatt, avsporinger, samt svar til dette. Chantielle mod. 1
Amatariel Skrevet 20 timer siden #19 Skrevet 20 timer siden Jeg gir to stk vin i gave i år, og da kjøper jeg først en vingenser e.l (f.eks denne) som jeg kler på, og så putter jeg flasken i en gavepose. Ikke fra vinmonopolet, men en fin julete pose som ikke har logo på seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå