Gå til innhold

Livet med to og tre barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4 som nå vurderer å bli 5. Det som stopper oss er at vi har to barn i barnehagealder, og mange sier at det er ikke før skolealder det blir hektisk med mer utgifter og aktiviteter og naturligvis barna sine behov i seg selv. Kan noen dele sine erfaringer på dette? 

Vi trives godt med våre to, men har både kjærlighet og økonomi til ett barn til, spørsmålet er bare hvor mye mer krevende det kan bli logistikkmessig osv.

Anonymkode: 7f47a...cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre barn er jo en ekstra når det kommer til logistikken.

jeg har ungdommer som er aktive i idrett, og VI er glade vi stoppet på to. Det er fordi vi elsker å følge de opp, se kamper, har overskudd til ekstra avvennet rundt middagsbordet, mulighet til å være trenerens hver vår idrett (som barna går på). 
Vi har også alltid reiset verden rundt med barna, og det er helt klart at det er vanskeligere når man har tre barn, kontra to med tanke på hotell. 

Om man tenker at man har overskudd til dugnad for tre idretter, at man ikke har behov for å følge opp alle kamper/konserter/show etc (om Alle tre har noe samtidig), så er det ikke noe problem egentlig. 

Vi har flere venner med tre barn, og under store og det hele går det jo fint, men en gjenganger er at de føler de har et fang for lite, at de hele tiden mangler en voksen om du forstår. 

Anonymkode: 145b3...144

Skrevet

Tre er ingen sak, det høres ut som dere har alt på stell.

Anonymkode: eb645...9dd

Skrevet

Vi gikk for fire, og det har gått helt fint. Tror det hjelper at de er så tette, for da slipper jeg/far å dele oss slik man må om man har barn med 5+ alderforskjell mellom hvert barn. Det er 1-2 kalenderår mellom hver av våre, og jeg hadde på forhånd valgt ut hvilke fritidsaktiviteter de kunne velge for at logistikken skulle fungere. Ingen fritidsaktiviteter med dugnad og lignende. Har gått for instrument og svømming, og de får ikke gå på flere ting enn det. Skal være tid til lekser, slappe av og familietid også. 

Anonymkode: 428b6...a5c

Skrevet

Vi gikk fra at han hadde to og jeg én.

Man kan si det var en overgang med 3 gutter der de to eldste er ca like gamle og yngste 2 år yngre 🤭

I tillegg var det mye konflikter mellom de to bonusbarna.

Da jeg kom inn i bildet og vi flyttet sammen så roet alt seg heldigvis. Men det er definitivt travelt til tider.

Min bio unge har autisme, yngste driver med 2 idretter og mellomste som er i preteen 🤗🫣🤭

Og vi har begge barna 100%

Men vi har et stort hus, god økonomi og vi samarbeider godt som foreldre så alle får dekket behovene sine.

Men det er ikke mye tid til "kjærestetid". Heldigvis er vi veldig hjemmekjær og er glad i fil, serier og gaming, så vi kan sitte i hver vår etasje og gamet sammen online 😅

Anonymkode: 185b1...ed1

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi gikk for fire, og det har gått helt fint. Tror det hjelper at de er så tette, for da slipper jeg/far å dele oss slik man må om man har barn med 5+ alderforskjell mellom hvert barn. Det er 1-2 kalenderår mellom hver av våre, og jeg hadde på forhånd valgt ut hvilke fritidsaktiviteter de kunne velge for at logistikken skulle fungere. Ingen fritidsaktiviteter med dugnad og lignende. Har gått for instrument og svømming, og de får ikke gå på flere ting enn det. Skal være tid til lekser, slappe av og familietid også. 

Anonymkode: 428b6...a5c

Ja, for når de har den ene treningen i uken, så blir det vanskelig å få gjort lekser og slappe av.. 

(Så trist at barna ikke får lov til å velge selv hvilke aktivitet de skal holde på med). 

Anonymkode: 145b3...144

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...