Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et veldig rart spørsmål, men jeg ser med én gang om noen bruker kontaktlinser (legger merke til et lite omriss rundt irisen). Når jeg har spurt venner/familie om de legger merke til det samme er svaret konsekvent nei. Er jeg bare veldig observant, eller er dette noe de fleste ser (unnatt mine venner/min familie)?

Anonymkode: 109b9...6b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok helt eksepsjonelt godt syn.

Anonymkode: 907c9...3de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det

Anonymkode: cbc57...99d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Der er synlig, ja 

Anonymkode: 0e2bb...4bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan se det om jeg er nærme nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo se det - om jeg er tett på, og ser etter. Har vært kontaktlinsebruker selv i mange år.

Når du ser det umiddelbart, og folk nekter, er nok heller forklaringen at du ser ting som ikke er der. For omrisset er ikke akkurat rundt irisen. 

Anonymkode: 857f0...93d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man ser det jo om man ser etter. 

Anonymkode: 9a053...1b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ser jeg godt ja.

Anonymkode: b97be...9e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser det hvis jeg ser godt nok etter, så i det virkelig liv ser jeg det sjeldent. Men folk i serier eller på film ser jeg det øyeblikkelig på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det med en gang.

Har barn som bruker linser og som ofte "glemmer" å ta av linser på kvelden hvis jeg ikke minner om det. Jeg er så vant til å se spesielt etter om barnet fortsatt har på linser rett før leggetid at jeg nå ufrivillig legger merke til dette også hos andre.

Anonymkode: a3da0...1f0

Skrevet

Ja, jeg ser det

Anonymkode: 7994e...307

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2025 den 20.44):

Sikkert et veldig rart spørsmål, men jeg ser med én gang om noen bruker kontaktlinser (legger merke til et lite omriss rundt irisen). Når jeg har spurt venner/familie om de legger merke til det samme er svaret konsekvent nei. Er jeg bare veldig observant, eller er dette noe de fleste ser (unnatt mine venner/min familie)?

Anonymkode: 109b9...6b8

Nei jeg kan ikke se det, og har ikke noe behov for at andre skal så tett oppi meg at de kan se at jeg har linser på de gangene jeg bruker det. Spør du folk om de bruker det? Hva har den infoen av interesse for deg? 

Skrevet

Ja, spesielt når jeg ser dem fra siden og litt nært innpå. De får liksom "tykkere" øye. Det er noe ekstra ved øynene deres sett forfra også.

Dersom folk bruker fargelinser så vises det jo lang vei. Det er ikke mange fargelinser som ser naturlige ut. Hun her prøvde jo iherdig å lure folk til å tro at hun har heterokromi, men de fleste ser jo at hun jukser med linse på ene øyet.

screening-of-focus-features-nocturnal-an

Anonymkode: c1bba...529

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2025 den 20.47):

Du har nok helt eksepsjonelt godt syn.

Anonymkode: 907c9...3de

Ikke nødvendigvis. Jeg ser det også på nært hold og godt lys om jeg ser nøye etter. Så det ihvertfall på meg selv i speilet den gangen jeg brukte linser..

Skrevet

Ser det hvis jeg faktisk ser etter, men jeg studerer sjelden folks øyne så nøye. 

Skrevet

Ikke vanskelig å se. Men jeg jobber med optik, og er veldig vant til å se mennesker med linser og uten linser

Anonymkode: 75de7...cc9

Skrevet

Ser det hvis jeg står nærme nok ja. 

Anonymkode: 0c566...a0f

Skrevet

Lett se ja. Men det er ikke noe jeg aktivt ser etter akuratt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...