AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #1 Skrevet 8. desember 2025 Det offentlige svikter igjen, og jeg trenger sårt en anbefaling av en god lege som kan utrede et barn med en potensiell tics-diagnose. Gjerne på østlandet. Noen som har erfaring med å gå privat? Evt. andre råd? Anonymkode: ba74c...b89
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #2 Skrevet 8. desember 2025 Har du mer kjøtt på beinet enn tics? Er det stimming eller tics? Anonymkode: 81a2c...fd4 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #3 Skrevet 8. desember 2025 Har erfaring med plutselig innsettende tics. Vi gikk til fastlegen. Fikk kjapp henvisning for EEG og var på sykehuset for det innen 1-2 uker mener jeg. Når EEG ikke viste noe unormalt var det bare å se an. For vår gutt utviklet det seg fra små rykninger til kraftige ticks i hele kroppen. Vanskelig og umulig å skjule. Veldig ubehagelig. Så gikk det plutselig over. Varte totalt seks måneder. Mange barn, særlig gutter, får forbigående ticks i 8-10-årsalderen. Må ha vart minst et år før man får utredning for tourettes mener jeg å huske. Heldigvis et tilbakelagt kapittel for vår del. Håper dere finner ut av det og at det går over Anonymkode: a998b...d2a
Maskinfører Skrevet 8. desember 2025 #4 Skrevet 8. desember 2025 Torshov Kompetansesenter Stein Are Rydin og Doktor Lindbakk ett eller annet
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #5 Skrevet 9. desember 2025 Hvorfor svikter det offentlige? Man utreder ikke for tics uten videre. Er ticsene kompliserte og sammensatte? Har det vart lenge og har barnet andre symptomer på tourette? husk at 1 av 10 barn har forbigående tics, og at i seg selv ikke betyr tourette. Anonymkode: 71b06...24c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #6 Skrevet 9. desember 2025 På hvilken måte svikter det offentlige? Hva ønsker du å få ut av en utredning? Type behandling? Det er ikke veldig komplisert å utrede tics så tipper de fleste private aktører evner å gjøre dette. Anonymkode: 3410f...3ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå