AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #1 Skrevet 8. desember 2025 Nå går det voldsomt mye influensa i landet her. Kan man regne med, med stor sikkerhet, at det er influensa man får nå hvis man blir syk, og ikke covid? Jeg spør fordi jeg lurer på om man kan føle seg immun etter en sykeperiode nå, eller om man fortsatt bør være forsiktig rundt de som er syke, selv om man selv har vært syk? Min kjæreste har hatt en kraftig forkjølelse en ukes tid, og vi har holdt oss unna hverandre av den grunn. Vi aner ikke om det bare kan ha vært en forkjølelse, influensa, eller covid. Nå har jeg blitt syk, nå når han er frisk igjen. Bør han fortsatt holde seg unna meg for å unngå ny sykeperiode? Eller kan han anse seg som immun nå? Anonymkode: 04121...639
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #2 Skrevet 9. desember 2025 Det er jo helt umulig for oss å vite. Det kan også finnes flere ulike typer virusinfeksjoner samtidig, så selv om man har hatt en av dem så kan man fortsatt få en annen infeksjon. Anonymkode: cbc3c...f61 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #3 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo helt umulig for oss å vite. Det kan også finnes flere ulike typer virusinfeksjoner samtidig, så selv om man har hatt en av dem så kan man fortsatt få en annen infeksjon. Anonymkode: cbc3c...f61 Jeg mente selvsagt ikke at dere skulle vite noe ang min situasjon, jeg lurte bare på om det går covid nå i tillegg til den kraftige influensaen, eller om det helst er influensaen man får dersom man blir syk nå. Også kom jeg med historien som gjorde at jeg lurte på nettopp dette. Anonymkode: 04121...639
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #4 Skrevet 9. desember 2025 Ja, covid er visst også på rundtur, men muligens ikke i samme grad som influensaen. Du kan jo finne ut av dette med en enkel test, da. Anonymkode: 1290d...8b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #5 Skrevet 9. desember 2025 Jeg er syk nå og skal skaffe meg en hurtigtest fra apoteket for å sjekke ut om det er covid eller influensa på gang… Anonymkode: 83bb5...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #6 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mente selvsagt ikke at dere skulle vite noe ang min situasjon, jeg lurte bare på om det går covid nå i tillegg til den kraftige influensaen, eller om det helst er influensaen man får dersom man blir syk nå. Også kom jeg med historien som gjorde at jeg lurte på nettopp dette. Anonymkode: 04121...639 covid går året rundt, men om det er noe skikkelig økning i den nå vet jeg ikke Anonymkode: 648d9...ee2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #7 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, covid er visst også på rundtur, men muligens ikke i samme grad som influensaen. Du kan jo finne ut av dette med en enkel test, da. Anonymkode: 1290d...8b7 Ja det er sant, jeg kan alltids teste, men det hjelper ikke i forhold til hva andre rundt meg er syk med da, med mindre de også tester😄 Anonymkode: 04121...639
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #8 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er syk nå og skal skaffe meg en hurtigtest fra apoteket for å sjekke ut om det er covid eller influensa på gang… Anonymkode: 83bb5...3ee God bedring😊 Anonymkode: 04121...639
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #9 Skrevet 9. desember 2025 https://www.fhi.no/publ/statusrapporter/luftveisinfeksjoner/ Anonymkode: 684a0...fc7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #10 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.fhi.no/publ/statusrapporter/luftveisinfeksjoner/ Anonymkode: 684a0...fc7 Takk😊 Ser det er mange ulike virus ute og går, ja. Anonymkode: 04121...639
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå