Gå til innhold

Fra overvektig og utrent til slank og aktiv - inspirerende historier?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har klart å endre livet totalt fra å være overvektig og utrent til å bli slank og ha en aktiv hverdag? 

Det virker som en helt umulig oppgave og jeg klarer ikke å holde på motivasjonen lenge av gangen. Noen som har en inspirerende historie å dele for å hjelpe meg med motivasjonen? :)

Anonymkode: a54c2...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke MOTIVASJON. Du trenger en PLAN og DEDIKASJON. Etterhvert blir det en RUTINE. 

Deretter så ser du RESULTATER. og disse resultatene gir deg motivasjon til å holde deg til planen . 

Begynn med å gå en times kveldstur. Hver kveld. Uansett vær og føre.

Det er det aller aller enkleste å starte med. Du vil få så mange positive effekter og følelser bare etter noen kvelder! 

Anonymkode: d9a3d...8cb

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg!☀️

2 år og 30 kg siden, energiløs og vondter i kroppen, hadde begynt å få høyt blodtrykk og alt var tungt og slitsomt. Slik hadde det forsåvidt vært siden jeg fikk barn.
Jeg startet å trene i form av gåturer og høyintensiv intervall trening, 3 dager i uka. Merket ikke så mye på vekta, så økte med minimum 30 min. gåtur de andre dagene. Merket fremdeles ikke så voldsomt på vekta, så etter kanskje 2 mnd begynte jeg å rydde litt etter litt i kostholdet, kutte ut godteri i ukedagene (men beholdt en sjokoladebit til kaffe hver dag), mer grønnsaker, begrense mengde av sauser, ris, pasta og brødmat. Da begynte det å skje ting og selv om jeg ikke har gått raskt ned i vekt, så har det nå snirklet seg nedover🙏 Nå har jeg fått inn styrketrening også og syns det også er bra å gjøre.

Det er som nevnt ovenfor, det nytter ikke vente på motivasjon, man må bare GJØRE. Jeg ser på det som min andre jobb, en jobb jeg ska gjøre bra som alle andre jobber!😊

jeg koser meg like mye som før, drikker både vin/øl og nyter god mat, men i mindre mengder. Det er faktisk deilig å kjenne på sult og det er deilig å ikke spise seg for mett🥴 Jeg håper du finner din måte å få bedre helse på, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke tok tak for mange år siden, for selv om det kjennes som et ork og er bare slit uten bonus, så kommer det bare man står i det, for det kan ta litt tid før kroppen «tar det»😄

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke kalle meg veltrent og slank riktig ennå, men jeg har gått ned 15 kg og kommet i mye bedre form. 

Jeg hater å være ute når det er dårlig vær, så å gå turer hver dag hadde jeg aldri gjennomført. Jeg har funnet trening som jeg liker (dansekurs og step aerobics-videoer på YouTube). Step aerobics er for meg genialt. Du kan variere høyden alt etter hvor godt trent man er og hvor komplisert videoen er. Det er korte videoer (20-30 minutter) med med lavt tempo og lav vanskegrad som jeg begynte med. Nå trener jeg gjerne 45-60 minutter med høyt tempo. Styrke er jeg fremdeles dårlig til å trene,  men jeg har begynt litt.

Det viktigste var først å komme i gang, og så kan man utvide etterhvert. 

Anonymkode: 379b5...6b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skal ikke kalle meg veltrent og slank riktig ennå, men jeg har gått ned 15 kg og kommet i mye bedre form. 

Jeg hater å være ute når det er dårlig vær, så å gå turer hver dag hadde jeg aldri gjennomført. Jeg har funnet trening som jeg liker (dansekurs og step aerobics-videoer på YouTube). Step aerobics er for meg genialt. Du kan variere høyden alt etter hvor godt trent man er og hvor komplisert videoen er. Det er korte videoer (20-30 minutter) med med lavt tempo og lav vanskegrad som jeg begynte med. Nå trener jeg gjerne 45-60 minutter med høyt tempo. Styrke er jeg fremdeles dårlig til å trene,  men jeg har begynt litt.

Det viktigste var først å komme i gang, og så kan man utvide etterhvert. 

Anonymkode: 379b5...6b4

Har du step hjemme da?

Anonymkode: fc505...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...