Gå til innhold

Kvinner når er det ugreit å være jomfru?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2025 den 13.40):

Du MÅ fortelle hva dealbreakeren var. Kom igjen!

Anonymkode: 46910...633

😂

Vel, han hadde boevne som en sjuskete 19-åring, eide ikke gardiner eller vinglass, og syntes det var helt greit å bruke engangstallerkner til hverdags, for da slapp han å vaske opp. 

Helt fair om han vil ha det sånn så klart, men det er ikke det jeg ser etter i en partner når jeg er over 40… 

Anonymkode: a7f8c...e32

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2025 den 14.00):

I vertfall ikke noe å få panikk eller bli stresset av, hvilket jeg tror mange jenter i dag blir?

Anonymkode: 52753...f5e

Tror nok det gjelder begge kjønn.

Kanskje spesielt i ungdomsåra da "alle" forteller om sine erfaringer. Og så at det blir "verre" etterhvert som de i omgangskretsen etablerer seg. At man føler at man har feilet, og så legger man altfor mye press på seg selv og gir litt opp underveis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2025 den 13.11):

Oskar Westerlin ? Hvem i helvete bryr seg om hva han mener ? Gud hjelpe meg for en gjeng uselvstendige og hjelpeløse høns dere er her inne.

Svaret er : Aldri, det spiller ingen rolle ! 

Anonymkode: 343d5...504

Hører heller på Oskar enn de sinte forsmådde tantene her inne som ikke har bevegd seg ute i samfunnet på 20-30år

Anonymkode: 8a761...5c3

Skrevet
Uanonym bruker skrev (På 10.12.2025 den 9.06):

Nettopp, en kvinne-tittel. Ikke et ord som skal brukes om menn.

Fra Store Norske Leksikon:

Jomfru er en person som ikke har hatt sex eller samleie. Hva som menes med jomfru kan variere ut fra hva som forstås som sex eller samleie. Begrepet jomfru ble opprinnelig kun brukt om kvinner, men blir i dag også brukt om menn.

Du kan kjempe mot språklig utvikling så mye du vil, men det kommer sjelden noe matnyttig ut av det...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Svar:

Etter første samleie, for da vet du han hadde liten pikk 

Anonymkode: 17fbe...cb9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2025 den 13.22):

Å være jomfru er i seg selv ikke noe stort problem. 
Men er man 40+ og jomfru, da er det jo ofte en grunn for det. Ikke alltid, for noen har det kanskje bare ikke klaffet - men for de fleste vil jeg tenke at de er jomfruer av en grunn… Og den grunnen kan jo være et problem for en potensiell partner.

Jeg møtte nylig en mann på 50+ som var jomfru. Ikke noe som avskrekket meg i første omgang. Men det var jo en grunn til at han ikke hadde fått ligget med noen enda, selv om han hadde veldig lyst. 
Og den grunnen var en dealbreaker for meg, som det sikkert hadde vært for andre før meg. 

Anonymkode: a7f8c...e32

Nå ble jeg sååå nyskjerrig på grunnen

Anonymkode: 121f5...0d5

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at selve det med jomfrudom egentlig ikke betyr noen ting. Hvis jeg virkelig likte en fyr, så likte jeg jo alt ved ham, også alle hans feil og "mangler". 

Det som derimot betyr noe er at han ikke må ha et traumatisk forhold til kropp og sex, det hadde jeg syntes var vanskelig å håndtere. Skam og traumer har en tendens til å "smitte" når det kommer til det seksuelle, dessverre. Altså at jeg også ville blitt flau og følt meg dum hvis den andre følte seg sånn. Og det er skikkelig avtennende.

Anonymkode: 864de...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...