AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:16 #21 Skrevet onsdag kl. 11:16 Min eldste var drømmebaby, men det kunne også være et helvete innimmellom. Min yngste er kronisk misfornøyd. Jeg tror mange av disse influenserne bare legger ut en brøkdel av hva som skjer. Og kun det positive. Anonymkode: 2c6cb...5f5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:22 #22 Skrevet onsdag kl. 11:22 Jeg tenker slik at foreldre med en hverdag som din, og di aller fleste andre, ikke har tid og krefter til å fortelle om det. Jeg er på baby nummer tre, alle mine er midt i mellom ditt barn og youtube barna. Alle på ulike måter. Ingen har hatt gode sovehjerter og tre-åringen (midterse) våkner fremdeles om natto. Babyen er bare to mnd, våkner selvsagt mye og på dagtid er han klistret på meg 🙈 Anonymkode: b6a10...5b5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:22 #23 Skrevet onsdag kl. 11:22 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg trøster meg med at "krevende" babyer har mye overlevelsesinstinkt. Kanskje er de mer intelligente? Anonymkode: 83ded...e79 Dette har jeg også brukt som trøst for meg selv, at jeg har sikkert fått smarte barn 😂 Det er jo åpenbart, helt logisk, at det er farlig for en baby å være alene om natten, man ønsker ikke å bli forlatt, man ønsker å bli beskyttet best mulig. Barna er snart ferdig med barneskolen, så jeg kan bekrefte at de er smarte. 😂 Ta det for det det er verdt, TS, om du også trenger trøst eller "en unnskyldng" for hvorfor akkurat dine barn virker å være så vanskelige. Men når det er sagt, deres rutiner er jo ikke bare på barnas premisser.Deres rutiner er en kompromiss, mellom dine og babyens ønsker. Babyen ønsker å være fysisk oppå deg 24/7, du ønsker ihvertfall å kunne gå alene på do, også sove ihvertfall 3-4 timer i strekk uavbrydd. Så prøver dere å finne en kompromis, en løsning dere begge kan leve med. Anonymkode: 51d67...c4a 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:25 #24 Skrevet onsdag kl. 11:25 Disse som har "knekt koden" har tid til å forkynne det til verden, mulighet til å gå på kafe og ha lange shoppingturer med baby. Oss med babyer med krevende temperament har ikke tid og mulighet til slikt. Derfor er det disse babyene og foreldrene man ser i monitor og ute blant folk. Anonymkode: ce6c2...d15
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:30 #25 Skrevet onsdag kl. 11:30 Babyer og barn er forskjellige. Det er ikke slik at barn som får alle sine behov møtt automatisk er rolige. Det er ikke slik at barn som er krevende er det fordi foreldrene er mer på og i større grad viser barnet at de er der for dem. Det er ikke slik at krevende barn er mer intelligente. Har man enkle barn får man være glad for at man er heldig og har man ikke enkle barn må man bare gjøre så godt man kan og ta i mot hjelp så man får hvilt seg litt. Selv var alle mine tre barn enkle, akkurat den typen du beskriver som bare kunne legges rett ned og så sovnet av seg selv og sov godt om natten fra tidlig av, og det var ikke fordi jeg og mannen min hadde knekt noen kode eller var superflinke på legging. De bare var slik. De er nå alle tenåringer (og alle intelligente og skoleflinke, siden jeg så det nevnt i tråden) og fremdeles enkle barn på alle måter. Og igjen, de bare er slik. Trøst deg med at babytiden ikke varer evig og at det gradvis blir lettere, og bruk de du har rundt deg for alt det er verdt. Anonymkode: 410bc...068
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:31 #26 Skrevet onsdag kl. 11:31 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Disse som har "knekt koden" har tid til å forkynne det til verden, mulighet til å gå på kafe og ha lange shoppingturer med baby. Oss med babyer med krevende temperament har ikke tid og mulighet til slikt. Derfor er det disse babyene og foreldrene man ser i monitor og ute blant folk. Anonymkode: ce6c2...d15 De har ikke knekt noen kode de har bare hatt flaks. Anonymkode: 9827d...3aa 2 1
mommyaka Skrevet onsdag kl. 11:32 #27 Skrevet onsdag kl. 11:32 Man må slutte å se på YouTube, tik tok og tro at deres liv er så perfekt. De viser bare de flotte sidene...de klipper og limer dine egne videoer..der de kan få det til å se ut at barna sover hele natten..at mor våknet opp og scæer flott ut etc....vil tro disse bruker mer tid bak kamera og editere en med sine barn 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:59 #28 Skrevet onsdag kl. 11:59 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei altså, var en som skrev noe med at barnet kunne dø hvis det ikke var ‘krevende’, og så tenker jeg at det kan slå ut begge veier, barnet er jo avhengig av en viss hengivenhet fra omgivelsene. Men dette er jo ekstreme motpoler da og skjer vel uhyre sjeldent. Anonymkode: 8023c...f06 Ja, fra naturens side kunne selvfølgelig et barn dø hvis barnet manglet overlevelsesinstinkt. Det kalles survival of the fittest. Så når du mener at barn døde av å være altfor krevende fordi de ble drept, lurer jeg på hva du legger i å være alt for krevende og hvorfor du tror det har vært vanlig å drepe krevende babyer. Anonymkode: 83ded...e79
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:00 #29 Skrevet onsdag kl. 12:00 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): De har ikke knekt noen kode de har bare hatt flaks. Anonymkode: 9827d...3aa Ja, men det er det mange av dem som ikke forstår 😅 Anonymkode: ce6c2...d15 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:50 #30 Skrevet onsdag kl. 15:50 Jeg vil tro mitt barn ville blitt beskrevet som «enkelt» i følge deg og det du beskriver som din situasjon.. men alle kjenner ulikt. Her sov baby hele natten ved 2-3 mnd, var enkelt å ta med seg hvor som helst, nesten ikke skrik eller gråt - måtte aldri gjøre noe stort for å få h*n til å sove osv. Var heller ikke mye trass da barnet ble eldre. Anonymkode: 2610c...a1d 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:11 #31 Skrevet onsdag kl. 20:11 Jeg har hatt to babyer som nektet vogn, bilstol, ville kun sove i bæresele eller på meg, mye urolig, korte dupper og pupp i munn hele natten. Har aldri møtt sånne rolige babyer Anonymkode: 9c90e...baf 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:16 #32 Skrevet onsdag kl. 20:16 Mine barn er som dine, de er helt normale😊 Normale barn genererer få visninger og lite penger på sosiale medier, samt at med normale barn har man ikke så mye tid til å lage videoer😅 Så det du ser på internett er ikke representativt. Anonymkode: 394bd...099 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:23 #33 Skrevet torsdag kl. 08:23 AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 8.54): Når jeg ser på youtube hvor andre foreldre har laget video om sin kveldsrutine, morgenrutine osv med baby så ser babyene veldig enkle ut. Det er folk med tvillinger og trillinger(!) som har det mye enklere enn det var med mine to (fikk en om gangen, ikke tvillinger). Eksmpel: Andre: mater babyene og legger de ned i hver sin seng, slukker lyset og går ut. Pluddrer til de sovner. Står opp en gang ila natten og mater, legger ned i egen seng og de sovner selv. Ligger å koser seg i sengen på morgenen til foreldre kommer å henter, setter i vippestol og foreldrene ordner seg. Mater babyer, legger de på lekematten mens de voksen spiser selv osv. Putter barna i vogn og de kommer seg ut. Sover et par tre timer i strekk på dagen. Mine: Må vugges i søvn, bruker timer, må samsove, våkner om jeg ikke ligger ved siden av. Våkner MANGE GANGER på natten for mat og hjelp til å sovne igjen. Hyler når de våkner på morgene. Svært utolmoding må skynde meg å kle på et minimum før ungen vil bæres. Vil ikke ligge i vogn, så kommer meg kun ut med bæreselen, vanskelig å få gjort erender slik. Sover alle dagslurer kun på meg. Sover kun 30 min om gangen. Vil bare bæres i bæresele hele dagen, ikke sitte eller ligge noe for seg selv. Hva er egentlig det mest vanlige her? Jeg er så forrvirret. Jeg har sett MANGE av disse videoene og de sier at det er sånn dagene er for dem. Er det de som har enkle babyer eller jeg som har krevende? Bare lurer, vet alle er ulike, mine er sjekket for "alt", men deres trillinger og tvillinger er jo myyyye enklere. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hilsen sliten mamma. Anonymkode: f6ab7...9a5 Jeg har hatt begge typer barn. 2 veldig enkle. Sov 12t natt fra 7-8uker, kunne legges rett i sengen, null stress å komme seg ut, dusje, leve etc.. Og en rake motsetning, som krevde mye mer av oss som foreldre i form av støtte til søvn, oppvåkninger etc.. Sov ikke en hel natt på 2 år... Alle barn er ulike. Og når du ser disse videoene.. Husk de er klippet sammen for å gi et bilde som personen ønsker å vise. Men ja - finnes sånne barn. Anonymkode: 1dcfd...5fd
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:03 #34 Skrevet torsdag kl. 18:03 Jeg kan bekrefte med hånden på hjertet at babyer har ulike temperament. Første babyen vår skrek og skrek dag inn og dag ut for alt og ingenting frem til 7 måneder. Vi lærte oss alt av baby språk, rutiner, voksesprang, våken vinduer++ kjøpte alt av duppeditter for mange flere tusen kroner. Hørte med helsestasjon, barnelege, kiropraktorer, fysioterapeuter, klipping av tunge bånd. Ingen verdens ting stoppet skrikingen. Den gikk bare naturlig vekk av seg selv ettersom barnet kom seg opp og frem. nå med andre babyen ser jeg alle babyens tegn på stress, overveldelse, trøtthet, tilfredsstillelse, uro +++ skjønner lydene og skrikene, gråten. Likevel er det ikke nok for å få sosiale mediers versjon av rolige sove babyer. Anonymkode: 3ac8e...b35 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #35 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 9.00): det er helt naturlig babyoppførsel å ville være inntil mamman sin hele dagen. I jeger og sankersamfunnet var babyen påkoblet mamman sin hele dagen mens hun var ute og sanket og jobbet, og om natten sov de helt inntil hverandre for kroppsvarme. Babyer som aksepterte å bli lagt for seg selv, kunne dø. Der har vi svaret ❤️ Anonymkode: a43a0...57c 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå