AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:16 #1 Skrevet tirsdag kl. 18:16 Min beste venn fra ungdomstiden har mistet sin mor. Jeg kjente moren da jeg var ungdom, men har ikke snakket med henne på 15 år. Hva er best å gjøre? Sende blomster til min venn eller til begravelsen? Eller begge? Anonymkode: ca919...90c 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:26 #2 Skrevet tirsdag kl. 18:26 Jeg hadde sendt til vennen din (og om du også kjenner evt søsken og om faren til din venn lever, så hadde jeg inkludert dem i teksten på kortet). Typ "Kjære Kari, Helene og Rolf" Anonymkode: eaeaa...05b 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:28 #3 Skrevet tirsdag kl. 18:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde sendt til vennen din (og om du også kjenner evt søsken og om faren til din venn lever, så hadde jeg inkludert dem i teksten på kortet). Typ "Kjære Kari, Helene og Rolf" Anonymkode: eaeaa...05b Han har bare en bror som han ikke har kontakt med. Jeg har heller ikke kontakt med han Men bør jeg også sende noe til begravelsen? Anonymkode: ca919...90c
coralgol Skrevet tirsdag kl. 18:32 #4 Skrevet tirsdag kl. 18:32 Det holder med en bukett til din venn❤️ 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:37 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:37 Til den du kjente best, er det vennen din så sender du blomster hjem Anonymkode: b5e6b...7c9 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:39 #6 Skrevet tirsdag kl. 18:39 Jeg er litt skeptisk til å sende blomster hjem. Min far døde som 60-åring, med stort kontaktnett og mange venner. Vi druknet i blomster i min mors hjem. Måtte til slutt fylle mange store vaskebøtter med buketter. Og min mor syns det kom folk og blomsterbud på døren i ett kjør noen dager. Hun var veldig sliten. Vi var selvfølgelig takknemlige for omtanken, men det ble jo så mange buketter at det gikk ikke å få sett ordentlig på dem. Blomster hjem er fint om du vet at det ikke kommer usannsynlig mange til hjemmet. Anonymkode: 12b28...901 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:40 #7 Skrevet tirsdag kl. 18:40 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): men har ikke snakket med henne på 15 år. Hva er best å gjøre? Sende blomster til min venn eller til begravelsen? Eller begge? Anonymkode: ca919...90c Jeg synes en siste hilsen til avdøde blir litt i overkant i dette tilfellet. Hadde gått for kun kondolanse til venninna. Anonymkode: f046a...619
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:44 #8 Skrevet tirsdag kl. 18:44 Det er ikke hyggelig å få masse blomster. Bedre med bare en hilsen som kan være skriftlig og helst med en tydelig beskjed om at man er tilgjengelig for noe om det skulle trengs. Er man mer nær eller en nabo man kjenner så gjerne mat/bakst. Anonymkode: 88fd6...7b1 1
strawberry88 Skrevet tirsdag kl. 18:45 #9 Skrevet tirsdag kl. 18:45 Har hørt flere si at det blir i overkant mye med all blomster. Da en venn mistet sin far for noen år siden, så laget jeg mat som kunne fryses ned og varmes. Samt plukket to roser fra hagen å la på toppen 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:52 #10 Skrevet tirsdag kl. 18:52 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han har bare en bror som han ikke har kontakt med. Jeg har heller ikke kontakt med han Men bør jeg også sende noe til begravelsen? Anonymkode: ca919...90c Da hadde jeg kun sendt til din venn. Ikke til kirken. Og vær litt obs på om det står noe i dødsannonsen om blomster eller gave til en organisasjon. Jeg må si at jeg ble veldig glad for de blomstene jeg fikk, til tross for at vi skrev i annonsen at vi ønsket et gave til (...) i stede for blomster (ved min forelders død). Men jeg leser jo at andre her ikke vil ha blomster.. Så dette er ikke alltid så lett. Men håper du har en følelse for om vennen din vil bli glad for blomster hjem (eller ikke), selv om det eventuelt står i annonsen at de heller ønsker en pengegave. Og om det ikke står presisert en pengegave, så er det i hvert fall trygt å sende blomster hjem. Anonymkode: eaeaa...05b 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:06 #11 Skrevet tirsdag kl. 19:06 Det blir blomster hjem. Han har ikke stort nettverk så veldig mange blomster blir det ikke uansett Anonymkode: ca919...90c 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:27 #12 Skrevet tirsdag kl. 23:27 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det blir blomster hjem. Han har ikke stort nettverk så veldig mange blomster blir det ikke uansett Anonymkode: ca919...90c Du er en god venn❤️ Anonymkode: f196d...395
Rødvinsfilosofen Skrevet tirsdag kl. 23:32 #13 Skrevet tirsdag kl. 23:32 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min beste venn fra ungdomstiden har mistet sin mor. Jeg kjente moren da jeg var ungdom, men har ikke snakket med henne på 15 år. Hva er best å gjøre? Sende blomster til min venn eller til begravelsen? Eller begge? Anonymkode: ca919...90c Kan du heller donere penger til et ønsket formål? Blir fort ekstremt mange blomster
Rødvinsfilosofen Skrevet tirsdag kl. 23:33 #14 Skrevet tirsdag kl. 23:33 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det blir blomster hjem. Han har ikke stort nettverk så veldig mange blomster blir det ikke uansett Anonymkode: ca919...90c Glem det jeg sa! ♥️🫶
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå