Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har første time på St. Olavs, IVF, 17. desember. Det er video konsultasjon. Har noen erfaring fra IVF på St. Olavs? Når kan vi være i gang på ordentlig? Med egguttak… Hvor lang tid tar det å komme i gang etter videotimen? Må man ta flere prøver før man kan starte? Vi er allerede utredet.

Anonymkode: 98840...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var også allerede utredet da vi fikk videotime. I timen gikk vi gjennom resultatene og fikk en anbefaling å starte med IVF. Fikk så et brev (i posten tror jeg), med tilbud om behandling, med en frist på noen måneder. Så måtte vi igjen ta kontakt (ringe callback) for å få behandlingsplan - det tok vel ca 2 uker fra vi ringte til vi fikk telefon time hvor vi fikk forklart behandlingsplanen. Så var det bare å melde inn starten på mens og starte med sprøyter etter behandlingsplanen. Så det tar vanligvis ikke lang tid mellom videotime og du er i gang! Kommer jo selvfølgelig an på hva utredningen sier, hva de anbefaler av behandling og hvordan syklusen din er - mulig at vi fikk litt prioritet pga min veldig lav AMH (under 2, som 32 åring).

Lykke til!! 

Skrevet (endret)
HeleneHS skrev (5 minutter siden):

Vi var også allerede utredet da vi fikk videotime. I timen gikk vi gjennom resultatene og fikk en anbefaling å starte med IVF. Fikk så et brev (i posten tror jeg), med tilbud om behandling, med en frist på noen måneder. Så måtte vi igjen ta kontakt (ringe callback) for å få behandlingsplan - det tok vel ca 2 uker fra vi ringte til vi fikk telefon time hvor vi fikk forklart behandlingsplanen. Så var det bare å melde inn starten på mens og starte med sprøyter etter behandlingsplanen. Så det tar vanligvis ikke lang tid mellom videotime og du er i gang! Kommer jo selvfølgelig an på hva utredningen sier, hva de anbefaler av behandling og hvordan syklusen din er - mulig at vi fikk litt prioritet pga min veldig lav AMH (under 2, som 32 åring).

Lykke til!! 

Tusen takk for svar, fint å lese om andre i lignende situasjon og hvordan det foregår!

Endret av Amber_91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...