AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:50 #1 Skrevet tirsdag kl. 13:50 Har søkt doktorgrad og intervjuet gikk bra. De ba om referanser og har fått vite av en av mine referanser at de ble ringt og at han bare sa fine ting. Det er jo såklart et godt tegn at referanser blir kontaktet så overskriften betyr ikke at jeg er dum og ikke skjønner det, men lurer heller på om det er sånn at det er vanlig å kontakte referanser til flere man har intervjuet? Eller betyr det å ta kontakt med en referanse at man er 1. Valg i utgangspunktet? Anonymkode: 7a419...29a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:02 #2 Skrevet tirsdag kl. 15:02 Selvsagt. Og dette burde alle med utdannelse over videregående nivå vite, eller om man har hatt en jobb. Doktorgrad fra livets harde skole er dessverre ikke særlig ettertraktet annet enn her inne på kg. Hva er seriøst poenget med slike dusteinnlegg? Trenger du oppmerksomhet så finnes det mange andre måter å få det på enn fra dine likesinnede her inne. Anonymkode: 867f0...cd9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:08 #3 Skrevet tirsdag kl. 15:08 Poenget med innlegget er spørsmålet, tar de kontakt med referanser til flere mennesker ift doktorgrad? Eller kun til en? I andre stillinger har jeg opplevd at de ber om referanser til 2-3 stk kanskje. Anonymkode: 7a419...29a 1
Viktualia Skrevet tirsdag kl. 15:12 #4 Skrevet tirsdag kl. 15:12 Det er vanlig de stedene jeg kjenner til at man kontakter referanser for alle søkerne man innstiller, kanskje 2-3 stykk.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:14 #5 Skrevet tirsdag kl. 15:14 Referanser sjekkes hos alle som innstilles eller vurderes innstilt. Selvsagt. Anonymkode: 18894...f19
Umbreon Skrevet tirsdag kl. 15:21 #6 Skrevet tirsdag kl. 15:21 Hvis man har flere kandidater som innstilles, er det nok naturlig å ta referanserunden samtidig så alt er klart dersom kandidat nummer én sier nei - så man slipper å ta en ny runde hvis det skjer. Så det er nok like vanlig å ringe referanser på et par kandidater som på kun en. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:30 #7 Skrevet tirsdag kl. 15:30 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Selvsagt. Og dette burde alle med utdannelse over videregående nivå vite, eller om man har hatt en jobb. Doktorgrad fra livets harde skole er dessverre ikke særlig ettertraktet annet enn her inne på kg. Hva er seriøst poenget med slike dusteinnlegg? Trenger du oppmerksomhet så finnes det mange andre måter å få det på enn fra dine likesinnede her inne. Anonymkode: 867f0...cd9 Nysgjerrig på hvorfor det er selvsagt? Har mastergrad og har gått jobbsøkerkurs men det ble ikke nevnt? Anonymkode: ba990...f95 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:36 #8 Skrevet tirsdag kl. 15:36 Umbreon skrev (13 minutter siden): Hvis man har flere kandidater som innstilles, er det nok naturlig å ta referanserunden samtidig så alt er klart dersom kandidat nummer én sier nei - så man slipper å ta en ny runde hvis det skjer. Så det er nok like vanlig å ringe referanser på et par kandidater som på kun en. Var det jeg lurte på, takk! Om hva som er vanlig innenfor akademia for det vet jeg igrunn ikke. Er bare en kandidat som skal velges til slutt ikke flere. Men gir jo mening å ha en eller to i "bakhånd". Da venter jeg i spenning! Anonymkode: 7a419...29a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå