lillesky Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 Noen som vet om Orkidéen min har fått tre knopper, eller er det bare luftrøtter? :klø:
Lavendula Skrevet 3. april 2006 #2 Skrevet 3. april 2006 Jeg vet ikke! Min erfaring er at jeg blir like glad hver gang, men at det til dags dato bare har kommet nye røtter her hos meg.. Men kanskje er du heldig (eller veldig flink!). Lov å håpe! Nå fikk jeg forresten veldig lyst til å løpe å kjøpe etpar nye, mine ble kastet i vinter.. Tror jeg sannelig jeg skal! Lykke til med din, ikke vann for mye nå!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #3 Skrevet 3. april 2006 Nei, si det... Selv lurer jeg på om det er noen måte å skjule røttene på. De ser ikke akkurat bra ut...
Prinsesse på erten Skrevet 3. april 2006 #4 Skrevet 3. april 2006 Jeg har et par orkideer som har kommet med nye skudd ved et par anledninger..... Som regel begynner det med at det vokser ut en grein fra en av de gamle greinene. Den vokser seg relativt lang før det begynner å danne seg knopper langs denne. Jeg har aldri sett en orkidee komme med knopper helt nede ved røttene, men jeg er jo heller ingen orkidee ekspert Det kan ta laaang tid før orkideen finner det for godt å blomstre igjen, så ikke kast den! Mine blomstrer 1-2 ganger i året. Mellom hver blomstring kan du godt "glemme" den litt. Trenger lite vann....
ashera Skrevet 3. april 2006 #5 Skrevet 3. april 2006 (endret) Dette ser veldig ut som luftrøtter. Knoppene kommer opp i gropa ved bladfestet og ser litt annereldes ut enn utvekstene på bildet. Ellers vil jeg råde alle til å lese Bjørnsdatters orkidétråd! Endret 3. april 2006 av hera
Missbumblebee Skrevet 3. april 2006 #6 Skrevet 3. april 2006 Dette ser veldig ut som luftrøtter. Knoppene kommer opp i gropa ved bladfestet og ser litt annereldes ut enn utvekstene på bildet. Ellers vil jeg råde alle til å lese Bjørnsdatters orkidétråd! ← Det er nok bare luftrøtter.
lillesky Skrevet 3. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2006 Ja, jeg fant enda flere, så det er nok bare luftrøtter. Jeg vil ha knopp!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2006 #8 Skrevet 3. april 2006 Det er luftrøtter. Nye stilker ser sånn ut: de er mer lysegrønne og spissere, og vinkler seg tydelig oppover.
Gjest allium Skrevet 3. april 2006 #9 Skrevet 3. april 2006 Det er luftrøtter. Nye stilker ser sånn ut: de er mer lysegrønne og spissere, og vinkler seg tydelig oppover. ← Har to sånne nå!
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #10 Skrevet 4. april 2006 Min teite orkide har ikke antydning til blomster engang!
afr0dite Skrevet 7. april 2006 #11 Skrevet 7. april 2006 Hahahaha (: Jeg kjøpte en orkide for en stund siden med MANGE knopper! desverre knerta jeg den nesten ved å overvanne den første gangen, og den slapp alle knoppene bortsett fra to. Og de står i blomst enda... Vil også ha flere knopper!! Og jeg har til og med kjøpt orkide-gjødsel!! Men den skal jo vannes så sjelden at jeg bare glemmer det hele tiden! Blir gjerne at jeg sitter i sofaen og tenker "nå er det jammen meg lenge siden jeg har vanna orkideen", og så heller jeg over litt av vannet i vannglasset mitt... En slurk til deg og en slurk til meg (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå