AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Nå har jeg prøvd i ett halvt år å gå ned i vekt og spist for 1500 kcal hver dag. Men har bare gått ned 2 kilo. Hva er galt med forbrenningen min ? Jeg er overvektig så jeg må forbrenne mere enn om jeg var normalvektig. Er det kun kcal inn er kcal ut? Kan det være pga. medisiner jeg må ta? Men det er vell ikke kcal i medisiner heller? Anonymkode: c2fc9...816
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Enkelte medisiner kan gjøre noe med vekten din. Jeg testet ut en medisin i 3 mnd. hvor en av bivirkningene er vektøkning. Nå sluttet jeg da fordi den ikke virket på meg. Kan du si noe om type medisiner? Anonymkode: a92e8...1de
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Det er veldig sjelden man legger på seg av medisin, men noen medisiner kan gi økt appetitt. Var jeg deg ville jeg veid og notert kalorier på alt du putter i munnen i en måned, du vil sannsynligvis finne synderen her for hvorfor du ikke går ned i vekt. Anonymkode: e8ebe...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Noen medisiner gjør at kroppen holder på vann som bare det, sjekk om det du tar kanskje gjør noe sånt med kroppen din. Ellers har jeg gått på medisiner som både har resultert i økt sult og lavere forbrenning. Jeg går ikke på noe medisiner nå, og har spist ca 1500 kalorier daglig siden i høst, og gått ned 17 kg. Det har gått raskt nok i massevis for meg, ca 1 kg i uka. Hvor gammel er du, og er du kvinne? Kan det være alder og hormonforandringer? Anonymkode: dd6f0...0f4 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enkelte medisiner kan gjøre noe med vekten din. Jeg testet ut en medisin i 3 mnd. hvor en av bivirkningene er vektøkning. Nå sluttet jeg da fordi den ikke virket på meg. Kan du si noe om type medisiner? Anonymkode: a92e8...1de Medisiner som kan gi vektøkning. Men kan medisiner gi vektøkning om jeg ikke øker kcal ? Anonymkode: c2fc9...816
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden Husk at flytende kalorier er de «farligste»… ville sjekket stoffskiftet. Anonymkode: 2b36a...bdb
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden Medisiner som gir vektøkning gjør deg mer sulten som igjen gjør at du går opp i vekt. Medisinen i seg selv gjør deg ikke overvektig. Enkelte kan kanskje gjøre at du blir mer oppblåst og samler vann i kroppen. vekt, høyde, lengde? Anonymkode: faea5...894 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Lav muskelmasse. På et punkt i livet er riktig trening avgjørende for å holde normalvekt. Anonymkode: 6a459...26d
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Husk at flytende kalorier er de «farligste»… ville sjekket stoffskiftet. Anonymkode: 2b36a...bdb Har lavt stoffskifte men tar medisiner. Anonymkode: c2fc9...816
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Medisiner som gir vektøkning gjør deg mer sulten som igjen gjør at du går opp i vekt. Medisinen i seg selv gjør deg ikke overvektig. Enkelte kan kanskje gjøre at du blir mer oppblåst og samler vann i kroppen. vekt, høyde, lengde? Anonymkode: faea5...894 Veier 92 kilo og er kun 1.60 cm høy og det er altfor mye. Anonymkode: c2fc9...816
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Kan også være hva du spiser i løpet av en dag, ikke bare antall kalorier. Anonymkode: 11660...1c9
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Nå har jeg prøvd i ett halvt år å gå ned i vekt og spist for 1500 kcal hver dag. Men har bare gått ned 2 kilo. Hva er galt med forbrenningen min ? Jeg er overvektig så jeg må forbrenne mere enn om jeg var normalvektig. Er det kun kcal inn er kcal ut? Kan det være pga. medisiner jeg må ta? Men det er vell ikke kcal i medisiner heller? Anonymkode: c2fc9...816 Du spiser mer enn du tror og du beveger deg mest sannsynlig for lite. Ja, medisiner kan gi økt appetitt og holde noe vann i kroppen, men ikke nok til at du går ned kun 2 kilo på 6 måneder. Dersom det stemmer at du inntar 1500 kalorier om dagen burde du gått ned 0,5 kg i uka. Med såpass mye overvekt burde du gått ned mye mer enn det. Jeg sier det fordi jeg selv har vært der. Gikk litt trått i starten, men da jeg kom i gang med å skikkelig følge med og begrense inntaket + mosjonere hver eneste dag ble det fart på sakene. Gikk ned over 15 kilo på 6 måneder. Vi er fæle til å lure oss selv litt og der er der mange feiler. Vi tror vi spiser lite og tenker at det må være noe galt med oss som ikke går ned i vekt eller som bare går opp i vekt. Slik er det ikke. Det kan være vanskeligere for oss tjukkaser å holde på en lavere vekt, fordi kroppen jobber mot oss, men å gå ned klarer vi om vi bare er ærlige med oss selv, og gjør jobben. Anonymkode: 7780d...5db
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har lavt stoffskifte men tar medisiner. Anonymkode: c2fc9...816 Ved lavt stoffskifte er det veldig vanskelig å gå ned i vekt. Søk råd hos fastlege. Anonymkode: faea5...894 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du spiser mer enn du tror og du beveger deg mest sannsynlig for lite. Ja, medisiner kan gi økt appetitt og holde noe vann i kroppen, men ikke nok til at du går ned kun 2 kilo på 6 måneder. Dersom det stemmer at du inntar 1500 kalorier om dagen burde du gått ned 0,5 kg i uka. Med såpass mye overvekt burde du gått ned mye mer enn det. Jeg sier det fordi jeg selv har vært der. Gikk litt trått i starten, men da jeg kom i gang med å skikkelig følge med og begrense inntaket + mosjonere hver eneste dag ble det fart på sakene. Gikk ned over 15 kilo på 6 måneder. Vi er fæle til å lure oss selv litt og der er der mange feiler. Vi tror vi spiser lite og tenker at det må være noe galt med oss som ikke går ned i vekt eller som bare går opp i vekt. Slik er det ikke. Det kan være vanskeligere for oss tjukkaser å holde på en lavere vekt, fordi kroppen jobber mot oss, men å gå ned klarer vi om vi bare er ærlige med oss selv, og gjør jobben. Anonymkode: 7780d...5db Ved lavt stoffskifte gjelder ikke dette. Anonymkode: faea5...894 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har lavt stoffskifte men tar medisiner. Anonymkode: c2fc9...816 Da er det kanskje hva du spiser som er problemet. Lavkarbo er kanskje noe? Anonymkode: dd6f0...0f4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden Syns det er dumt at folk skriver at TS sannsynligvis bommer på hvor mye hun får i seg av kalorier. Alle burde nå ha fått med seg at det ikke er så enkelt som kcal inn og kcal ut. Kroppen er mye mer komplisert enn som så! Selvfølgelig må man sjekke at antall kcal er riktig, men utover det kan det være snakk om vann i kroppen gjennom de ulike fasene kvinnekroppen går gjennom i løpet av en mnd., men det kan også være overgangsalder som holder mer på kiloene og at man faktisk må lavere i kcal. nå enn ved tidligere slanking. Ulike mattyper gir også mer vann i kroppen, feks. salt og sukkerholdig mat. Dette vet jeg mye om fordi jeg selv styrer med dette. Jeg spiser det samme hver dag til alle måltider, og det er en uke der jeg går opp i vekt i måneden. Jeg gjør ikke noe annerledes den uken! I tillegg har jeg erfart at der jeg tidligere kunne spise "litt sunnere" en periode for å gå ned et par kilo, må jeg nå inn i et hardt regime for å få samme resultat. Dersom det kun var kcal inn og kcal ut ville samme kropp reagert likt gjennom livet, men det gjør den altså ikke. Mye vanskeligere å ta av noen kilo når man blir eldre uten at aktivitetsnivået er endret. Ville kartlagt hva du gjør og spiser i en uke for å gå ned en halv kilo, og deretter holdt meg til det. At vektendringene svinger utover i måneden, må man se bort ifra og holde seg til planen uansett. Lykke til! Anonymkode: a0524...c07
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden Er du helt sikker på at du spiser 1500 kalorier? Logger du alt du spiser? Har du lav muskelmasse og/eller lav hverdagsaktivitet? Altså klarer du få inn en lang gå tur på kvelden /mellom 7-10 000 skritt pr dag. Trener du styrke for å øke muskelmassen(og dermed også forbrenningen)? Anonymkode: da71e...935 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå