AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:23 #21 Skrevet tirsdag kl. 13:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vedder på at denne personen ville ha passet utmerket her inne på Kvinneguiden. Her på forumet er det jo alt for ofte sånn at en person har problemer for eksempel i forhold til barna sine / ektemannen, en venninne, eller på arbeidsplassen sin. Men så snart man har beskrevet problemene man har, så kommer det umiddelbart hundre og ørten personer her inne som påstår at det garantert er snakk om for eksempel autisme, ADHD eller bipolar lidelse. Ting som kvalifisert helsepersonell selvfølgelig ville ha brukt tid, og undersøkelser, for å oppdage. Men som en gjeng forså-seg-påere her på Kvinneguiden tydeligvis klarer å lire av seg i løpet av noen få sekunder, på en person som de aldri har møtt en gang. Anonymkode: 11b30...080 😂 Da jeg leste HI, tenkte jeg at kollegaen til ts sannsynligvis har vært for mye på KG. Narsissistisk personlighetsforstyrrelse er også en utbredt diagnose i befolkningen, skal man tro KGs brukere. Anonymkode: ae405...dc5 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:34 #22 Skrevet tirsdag kl. 13:34 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 😂 Da jeg leste HI, tenkte jeg at kollegaen til ts sannsynligvis har vært for mye på KG. Narsissistisk personlighetsforstyrrelse er også en utbredt diagnose i befolkningen, skal man tro KGs brukere. Anonymkode: ae405...dc5 veeel, opptil 5% av befolkningen har jo denne forstyrrelsen i følge et kjapt googlesøk Anonymkode: 73d95...0f7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:06 #23 Skrevet tirsdag kl. 14:06 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her. Det er flere som har sagt ifra men det har ikke hjulpet. Jeg har frem til igår blitt spart for diagnoser. Anonymkode: 7627d...1b8 Jeg skal love deg at det hadde blitt stille om dette på dag 1 om jeg hadde jobbet det. Anonymkode: d3955...f23 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:16 #24 Skrevet tirsdag kl. 15:16 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her. Her er listen over diagnoser jeg har hørt fra tidligere. Psykopat Personlighetsforstyrrelser Narsissist Adhd Spiseforstyrrelser Psykiske lidelser Autisme Det er det jeg kommer på i farta. Men listen er lang. Anonymkode: 7627d...1b8 Hun må jo selv ha en eller annen diagnose sånn som hun styrer på Anonymkode: b6aa4...44f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:17 #25 Skrevet tirsdag kl. 17:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun må jo selv ha en eller annen diagnose sånn som hun styrer på Anonymkode: b6aa4...44f Ts her. Hn er besatt av diagnoser. Jeg hadde ikke trodd det var så ille før igår. Jeg har tidligere bare holdt avstand og sluppet å få diagnose hittil. Selv om hn har prøvd. Anonymkode: 7627d...1b8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:23 #26 Skrevet tirsdag kl. 17:23 Hvordan kunne du bare høre på noe sånt? Anonymkode: ca280...892 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:29 #27 Skrevet tirsdag kl. 17:29 Dette må du ta opp med leder. Dette er IKKE ok. Det må også slås hardt ned på mens det skjer. Si fra når hun slenger om seg med diagnoser at dette ikke er tilfelle, og at hun må slutte, og be om unnskyldning. Hvis ikke vil du varsle om det. Når hun gjør dette til BARN er det noe riv ruskende galt. Jeg ville snakket med henne og fortalt om konsekvensene dette har fått for ditt barn. Anonymkode: d2cab...02c 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:31 #28 Skrevet tirsdag kl. 17:31 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden men jeg er så irritert. Anonymkode: 7627d...1b8 Ironisk at du slenger ut en diagnose om deg selv i tittelen da. Anonymkode: 752fd...013 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:33 #29 Skrevet tirsdag kl. 17:33 Jepp, kjenner til typen. Moren til to barn holder på sånn. Ny diagnose hver uke og ungene sier det selv også. Så gjentar meg daglig at kun legen kan stille diagnoe. Ikke en mamma. Anonymkode: 3b35e...090
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:35 #30 Skrevet tirsdag kl. 17:35 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ironisk at du slenger ut en diagnose om deg selv i tittelen da. Anonymkode: 752fd...013 «Gal» er ikke en diagnose. Anonymkode: ae405...dc5 4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:37 #31 Skrevet tirsdag kl. 17:37 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hjelp! Jeg har en kollega som diagnostiserer ALLE mennesker hn møter. Da mener jeg alle! Jeg har egentlig ikke brydd meg om dette tidligere og tatt det med en klype salt for hn har ingen faglig bakgrunn til å diagnostisere folk. Og det er heller ingen som har bedt om å bli diagnostisert. Så igår hadde jeg med barnet mitt med på jobb etter tannlegebesøk. Da kom denne kollegaen for å hilse på barnet. Det tok 30 minutter så var mitt barn ferdig diagnostisert. Ikke noe spørsmål men kun basert på observasjon av barnet som satt og tegnet. Nevnte da et par diagnoser foran barnet og i dag driver barnet mitt og sier at hn har denne diagnosen. Jeg sjekket disse diagnosene via google og barnet mitt har ingen av symptomene. Ringte også et familiemedlem som jobber innen feltet som avfeide diagnosen barnet mitt visstnok har. Jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden men jeg er så irritert. Anonymkode: 7627d...1b8 Forslag: skaff dere utdannelse begge to. Forslag to: Ring en lege om barnet ditt er sykt. Google og familiemedlemmer som "jobber" innen ett eller annet felt, har ikke utdannelsen eller kunnskapen til å stille diagnose. Og som ansvarsfull forelder burde du vite det!! Anonymkode: 9eb98...7e3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:17 #32 Skrevet tirsdag kl. 18:17 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Forslag: skaff dere utdannelse begge to. Forslag to: Ring en lege om barnet ditt er sykt. Google og familiemedlemmer som "jobber" innen ett eller annet felt, har ikke utdannelsen eller kunnskapen til å stille diagnose. Og som ansvarsfull forelder burde du vite det!! Anonymkode: 9eb98...7e3 Ts her. Jeg har ingen interesse for å jobbe innen dette feltet. Det holder at jeg har flere i familien som er psykiater og psykologer som jobber spesifikt innenfor dette feltet. Årsaken til at jeg ringte et familiemedlem var at vi sammen forklarte mitt barn om at det hn ikke har noen diagnoser. Anonymkode: 7627d...1b8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:20 #33 Skrevet tirsdag kl. 18:20 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dette må du ta opp med leder. Dette er IKKE ok. Det må også slås hardt ned på mens det skjer. Si fra når hun slenger om seg med diagnoser at dette ikke er tilfelle, og at hun må slutte, og be om unnskyldning. Hvis ikke vil du varsle om det. Når hun gjør dette til BARN er det noe riv ruskende galt. Jeg ville snakket med henne og fortalt om konsekvensene dette har fått for ditt barn. Anonymkode: d2cab...02c Det er dessverre blitt tatt opp tidligere av andre kolleger. Jeg har ikke hatt så mye med denne personen å gjøre før og unngått sladderen rundt før etter gårsdagens diagnostisering av mitt barn. Men jeg tar til meg tipset her videre til neste gang jeg møter denne kollegaen. Anonymkode: 7627d...1b8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:28 #34 Skrevet tirsdag kl. 18:28 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her. Her er listen over diagnoser jeg har hørt fra tidligere. Psykopat Personlighetsforstyrrelser Narsissist Adhd Spiseforstyrrelser Psykiske lidelser Autisme Det er det jeg kommer på i farta. Men listen er lang. Anonymkode: 7627d...1b8 Er kollegaen mye på KG? Det der er jo diagnosene som gjentas på KG igjen og igjen. Anonymkode: f3048...afe
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:34 #35 Skrevet tirsdag kl. 18:34 Jeg savner din del av dialogen i samtalen der random kollega forteller barn at hen har en påfunnet diagnose. Hva sa du? Anonymkode: f0790...063 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:14 #36 Skrevet tirsdag kl. 22:14 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hjelp! Jeg har en kollega som diagnostiserer ALLE mennesker hn møter. Da mener jeg alle! Jeg har egentlig ikke brydd meg om dette tidligere og tatt det med en klype salt for hn har ingen faglig bakgrunn til å diagnostisere folk. Og det er heller ingen som har bedt om å bli diagnostisert. Så igår hadde jeg med barnet mitt med på jobb etter tannlegebesøk. Da kom denne kollegaen for å hilse på barnet. Det tok 30 minutter så var mitt barn ferdig diagnostisert. Ikke noe spørsmål men kun basert på observasjon av barnet som satt og tegnet. Nevnte da et par diagnoser foran barnet og i dag driver barnet mitt og sier at hn har denne diagnosen. Jeg sjekket disse diagnosene via google og barnet mitt har ingen av symptomene. Ringte også et familiemedlem som jobber innen feltet som avfeide diagnosen barnet mitt visstnok har. Jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden men jeg er så irritert. Anonymkode: 7627d...1b8 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her. Her er listen over diagnoser jeg har hørt fra tidligere. Psykopat Personlighetsforstyrrelser Narsissist Adhd Spiseforstyrrelser Psykiske lidelser Autisme Det er det jeg kommer på i farta. Men listen er lang. Anonymkode: 7627d...1b8 Macro skrev (12 timer siden): Aldri Muchausen by Proxy? Morsomt. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jo det er blitt nevnt! ts Anonymkode: 7627d...1b8 Gjelder disse diagnosene generelt eller for ditt barn? Hvilke diagnoser mener vedkommende at barnet har? Anonymkode: a57cc...fb7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:16 #37 Skrevet tirsdag kl. 22:16 Diagnosejegerne er utrolig slitsomme. Jeg overser dem glatt Anonymkode: 7cee5...8d7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:52 #38 Skrevet tirsdag kl. 22:52 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Forslag: skaff dere utdannelse begge to. Forslag to: Ring en lege om barnet ditt er sykt. Google og familiemedlemmer som "jobber" innen ett eller annet felt, har ikke utdannelsen eller kunnskapen til å stille diagnose. Og som ansvarsfull forelder burde du vite det!! Anonymkode: 9eb98...7e3 Det virker ikke som om du har lest hovedinnlegget spesielt godt. Barnet til TS er ikke sykt. TS er irritert over en noldus av en kollega som går rundt og sier folk har diverse diagnoser. Kollegaen har nå gjort det samme overfor TS sitt barn, slik at ungen uriktig og naivt går omkring og sier de har denne diagnosen (unger tror jo gjerne på det voksne sier). Innafor å være forbanna på sånn hensynsløs og uvettig fremferd. Anonymkode: d6383...c52 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:15 #39 Skrevet tirsdag kl. 23:15 Jeg hadde en sånn kollega for en del år siden. Hun mente det var noe galt med ALLE, bare ikke henne selv. Hun satte diagnoser og merkelapper på absolutt alle. Hvis hun hadde sett værmelding på TV kvelden før, så fikk vi høre i lunsjen at værmelderen mest sannsynlig var alkoholiker, konebanker og hadde barndomstraumer. Fri fantasi i full utfoldelse! Jeg jobber heldigvis ikke med henne lenger, for hun byttet karriere og tok vernepleierstudiet og jobber i dag med rask psykisk helsehjelp i kommunen. Hun sier hun stortrives, og det tviler jeg ikke på. Men jeg er litt i tvil om hvor godt fornøyd brukerne hennes er. Det sprøeste med den dama er at hun bestemte at datteren på 8 år måtte være lesbisk fordi hun hadde sagt at hun elsket bestevenninnen. Vi prøvde å snakke henne bort fra det, men hun var fast bestemt på å oppdra datteren som lesbisk. Og hun hadde veldig bestemte meninger om at hvis man er lesbisk så bruker man ikke skjørt, høyhælte sko eller sminke, og man kan bl.a. ikke drive med dans eller tegning. Vi på jobben prøvde mange ganger å snakke med henne for å få henne til å slutte med det. Men hun nektet altså datteren å gjøre typiske «jente-ting», og snakket konsekvent om «Når du får deg kjæreste så må hun bli med oss på hytta.» Datteren fikk ikke lov å leke med jenter, og det var mange andre rare regler. I dag er denne datteren i starten av 20-årene, og har hatt en rekke innleggelser i psykiatrien, har rusproblemer og mye annet. Moren nekter for at det kan hende at hennes merkelige oppdragelse kan ha hatt en påvirkning, selv om datteren nekter å snakke med henne. Anonymkode: 9d299...abd 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:29 #40 Skrevet tirsdag kl. 23:29 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts her. Hn er besatt av diagnoser. Jeg hadde ikke trodd det var så ille før igår. Jeg har tidligere bare holdt avstand og sluppet å få diagnose hittil. Selv om hn har prøvd. Anonymkode: 7627d...1b8 Spør hvordan han sparte flere hundre tusener i studielån og den ville karalterkampen det er for å komme inn på det 6 år lange profesjonsstudiet i psykologi, for den snarveien er det nok mange som kunne tenke seg! Fra spøk til alvor. Jeg hadde bare sagt rett ut at han ikke har kompetanse til å sette diagnoser, og at det er rimelig spesielt at han tror han kan det, med tanke på hvor mange år det tar med utdanning for å få lov til det i Norge. Og at så lenge han ikke har denne kompetansen, så vil du heller ikke høre noe snakk om diagnoser. Anonymkode: 2f82d...f6d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå