Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal slutte å bry meg. Virkelig. 
Vi var en venninnegjeng som ble oppløst da vi vokste fra hverandre da vi alle flyttet hvert vår sted for å studere. Noen har litt sporadisk kontakt mens noen har tettere kontakt. 
Ei av venninne har nå blitt alvorlig kreftsyk. 
Jeg har ikke nær kontakt med henne men var jo nære i 15 år. Hun ligger på sykehuset. 
Jeg sendte en snap til ei i gjengen jeg vet har litt kontakt med henne og spurte forsiktig om dette. Av omsorg ❤️ Hun svarte meg ikke, men tok skjermbilde av meldingen jeg skrev. 
Er det ikke normalt å bli opprørt og ha behov for info når en hører at en tidligere venn er dødssyk? Skjermbilde men ingen svar? 
Blir oppgitt over mennesker og skal slutte bry meg om andre. 

Anonymkode: 32962...889

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du virker bare nysgjerrig. Hun sender det vel til hun det gjelder, så hun kan svare om hun vil at du skal vite eller ikke. 

Anonymkode: 2492e...675

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du virker bare nysgjerrig. Hun sender det vel til hun det gjelder, så hun kan svare om hun vil at du skal vite eller ikke. 

Anonymkode: 2492e...675

Jada, jeg virker bare nyskjerrig. Når en får høre at en tidligere nær venn er dødssyk så er det bedre å ikke bry seg, ikke spør noen. Bare vente å se om det dukker opp en dødsannonse. Ikke møte i begravelsen heller, da en også bare gjør det av nyskjerrighet. 
Men ja, jeg er ferdig med å bry meg andre. 
Hele bygda snakker om det så tydelig at det er kommet ut blant folk. Men å stenge ute en nær venn fra å få vite ? 
Helt greit, da vet jeg det 

Skrevet

Omsorg er å snakke til noen. Nysgjerrighet er å snakke om noen. Det er helt naturlig å ville vite mer når man får høre sånne nyheter, også om folk man ikke lenger har kontakt med, og det kan bunne i helt genuine følelser heller enn sensasjonslyst, men man skal likevel være litt varsom med direkte spørsmål. Hvis du virkelig bryr deg av uselviske grunner, respekterer du at hun ikke nødvendigvis ønsker detaljer om sitt private helvete delt med alle som føler seg berettiget til å spørre. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det skulle du tatt med venninnen som er syk, ellers er det nysgjerrighet, ikke omsorg. Sorry😅

Anonymkode: 2c286...bcb

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jada, jeg virker bare nyskjerrig. Når en får høre at en tidligere nær venn er dødssyk så er det bedre å ikke bry seg, ikke spør noen. Bare vente å se om det dukker opp en dødsannonse. Ikke møte i begravelsen heller, da en også bare gjør det av nyskjerrighet. 
Hele bygda snakker om det så tydelig at det er kommet ut blant folk. Men å stenge ute en nær venn fra å få vite ? 

En venn tar kontakt med den det gjelder. Man hvis at man bryr seg, ved å kontakte den som er syk. 

Jeg klarer ikke skjønne hvordan du kan sammenligne det å sende melding å stille spørsmål til en tredjemann, med å dra i begravelsen... Zet er bare ufyselig av deg. Og at siden du ikke sende melding til tredjemann så må du vente på dødsannonse for å vise at du bryr deg. Hvorfor kan du ikke sende melding til hun som er syk? 

Du sier at det er kjipt å stenge ute en venn, men jeg ville heller stilt spørsmål med hvorfor en nær venn ikke kan strekke ut hånda til en som er syk?!

Anonymkode: 1db96...1fd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ååå, nå får du det til å høres ut som om det er du som er offeret her - og du skal selvfølgelig slutte å bry deg om alle andre pga dette .

Siden du sendte det til en tredjepart, virket du bare nysgjerrig ja - hadde du sendt direkte til hun som har blitt syk, så hadde det vært omsorg.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vi var en venninnegjeng som ble oppløst da vi vokste fra hverandre da vi alle flyttet hvert vår sted for å studere. Noen har litt sporadisk kontakt mens noen har tettere kontakt. 
Jeg har ikke nær kontakt med henne men var jo nære i 15 år. Hun ligger på sykehuset. 
Jeg sendte en snap til ei i gjengen jeg vet har litt kontakt med henne og spurte forsiktig om dette. Av omsorg ❤️ Hun svarte meg ikke, men tok skjermbilde av meldingen jeg skrev. 
Er det ikke normalt å bli opprørt og ha behov for info når en hører at en tidligere venn er dødssyk? Skjermbilde men ingen svar? 

Prøv å ta kontakt med hun som er syk da. Spørre om ho orker å ha besøk. Da viser en jo mer at en bryr seg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville heller ringt i stedet for å sende snap. Satt av tid til en god samtale. 

Og nær venninne? Nei det er du ikke, selv om du kanskje var det en gang. 

Anonymkode: 53903...e47

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun tok skjermbilde for å vise til den tidligere venninnen din?

Og jeg er enig med de andre som har svart... Hvorfor tok du ikke kontakt direkte med hun som er syk?
Og Snapchat er kanskje ikke rette medium å gjøre slikt på..

Anonymkode: 98d39...e00

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og jeg er enig med de andre som har svart... Hvorfor tok du ikke kontakt direkte med hun som er syk?

Fordi det er flere år siden vi hadde kontakt, og jeg jeg hørte hun ligger på sykehus svært syk. Derfor ville jeg høre med venninnen min som har litt kontakt med henne. Men ja, jeg ringte henne også men hun hverken svarte eller ringte tilbake. 
da sendte jeg melding som hun tok skjermbilde av. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mulig det, men det går jo an å svare da 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

En venn tar kontakt med den det gjelder. Man hvis at man bryr seg, ved å kontakte den som er syk. 

Jeg klarer ikke skjønne hvordan du kan sammenligne det å sende melding å stille spørsmål til en tredjemann, med å dra i begravelsen... Zet er bare ufyselig av deg. Og at siden du ikke sende melding til tredjemann så må du vente på dødsannonse for å vise at du bryr deg. Hvorfor kan du ikke sende melding til hun som er syk? 

Du sier at det er kjipt å stenge ute en venn, men jeg ville heller stilt spørsmål med hvorfor en nær venn ikke kan strekke ut hånda til en som er syk?!

Anonymkode: 1db96...1fd

Du, jeg sender ikke melding direkte til hun som er syk når det er flere år siden vi har hatt kontakt og jeg ikke vet hvilke tilstand hun er i. Dette av hensyn til ho. 
Vi er ikke nære venner nå lengre. Men man reagerer jo med uro når en tidligere nær venn (ung) blir dødssyk. 
Jeg gjør hvertfall det. Men det er ikke plass til meg for å spør om dette. Jeg vil ikke tråkke på noens tær eller blande meg inn i noe jeg ikke har med å gjøre. Jeg kommer ikke til å engasjere meg eller spør etter dette mer. 
Å bli avvist av venninnen min da jeg nok er like opprørt som henne er sårt. Jeg trenger å beskytte meg selv så da velger jeg å trekke meg tilbake 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du skrev en veldig hyggelig melding så kan det ha vært grunnen?

Tror ikke du skal ta det veldig personlig.

Jeg hadde ikke orket å skulle måtte forholde meg til all sympati fra alle jeg noen gang har møtt og kjent, hvis jeg var midt i en kreftbehandling. 

Kreft har en dramatisk nok effekt på omgivelsene at veldig mange vil sende noen tanker, vise omsorg, sende blomster, bidra med mat, osv. Det kan i sum fort bli veldig mange mennesker.

Hvis man da sliter med ekstrem utmattelse og føler seg dårlig av behandlingen så kan det bli litt for mye. 

Skrevet

Du setter personen i en knipe ved å sende melding hvor du i grunnen spør hvor døende deres felles venninne er.

Hun er kanskje ikke komfortabel med å dele andres helseopplysninger slik. Og vet hun?

Hadde jeg vært i hennes sko hadde jeg ikke opplevd din melding som omsorg. Skal hun få i oppgave om å videreformidle omsorgen? 

Spurte du i det hele tatt hvordan det gikk med hun du sendte melding til? 

Anonymkode: 204bb...7b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du setter personen i en knipe ved å sende melding hvor du i grunnen spør hvor døende deres felles venninne er.

Hun er kanskje ikke komfortabel med å dele andres helseopplysninger slik. Og vet hun?

Hadde jeg vært i hennes sko hadde jeg ikke opplevd din melding som omsorg. Skal hun få i oppgave om å videreformidle omsorgen? 

Spurte du i det hele tatt hvordan det gikk med hun du sendte melding til? 

Anonymkode: 204bb...7b6

Jeg sendte melding og skrev at det går snakk om at vår felles venninne er alvorlig kreftsyk, og om hun vet noe om det. Vi har kjent hverandre i 25 år så det er helt normalt å spørre om slikt. 
Hun kunne svart at hun ikke ønsket å dele noe, ikke vet eller noe annet. Det er mye en kan svare. Men å ta skjermbilde for å sende til andre at jeg har spurt er jo forkastelig. 
Hun sendte også melding til meg da min far ble syk og spurte hvordan det gikk. Også når min bror var i en ulykke så sendte hun melding for å høre hva som hadde skjedd. Jeg tolket ikke det som nyskjerrighet, men omsorg. Hun kjenner ikke min bror. 
Så nei hun tolket ikke mitt spørsmål som ikke omsorg. 
Men jeg kjenner jeg er lei ustabile folk. Folk som vil ha det kun deres vei, kun møtes når det passer de, ikke motsatt. Kun vite når det er noe de vil vite - ikke motsatt. Jeg er voksen, jeg er frisk og jeg bryr meg. Men jeg verner også om meg selv og setter grenser. Så nei, jeg kommer ikke til å spør henne eller snakke med henne om vår felles venninne fremover. 
Hvis jeg er så lite verdt at jeg ikke skal få vite hvor det står til med henne kan det bare være. 
Jeg har fått visst av helt ukjente hvordan det går med henne. 
Jeg skal overhode ikke blande meg inn i andres sykdom eller sorg. De må bare holde meg utenfor, og stenge meg ute. 
Men da trenger hun heller ikke komme på døra her å grine når hun trenger å tømme seg for noe slik hun pleier å gjøre. 
Å sette grenser er viktig, det gjør jeg nå og det føles befriende. 

her inne vil uansett alle analysere hovedinnlegget for å finne noe enkel kaste dritt om. Kjempetrist liv 

Skrevet

Jeg syns du høres litt selvsentrert ut. Kanskje hun du sendte melding til ikke vil diskutere en dødssyk person med noen som ikke har kontakt med dem. Hun skjønner heller sikkert ikke hvorfor du tar kontakt med henne og ikke den som er dødssyk. Hele denne situasjonen er så fæl for de det gjelder at det at du ikke får svar på oppringninger og melding fra noen du var i en gjeng med en gang, blekner i forhold.

Anonymkode: b8913...615

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns du høres litt selvsentrert ut. Kanskje hun du sendte melding til ikke vil diskutere en dødssyk person med noen som ikke har kontakt med dem. Hun skjønner heller sikkert ikke hvorfor du tar kontakt med henne og ikke den som er dødssyk. Hele denne situasjonen er så fæl for de det gjelder at det at du ikke får svar på oppringninger og melding fra noen du var i en gjeng med en gang, blekner i forhold.

Anonymkode: b8913...615

Hun jeg sendte melding til har jeg kontakt med. Hadde ikke sendt hvis ikke. Usikker på hvor mye kontakt hun har med hun som er syk. Tror de har litt kontakt. Hun tar jo kontakt med meg også for å spør om folk i min familie når de har vært syk eller ulykke. Noe jeg ser på som normalt. 
Jeg er helt enig i at det er en fæl situasjon, derfor har jeg også prøvd å få info om det som nå skjer fordi hun som er syk var min beste venninne gjennom veldig mange år, og jeg kjenner på sorg. At jeg ikke fikk svar er jo en ting, men at hun tar skjermbilde av meldingen min er det jeg reagerer på. 
jeg føler det ubehagelig. 
Hun var på konsert i kveld med noen venner, såg hun la det ut. Det er mange som har sendt melding til meg og spurt meg om hun som er syk, da folk tror vi er nære venner. Var slik jeg fikk vite det. Hun som er syk lever et svært isolert liv, og har lite folk rundt seg. 
Jeg skal holde meg unna, skal ikke blande meg. Har sagt til alle som har spurt meg at jeg ikke vet, da jeg ikke har kontakt med henne. Folk synes det er trist 

Skrevet

Jeg skjønner reaksjonen din ts. Men prøv å ta et steg tilbake og sorter tantene litt.

Det kan. være greit å spørre venninnen din hvorfor hun tok skjermbilde og ikke svarte. Det kan være flere forklaringer på hvorfor hun gjorde det, som ikke trenger å bety noe negativt. 

I tillegg skille mellom venninnen din, og hun som er syk. 

Det er vel i grunn hun som er syk du tenker på og undrer over hvordan det går med? Da er det merkelig å skru av dette fordi venninnen din gjorde noe som potensielt kan være negativt. Hun som er syk har ikke gjort noe galt her. Men du legger all fokus og energi på venninnen din, som du enda ikke vet hvorfor hun gjorde som hun gjorde. 

Du er sikkert full av følelser nå som trist, bekymret, skuffet etc etc. og da ble det kanskje triggende det venninnen din gjorde. Prøv å få deg en god natt søvn, og prøv å se litt mer objektivt på det i morgen ❤️

Anonymkode: ec087...208

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner reaksjonen din ts. Men prøv å ta et steg tilbake og sorter tantene litt.

Det kan. være greit å spørre venninnen din hvorfor hun tok skjermbilde og ikke svarte. Det kan være flere forklaringer på hvorfor hun gjorde det, som ikke trenger å bety noe negativt. 

I tillegg skille mellom venninnen din, og hun som er syk. 

Det er vel i grunn hun som er syk du tenker på og undrer over hvordan det går med? Da er det merkelig å skru av dette fordi venninnen din gjorde noe som potensielt kan være negativt. Hun som er syk har ikke gjort noe galt her. Men du legger all fokus og energi på venninnen din, som du enda ikke vet hvorfor hun gjorde som hun gjorde. 

Du er sikkert full av følelser nå som trist, bekymret, skuffet etc etc. og da ble det kanskje triggende det venninnen din gjorde. Prøv å få deg en god natt søvn, og prøv å se litt mer objektivt på det i morgen ❤️

Anonymkode: ec087...208

Jeg spurte hvorfor hun tok skjermbilde, og ba henne ikke videresende at jeg spurte. Hun svarte ikke på den heller. 
du har helt rett i det. Vi var en venninnegjeng og hun jeg sendte meld til og ei til frøs meg ut. Ikke hun som er syk. Men vi mistet kontakten etter dette. Hun jeg sendte melding til har behandler meg dårlig i mange år. Hun er venninne med meg kun når det passer henne. Hvis jeg spør om å møtes får jeg til svar; holder på å vasker. Ikke: driver å vasker nå, men kanskje til uka? Veldig avvisende. Men kommer til meg når det skjerer seg med andre, eller er sur på mannen og trenger å tømme seg. Det er dette som ligger bak reaksjonen min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...