AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg har ikke mye erfaring på feltet sånn egentlig. Jeg har trent styrke sammen med en venninne i 2 år. Vi har ulike jobber, men fysisk like krevende.begge går rundt 10.000-15.000 skritt hver dag på jobb. Vi løfter nesten det samme i alle løft, og selv om det ikke er helt lik vekt, så øker vi vekten veldig synkront. Det er bare snakk om 5 kilo forskjell på vektene. Jeg har hund i tillegg, så på fritiden får jeg i gjennomsnitt ca 5000 skritt mer enn henne per dag. Men ellers er vi veldig veldig like. Vi har bodd sammen i en uke på treningsreise. Og hu spiser hele tiden! Veldig sundt og riktig, men hu stapper innpå hele tiden. Jeg derimot klarer ikke disse mengdene mat. Jeg spiser det samme til hovedmåltidene, bare i en mye mindre skala. Alt det hun spiser i tilllegg av mellommåltider klarer jeg ikke å få ned. Det blir rett og slett for mye! Ingen av oss spiser godteri/chips osv. Mens hun går ned mer og mer (også på den uken vi bodde sammen), så går jeg sakte men sikkert opp i fettprosent. Poenget: vi beveger oss så og si like mye. Vi trener det samme, men vi spiser ulikt. Hun spiser veldig mye mer enn meg. Hun går ned i fettprosent, jeg går opp. Og jeg får ikke kalorier inn vs kaloeier ut til å stemme. Anonymkode: e131d...354
Enmanelskeråhate Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Forbrenning kan jo variere noen prosent fra person til person, men ja egentlig er det kalorier inn/ut Kanskje hun spiser mer av kalorifattig mat som salater og grønnsaker? 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke mye erfaring på feltet sånn egentlig. Jeg har trent styrke sammen med en venninne i 2 år. Vi har ulike jobber, men fysisk like krevende.begge går rundt 10.000-15.000 skritt hver dag på jobb. Vi løfter nesten det samme i alle løft, og selv om det ikke er helt lik vekt, så øker vi vekten veldig synkront. Det er bare snakk om 5 kilo forskjell på vektene. Jeg har hund i tillegg, så på fritiden får jeg i gjennomsnitt ca 5000 skritt mer enn henne per dag. Men ellers er vi veldig veldig like. Vi har bodd sammen i en uke på treningsreise. Og hu spiser hele tiden! Veldig sundt og riktig, men hu stapper innpå hele tiden. Jeg derimot klarer ikke disse mengdene mat. Jeg spiser det samme til hovedmåltidene, bare i en mye mindre skala. Alt det hun spiser i tilllegg av mellommåltider klarer jeg ikke å få ned. Det blir rett og slett for mye! Ingen av oss spiser godteri/chips osv. Mens hun går ned mer og mer (også på den uken vi bodde sammen), så går jeg sakte men sikkert opp i fettprosent. Poenget: vi beveger oss så og si like mye. Vi trener det samme, men vi spiser ulikt. Hun spiser veldig mye mer enn meg. Hun går ned i fettprosent, jeg går opp. Og jeg får ikke kalorier inn vs kaloeier ut til å stemme. Anonymkode: e131d...354 Nei, det styres av hormoner også. For noen fungerer kalorier ut og inn. Kjørte lavt på kalorier og jeg økte vekta. Dvs jeg har hele livet kunnet spise hva jeg vil og hvilke mengder jeg ønsker. Og har faktisk slitt med å holde vekta oppe. I bunn og grunn spist sunt fast. Så når overgangsalder kom, så begynte jeg å legge på meg. Mye , en kg pr uke opp. Gikk da på lavt med kalorier, vekta økte 2 kg på en uke. Gikk over på lavkarbo og vekra stabiliserte seg og faktisk bittelitt ned. Har visst stoffskifte problemer også og måtte over på lavt med kalorier igjen, men da øker vekta. Så nei lite kalorier er ikke nok eller riktig altid. Anonymkode: e6c1d...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Det stemmer med kalorier ut og kalorier inn men når det kommer til mengden så kommer det selfølgelig ann på hva man spiser for eks spiser man brød så er det mer kalorier enn knekkebrød eller Hvis man spiser salat og den ene tar på masse dressing og den andre dropper det helt Anonymkode: 34ddc...a2f
Virrevirrevapp Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Forbrenning, hormoner, søvn/hvile/restitusjon, gener mm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå