AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:27 #21 Skrevet tirsdag kl. 11:27 Alle menn som har samleie uten prevensjon med en kvinne i fertil alder, planlegger faktisk graviditet. Enhver oppegående person forstår at det mest sannsynlig resulterer i et barn. Og nå bli sur for at du er gravid, er toppen av idioti. Anonymkode: f32f5...3b3 6 2
Snok1 Skrevet tirsdag kl. 11:30 #22 Skrevet tirsdag kl. 11:30 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis han så absolutt ikke ønsket barnet, så burde han sterilisert seg for lenge siden eller i det minste tatt ansvar for sine sædceller og brukt kondom.. nå er det sånn at din kropp = ditt valg. Du må velge det som er rett for deg. Anonymkode: c304f...9e7 Jeg tror dette er fasit. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:34 #23 Skrevet tirsdag kl. 11:34 han har ingen rett til å bli sur når han viste godt at dere ikke bruker prevansjon Anonymkode: 7fc26...f7c 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:37 #24 Skrevet tirsdag kl. 11:37 Men tror du dette bare er en reaksjon fra han av frykt for endring? Siden dette skjedde med sist barn også? Angrer han på det barnet han ha fått? Det er jo ikke så mye å gjøre. Han må få sutre noen måneder til, så ber du han enten ta seg sammen eller pakke sekken. Far blir han uansett, og enten får han være en positiv medforeldre, eller finne noe annet å gjøre. Du er 3 måneder gravid og sånn er det. Anonymkode: 18fd0...fb4 3 1
Prelunia Skrevet tirsdag kl. 11:41 #25 Skrevet tirsdag kl. 11:41 (endret) Jeg ble gravid med mannen min, og vi hadde barn fra før. Han ønsket ikke barnet, men jeg var usikker. Endte med å ta abort, og angrer så utrolig. Fikk en reaksjon i etterkant jeg ikke forutså, som man kanskje får når man gjør det litt mot egen vilje. Forholdet til mannen min er ødelagt følelsemessig fra min side. Mitt råd er at du må følge din følelse og vilje. Ikke gjør noe du ikke er helt sikker på. Du har bestemt deg for å beholde, stå støtt i det. Om du så må gjøre det alene. Kunne ønske jeg hadde vært like sterk som deg og beholdt, så kunne han ha valgt å bli eller gå. Hadde gitt han litt mer tid, hvis ikke hadde jeg forberedt meg på et liv uten han. Endret tirsdag kl. 11:45 av Prelunia 1 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:52 #26 Skrevet tirsdag kl. 11:52 Dere har jo noen alvorlige svikt i kommunikasjonen deres. Du ønsker flere barn og bruker ikke prevensjon. Du vet at han ikke ønsker flere barn, men velger å ta sjansen. Han ønsker ikke flere barn, men velger å ha sex uten prevensjon og bli sint på deg når det går galt. Kan ikke helt se hvordan dette skal bli et lykkelig samliv. Dere har forskjellige ønsker og ingen av dere respekterer den andre. Kanskje like greit å gå hvert til sitt. Du får de barna du ønsker deg. Barnet får et søsken. Hvor deltagende far velger å være, gjenstår å se. Anonymkode: 19093...98f 6 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:54 #27 Skrevet tirsdag kl. 11:54 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja, men å drive å produsere barn med en fyr som både er dum OG uansvarlig, er faktisk uansvarlig av TS også. Anonymkode: 0679f...de2 Skulle akkurat til å skrive eksakt dette. Dum. Og uansvarlig. Ikke gener jeg hadde ønsket i egne barn. Anonymkode: 560a7...a0d 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:41 #28 Skrevet tirsdag kl. 12:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker dere er uansvarlige begge to. Anonymkode: 0679f...de2 Min subjektive mening er at det ikke er uansvarlig å ha ubeskyttet sex med en fast og frisk partner når man ønsker seg barn. Eller er dette hannkjønnet mindre begavet, og har ikke forstått hvordan barn unnfanges? Det virker nesten sånn. Ingen burde bli overrasket over at en kvinne blir gravid av ubeskyttet sex. Men jeg er enig med deg TS, barn fortjener å være ønsket. Dersom faren ikke kommer til å bidra positivt ved (blant annet) å sørge for at dette barnet føler seg ønsket og elsket, er det best at du går. Anonymkode: 52ceb...039 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:48 #29 Skrevet tirsdag kl. 12:48 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Skulle akkurat til å skrive eksakt dette. Dum. Og uansvarlig. Ikke gener jeg hadde ønsket i egne barn. Anonymkode: 560a7...a0d Haha gener faktisk. Kg når nye høyder 😆 Anonymkode: c1c34...706 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:50 #30 Skrevet tirsdag kl. 12:50 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min subjektive mening er at det ikke er uansvarlig å ha ubeskyttet sex med en fast og frisk partner når man ønsker seg barn. Eller er dette hannkjønnet mindre begavet, og har ikke forstått hvordan barn unnfanges? Det virker nesten sånn. Ingen burde bli overrasket over at en kvinne blir gravid av ubeskyttet sex. Men jeg er enig med deg TS, barn fortjener å være ønsket. Dersom faren ikke kommer til å bidra positivt ved (blant annet) å sørge for at dette barnet føler seg ønsket og elsket, er det best at du går. Anonymkode: 52ceb...039 "Fast og frisk partner" hvordan kan du fable om fast når det mest trolig blir brudd pga grunnleggende uenighet? Jeg hadde heller gått for donorbarn enn å hatt en far til barna mine som var imot de. Anonymkode: 0679f...de2 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:58 #31 Skrevet tirsdag kl. 12:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var tydelig på at jeg ikke brukte prevensjon, og etter ett år ble jeg gravid. Han fikk sjokk, og ytret et ønske om abort. Jeg sa sa at jeg skulle beholde barnet, med eller uten ham. Kanskje han burde tatt ansvar og fått kutta sædlederne. Så skjønner egentlig ikke hans frustrasjon. Han var vel med på sex'en, han viste også at du ikke brukte prevensjon. Greit at han er stressa over situasjonen, men dette var et valg han gjorde, og han må stå til ansvar for dette. Hilsen M som har kutta Anonymkode: bc0c7...408 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:44 #32 Skrevet tirsdag kl. 13:44 Du kan jo uansett umulig ha et godt samliv med noen du åpenbart overhodet ikke kommuniserer med? Anonymkode: 14b22...3c0 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:49 #33 Skrevet tirsdag kl. 13:49 Det er ingen vits i å late som om mannens ønsker har noe å si. Bare gjør som du vil, det er slik det uansett blir. Anonymkode: bf7ad...84b 2
AdonisFFM Skrevet tirsdag kl. 13:53 #34 Skrevet tirsdag kl. 13:53 (endret) Selvsagt beklagelig at ikke begge vil ha barnet. Ellers synes jeg jo det er merkelig at han tok strengene, spesielt etter første barnet. Eksen gjorde noe liknende med meg ved andre barnet. Visste at hun car rundt eggløsning, men hun bare kjørte på (vi brukte LadyComp), selv om vi normalt holdt oss unna sex da. Dette var før jeg rakk å kutte noenting. I utgangspunktet mener jeg dette er en situasjon hvor begrepet "juridisk abort" burde gjelde. I.e. det er selvsagt kvinnen som bestemmer om hun vil ha barnet, men mannen bør da også ha valget om han vil delta eller ikke. En kan ikke ha det bare den ene veien. Endret tirsdag kl. 13:55 av AdonisFFM
mommyaka Skrevet tirsdag kl. 13:55 #35 Skrevet tirsdag kl. 13:55 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker dere er uansvarlige begge to. Anonymkode: 0679f...de2 Dette. Hvorfor skylder alle på mannen. Ja han vil ikke barn..han kunne brukt kondom...men hun viste at han ikke ville..hun bruker ikke prevensjon og kan bli gravid...da får hun også bruke kondom. Blir liksom.. åh nei . ..vi hadde sex uten noe prevensjon...han vil ikke ha barn..nå er er "plutselig" gravid 4 1
Brunello Skrevet tirsdag kl. 13:55 #36 Skrevet tirsdag kl. 13:55 Mannen er åpenbart av den sorten som ikke virker. Han kommer til å bli forlatt av dame nr. to han har barn sammen med. Det mest utrolige er at han kommer til å ha ny dame i løpet av kort tid. 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:04 #37 Skrevet tirsdag kl. 14:04 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du kan jo uansett umulig ha et godt samliv med noen du åpenbart overhodet ikke kommuniserer med? Anonymkode: 14b22...3c0 Det lurer jeg også på. Anonymkode: c8e40...993
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:09 #38 Skrevet tirsdag kl. 14:09 Nå får du to barn som er helsøsken. Det er fint Å være alenemor vil du også takle Anonymkode: 1ce56...68a 5
Biloba Skrevet tirsdag kl. 14:42 #39 Skrevet tirsdag kl. 14:42 Jeg tenker at han må enten gå, eller ta ansvar for et valg om å bli, og å bearbeide følelsene over at familien blir mer komplisert uten å belaste dere med sinnet sitt. 3 mnd på vei er det fortsatt ferskt. Han kan fortsatt åpne hjertet sitt for barnet senere i svangerskapet eller når babyen er der. 1
AprilLudgate Skrevet tirsdag kl. 17:11 #40 Skrevet tirsdag kl. 17:11 Ganske DRITKJIPT av dere begge å utsette unger for følelsen av å ikke være ønsket. Du visste og om denne situasjonen - hvordan klarte dere begge feile så fundamentalt? Dette knuser jo ungers selvtillit og selvbilde 🤷♀️ Jeg gidder ikke gå inn i debatten «hvems ansvar», for følgene blir jo verst for BARNA. Ikke de voksne. 4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå