Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg spurte hvorfor hun tok skjermbilde, og ba henne ikke videresende at jeg spurte. Hun svarte ikke på den heller. 
du har helt rett i det. Vi var en venninnegjeng og hun jeg sendte meld til og ei til frøs meg ut. Ikke hun som er syk. Men vi mistet kontakten etter dette. Hun jeg sendte melding til har behandler meg dårlig i mange år. Hun er venninne med meg kun når det passer henne. Hvis jeg spør om å møtes får jeg til svar; holder på å vasker. Ikke: driver å vasker nå, men kanskje til uka? Veldig avvisende. Men kommer til meg når det skjerer seg med andre, eller er sur på mannen og trenger å tømme seg. Det er dette som ligger bak reaksjonen min. 

Anonymkode: 32962...889

Ikke meg du siterer, men da gir det jo mye mer mening. Jeg ble forvirret over reaksjonen din, men dette forklarer jo alt. Jeg kan godt forstå det  om du ikke ønsker noe mer kontakt med henne.

Anonymkode: b8913...615

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men da gir det jo mye mer mening. Jeg ble forvirret over reaksjonen din, men dette forklarer jo alt. Jeg kan godt forstå det  om du ikke ønsker noe mer kontakt med henne.

Jeg bare tenker; jeg har utviklet meg, og jeg har ikke et komplisert indre. Hun har ikke utviklet seg. Men dette tok kaka. Egentlig er jeg kommet dit at jeg vil kutte henne ut. Jeg orker ikke folk i livet mitt som ikke fortjener å være der. Små skuffelser og uro hele tiden. 
Jeg fortjener bedre. 

Skrevet

Send heller en melding til hun som er syk♥️ formuler en omsorgsfull melding som viser at du tenker på henne. Ikke sikkert du får svar nødvendigvis, men du gjør ikke noe galt når dette er en person du kjenner og det kommer fra et godt sted. Mest sannsynlig vil hun sette pris på meldingen. Det er undervurdert hvor mye en melding kan bety når man er syk.

Skrevet (endret)

KVINNEGUIDEN!!! Kan folk være så snill å tro det beste om folk - og ikke det verste?! Blir matt av svarene TS får. Lavmål. Sikker på at dere kan bedre. 

TS: Ikke slutt å bry deg. Nå kan vi ikke vite hvorfor du ikke fikk svar, men skulle det være av den grunn du mistenker, så er det ikke standarden for hvordan folk er. Det fins utrolig mange fine folk der ute.

Endret av Tubaluba
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg sendte melding og skrev at det går snakk om at vår felles venninne er alvorlig kreftsyk, og om hun vet noe om det. Vi har kjent hverandre i 25 år så det er helt normalt å spørre om slikt. 
Hun kunne svart at hun ikke ønsket å dele noe, ikke vet eller noe annet. Det er mye en kan svare. Men å ta skjermbilde for å sende til andre at jeg har spurt er jo forkastelig. 
Hun sendte også melding til meg da min far ble syk og spurte hvordan det gikk. Også når min bror var i en ulykke så sendte hun melding for å høre hva som hadde skjedd. Jeg tolket ikke det som nyskjerrighet, men omsorg. Hun kjenner ikke min bror. 
Så nei hun tolket ikke mitt spørsmål som ikke omsorg. 
Men jeg kjenner jeg er lei ustabile folk. Folk som vil ha det kun deres vei, kun møtes når det passer de, ikke motsatt. Kun vite når det er noe de vil vite - ikke motsatt. Jeg er voksen, jeg er frisk og jeg bryr meg. Men jeg verner også om meg selv og setter grenser. Så nei, jeg kommer ikke til å spør henne eller snakke med henne om vår felles venninne fremover. 
Hvis jeg er så lite verdt at jeg ikke skal få vite hvor det står til med henne kan det bare være. 
Jeg har fått visst av helt ukjente hvordan det går med henne. 
Jeg skal overhode ikke blande meg inn i andres sykdom eller sorg. De må bare holde meg utenfor, og stenge meg ute. 
Men da trenger hun heller ikke komme på døra her å grine når hun trenger å tømme seg for noe slik hun pleier å gjøre. 
Å sette grenser er viktig, det gjør jeg nå og det føles befriende. 

her inne vil uansett alle analysere hovedinnlegget for å finne noe enkel kaste dritt om. Kjempetrist liv 

KG. TS skal tas for enhver pris😂

Anonymkode: 84ab2...8c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jada, jeg virker bare nyskjerrig. Når en får høre at en tidligere nær venn er dødssyk så er det bedre å ikke bry seg, ikke spør noen. Bare vente å se om det dukker opp en dødsannonse. Ikke møte i begravelsen heller, da en også bare gjør det av nyskjerrighet. 
Men ja, jeg er ferdig med å bry meg andre. 
Hele bygda snakker om det så tydelig at det er kommet ut blant folk. Men å stenge ute en nær venn fra å få vite ? 
Helt greit, da vet jeg det 

Øhh, Maiken...?

Anonymkode: a3308...80e

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du, jeg sender ikke melding direkte til hun som er syk når det er flere år siden vi har hatt kontakt og jeg ikke vet hvilke tilstand hun er i. Dette av hensyn til ho. 
Vi er ikke nære venner nå lengre. Men man reagerer jo med uro når en tidligere nær venn (ung) blir dødssyk. 
Jeg gjør hvertfall det. Men det er ikke plass til meg for å spør om dette. Jeg vil ikke tråkke på noens tær eller blande meg inn i noe jeg ikke har med å gjøre. Jeg kommer ikke til å engasjere meg eller spør etter dette mer. 
Å bli avvist av venninnen min da jeg nok er like opprørt som henne er sårt. Jeg trenger å beskytte meg selv så da velger jeg å trekke meg tilbake 

Selvsagt kan du sende en melding til hun som er syk. Noe lignende som dette: «Hei. Jeg hører du har blitt syk. Jeg vil bare si at jeg er her for deg om du trenger meg, og si gjerne i fra om du orker besøk fra meg. Tenker på deg». Noe mer trenger du ikke å skrive, og du trenger iallfall ikke å spørre om helsetilstanden til vedkommende til en 3. part. Da spør du ikke av omsorg, men for å få dekket nysgjerrigheten din. Du må rett og slett ta deg sammen, og ikke synes så synd på deg selv. Her er det du som har gjort noe feil..

Anonymkode: f5340...71d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mulig det, men det går jo an å svare da 

Du har ikke krav på et svar, nei.

Det at du har rett til å spørre gir deg ikke rett på et svar. Den du spør velger fritt om de vil - eller ikke vil - svare.

Det at du velger å føle at du har «rett på» både svar og på informasjon er ikke bra, ts. Det er feil kalibrering av normal folkeskikk.

Anonymkode: f2064...021

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt kan du sende en melding til hun som er syk. Noe lignende som dette: «Hei. Jeg hører du har blitt syk. Jeg vil bare si at jeg er her for deg om du trenger meg, og si gjerne i fra om du orker besøk fra meg. Tenker på deg». Noe mer trenger du ikke å skrive, og du trenger iallfall ikke å spørre om helsetilstanden til vedkommende til en 3. part. Da spør du ikke av omsorg, men for å få dekket nysgjerrigheten din. Du må rett og slett ta deg sammen, og ikke synes så synd på deg selv. Her er det du som har gjort noe feil..

Anonymkode: f5340...71d

Jeg var nylig veldig syk og trodde omtrent jeg skulle dø. Hadde satt pris på en slik melding da jeg var mye alene.

Skrevet

Denne personen ville jeg hatt minst mulig kontakt med - hun høres ikke helt god ut. Det er normalt folkeskikk å svare, enten hvordan det går med hun som er syk eller at hun ikke vet/ønsker å dele om sykdommen.

Send gjerne en melding til hun som er syk med teksten foreslått av en annen tidligere i tråden.

Skrevet

Eneste jeg bryr meg ekte og ordentlig om er nær familje,kjæreste og dyr. Andre tar jeg som akkurat det de er. Fremstår de som venner,og vennlige,så er jeg det tilbake,uten å tenke særlig over det. Men føler jeg noen tar for stor plass,bryr seg bare om seg selv,og at det suger energien min,så kutter jeg bare kontakten. Det der orker jeg ikke lenger,og glad jeg fant ut av det relativt tidlig at jeg føler meg bedre,når jeg kutter ut forhold jeg egentlig ikke trives i. Enkelte "venner" har jeg verken sett eller kontaktet på 30 år. Ingen drama. Vet ingenting om de,har ingen tilknytting overhodet. Ikke engang i sosiale medier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...