Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har vært så uheldig i vår, at jeg strøyk på bacheloren min. Klaget å ble fortsatt stryk, så da måtte jeg arbeide videre med den, for så å levere på nytt. Fikk svar nå at det ble stryk på nytt. Jeg fatter ikke hva det er jeg missforstår eller gjør feil. 😕 har klaget på nytt nå. 
er det håp for å få bestått nå tro? Noen som har strøket, klaget, for så å bestå?

Anonymkode: 3c1ad...503

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har du klart det? Jeg skrev en bachelor som fikk karakter C uten å vite forskjell på kvalitativ eller kvantitativ metode til og med. Det lærte jeg først senere. Kunne ikke skjønne at jeg bestod. Hvordan er metode kapittelet ditt? Har du kontroll? Hvilket studie er det? 

Anonymkode: 3bd1d...7f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. Har vært så uheldig i vår, at jeg strøyk på bacheloren min. Klaget å ble fortsatt stryk, så da måtte jeg arbeide videre med den, for så å levere på nytt. Fikk svar nå at det ble stryk på nytt. Jeg fatter ikke hva det er jeg missforstår eller gjør feil. 😕 har klaget på nytt nå. 
er det håp for å få bestått nå tro? Noen som har strøket, klaget, for så å bestå?

Kan du be om begrunnelse så du ser hvor du har mangler? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan du be om begrunnelse så du ser hvor du har mangler? 

Ja, har etterspurt det. Så venter på svar 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan har du klart det? Jeg skrev en bachelor som fikk karakter C uten å vite forskjell på kvalitativ eller kvantitativ metode til og med. Det lærte jeg først senere. Kunne ikke skjønne at jeg bestod. Hvordan er metode kapittelet ditt? Har du kontroll? Hvilket studie er det? 

Ja hadde jeg bare visst hva som var feil denne gang. Fikk svar på det sist, så jeg har jobbet videre med oppgaven etter de tilbakemeldingene jeg fikk da. Nå aner jeg virkelig ikke. Men har et håp om å bestå nå når jeg har sendt inn klage, så ville vel egentlig høre om erfaringer rundt det. :)

• Hjerte 1
Skrevet

Skal mye til for å klare å stryke 2 ganger. Klarer du ikke å svare på problemstillingen din? Eller hva er det som blir så feil?

Anonymkode: e4557...6d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du ingen veileder som har fortalt deg hva du burde endre på? 

Anonymkode: 09715...f3d

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Det skal mye til å stryke på en bacheloroppgave, her må du ha noen store mangler enten i metoden eller referanseføringen. Evt at du mangler ett kapittel, f.eks resultat eller drøfting. Hvilken begrunnelse fikk du første gang? Diskuterte du med veileder etter svar på begrunnelse og ny innlevering? Hva endret du til gang to? Det er lite håp om å bestå etter klage vil jeg si. Hvis man er usikker på en oppgave lar man etter min erfaring tvilen komme studenten til gode, og gir heller E for å la studenten gjøre seg ferdig. Det er også ressurskrevende for studiestedet å følge opp alt som kommer med stryk og nye forsøk, så man stryker ikke uten at det er nødvendig. 

Anonymkode: 7ddd6...e09

• Liker 1
Skrevet

Ta bachelor ved et annet universitet eller høyskole der de tviler studenter til å skrive i par. Mye bedre det. Det reduserer også ditt totale antall ord du skal skrive. 

Ved det lokale universitetet her sparer man 3.000 ord på å skrive med en annen student. Dog er det ikke tvang, kun frivillig om man finner noen å skrive med eller ikke. Men har lest et sted for noen måneder siden at de har begynt å legge opp at det skal være to på bachelor.

Hvis det er stort sett en bachelor som består av tekst, er det ikke i hovedsak din oppgave å bare finne sekundære kilder, altså kilder som allerede eksisterer og så skrive den? Du skal ikke "finne opp noe nytt". 

Anonymkode: c1ce8...22c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta bachelor ved et annet universitet eller høyskole der de tviler studenter til å skrive i par. Mye bedre det. Det reduserer også ditt totale antall ord du skal skrive. 

Ved det lokale universitetet her sparer man 3.000 ord på å skrive med en annen student

Her må de som velger å skrive sammen skrive dobbelt så mange ord som de som skriver alene. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her må de som velger å skrive sammen skrive dobbelt så mange ord som de som skriver alene. 

Såpass. Ikke her, her er kravet 12.000 ord alene, men 18.000 ord sammen med en annen. Så der sparer man 3.000 ord per student.

Har også lagt merke til at antallet ord i en bacheloroppgave varierer noe helt vilt. Særlig da i samfunnsvitenskapelige fag. Har sett at de mer etablerte universitetene krever nemlig færre antall ord enn visse lokale universiteter og det skulle man faktisk ikke trodd. Vi snakkker en forskjell på opptil 5.000 færre ord og samtidig får man bachelor diplom fra et av de mer etablerte eller "gamle" universitetene. 

Varierer utrolig mye. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Såpass. Ikke her, her er kravet 12.000 ord alene, men 18.000 ord sammen med en annen. Så der sparer man 3.000 ord per student.

Åhh, ok. Her er det 20 000 ord alene og 40 000 om man er to som skriver sammen

Skrevet

Har du ikke en veileder du kan snakke med? Håper du får en god forklaring på hva du har misforstått. Husker selv det enorme arbeidet det var, kjipt å stryke to ganger. Lykke til.

Anonymkode: 8160d...81d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Åhh, ok. Her er det 20 000 ord alene og 40 000 om man er to som skriver sammen

Det var helt ekstremt, 20.000 ord? Hadde ikke giddet det der. Har sett flere bacheloroppgaver til og med ved UiO i Oslo som har godt under 10.000 ord som krav. 

Spørs hvilken retning du tar, men uansett, helt vilt med 20.000 ord. 

• Liker 1
Skrevet

Ts, du skriver at du var «uheldig» slik at du strøk. Tro meg, det er ikke uflaks som gjør at folk stryker. 

Anonymkode: 40fe0...246

• Liker 16
Skrevet

Oi aldri hørt om noen som har levert en bacheloroppgave som har strøket, ja man kan få så vidt bestått men ikke stryk. Beklager å si det men du må jo ha misforstått oppgaven(e) totalt

Anonymkode: ff0b2...d9c

• Liker 2
Skrevet

Nå vet jo ikke jeg når det ikke spesifiseres, men kanskje det er selve oppsettet til oppgaven som blir feil i denne setningen? Ofte kan problemstillingen føre oppgaven på ville veier. Har du gått over kildene? Finnes eventuelt ulike mennesker ved universitetene som er gode på å lese over og hjelpe uten at det er en del av selve «vurderingen» Kanskje spør en venn til å lese over? 
lykke til videre!!:)

Anonymkode: bc2c7...0bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har også lagt merke til at antallet ord i en bacheloroppgave varierer noe helt vilt. Særlig da i samfunnsvitenskapelige fag. Har sett at de mer etablerte universitetene krever nemlig færre antall ord enn visse lokale universiteter og det skulle man faktisk ikke trodd. Vi snakkker en forskjell på opptil 5.000 færre ord og samtidig får man bachelor diplom fra et av de mer etablerte eller "gamle" universitetene. 

Varierer utrolig mye. 

Jepp. Mange blir overrasket når jeg forteller dem at maks 6000 ord er normen på bacheloroppgaver på SV på UiB, lol. 

Men ja, op; enten har du misforstått noe vesentlig eller/og så har universitetet ditt feilet deg sterkt. Det er ikke så vanlig å stryke på bachelor (i hvert fall ikke to!! ganger), til og med masteroppgave er det få som stryker på. Hvor er veilederen din? 

Anonymkode: 73e0c...7a2

Skrevet

Det skal ikke være mulig å stryke to ganger på en bachelor, da må det være enorme mangler ved oppgaven. Har du ikke fått veiledning?

• Liker 3
Skrevet

Altså, hva slags fag er det snakk om her? Hvis man vet det, er det lettere å gi råd.

Anonymkode: 07b16...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...