Gå til innhold

Læreren sa til barnet mitt ikke 7.trinn at han har sunket til vanlig faglig nivå

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barnet mitt har alltid vært veldig faglig flink. I dag kom barnet mitt hjem å fortalte lærerne hadde tatt han ut på gangen. I samtalen på gangen hadde læreren sagt at han nå hadde sunket faglig, og bare var på vanlig nivå. 

Han kom hjem å var forskrekket og lurte på hvorfor vanlig nivå ikke skulle være bra nok.

Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: fdeb8...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er veldig faglig flink så er det jo ikke positivt for ham at han er på vanlig nivå. Da utnytter han ikke sitt potensiale ordentlig.

Anonymkode: 0dab1...b4f

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg tenker at overskriften er håpløs.

Det andre tenker jeg dere klarer ha en selvstendig mening om selv.

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvor fikk han det fra at det ikke var godt nok?

Anonymkode: 19f6c...d8d

• Liker 1
Skrevet

Men som mor, stusser du ikke selv over at ditt eget barn plutselig befinner seg på et lavere, faglig nivå en tidligere? Essensen her er at det har skjedd en endring, og kanskje både barnet og du bør være oppmerksom på hvorfor denne endringen har skjedd.

Anonymkode: 059ba...5af

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

Stikkordet her er vel sunket. Hvis han har pleid å ligge foran flertallet og ikke lenger gjør det, er det jo helt riktig av læreren å følge opp det, enten det handler om innsats eller forståelse. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er bra advarselen kommer nå, hvis han er vant til å surfe igjennom på skolen,så er det forseint å lære seg god studieteknikk på universitetet.

Anonymkode: a4a24...9d8

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor tok læreren ham med ut på gangen for å si akkurat dette? Det høres ut som en pussig ting å ta opp et annet sted enn på en elevsamtale med forelder til stede. Er barnet ditt veldig skrytete i timene og rett og slett hadde behov for å bli satt på plass/realitetsorientert? 

Anonymkode: 1a428...13e

• Liker 6
Skrevet

Rotete overskrift og hi. 
Jeg tenker det er stor forskjell på en elev som har vært på lavt faglig nivå og jobbet seg opp på vanlig nivå, og en elev som har vært sterk faglig og sunket ned på vanlig nivå. Og være på vanlig nivå er vel godt nok for de fleste uten ambisjoner, men jeg ville absolutt ha undersøkt hvorfor nivået synker. Skal det fortsette sånn? 

Anonymkode: 50adf...7f9

• Liker 3
Skrevet

Skal en 12 åring føle at han må være best?? Han vet ikke hvorfor han hun sa det...

Skrevet

7. trinn er barneskole og karakterfritt, vel.

Hvis lærer mener at endringen trenger oppfølging, burde det vært håndtert annerledes. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Biloba skrev (1 minutt siden):

7. trinn er barneskole og karakterfritt, vel.

Hvis lærer mener at endringen trenger oppfølging, burde det vært håndtert annerledes. 

Sist uke var det ingen problem. Vi har jo kommunikasjon med skolen om det faglige. Vi hadde utviklingsamtale forje uke.

Skrevet

«Læreren sa til barnet mitt ikke 7.trinn at han har sunket til vanlig faglig nivå»

Sender litt omtanke til alle norsklærere 🕯️

Anonymkode: 8528c...424

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Knotete at læreren sier det til ungen og ikke til foreldrene. Gjetter meg til at foreldrene har pushet på for å få tilrettelegging, noe lærere flest gjør uansett til flinke elever i dag, og at læreren ønsket å signalisere at slik det er nå er det ikke behov for spesiell tilrettelegging med dagens innsats.

Anonymkode: 17c2a...d63

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

«Læreren sa til barnet mitt ikke 7.trinn at han har sunket til vanlig faglig nivå»

Antar at en "i" ble til "ikke".

• Liker 1
Skrevet

Knotete at læreren sier det til ungen og ikke til foreldrene. Gjetter meg til at foreldrene har pushet på for å få tilrettelegging, noe lærere flest gjør uansett til flinke elever i dag, og at læreren ønsket å signalisere at slik det er nå er det ikke behov for spesiell tilrettelegging med dagens innsats.

Anonymkode: 17c2a...d63

Nei.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De hadde utviklingssamtale forje uke også så 🙄

Anonymkode: dcd4a...ecf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Antar at en "i" ble til "ikke".

Det er da man ser over før man poster, slik at folk ikke tenker at Ts bør lære seg norsk igjen. 

Anonymkode: 82ce3...6a1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skal en 12 åring føle at han må være best?? Han vet ikke hvorfor han hun sa det...

Så du bekymrer deg ikke for ordet «sunket» og synes det er helt innenfor at han stagnerer?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei.

Via det er sånn som dette TS kommuniserer med læreren og, så skjønner man jo at hun heller tar det med eleven. 😬

Anonymkode: c7c1a...54a

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...