Gå til innhold

Flytte fra far som gir barna dårlig samvittighet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnefar er skilt, og jeg vurderer å flytte fra oppvekststedet til barna.

Dere som har gjort det hvordan ble det med tanke på overgang med små barn og skole?

Må jeg bare holde ut?

Jeg har ikke så veldig lyst til å legge til rette for samvær, siden far har utøvd psykisk vold mot barna.

Hva er lurt å gjøre her?

Anonymkode: 02ec4...f0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt skal du flytte? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg og barnefar er skilt, og jeg vurderer å flytte fra oppvekststedet til barna.

Dere som har gjort det hvordan ble det med tanke på overgang med små barn og skole?

Må jeg bare holde ut?

Jeg har ikke så veldig lyst til å legge til rette for samvær, siden far har utøvd psykisk vold mot barna.

Hva er lurt å gjøre her?

Du tenker du står fritt til å flytte hvor du vil i det ganske land? 

Anonymkode: ea4d5...0a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare obs.
Så lenge det ikke er noe handfast kan det å sabotere samvær virke negativt for din del om far tar det juridisk.
Men om du faktisk ber om samvær mellom far og barna (men under oppsyn) kan det styrke din sak.

Så bruk Familievernkontoret til dette.
(Jeg vil at barna skal ha god kontakt med far, men jeg ønsker at det skal gjøres med personer tilstede, siden barna har dårlige opplevelser med far)

Anonymkode: ac67f...6b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er man IKKE når man har barn. Om faren er psykisk eller fysisk voldelig eller ei: har han foreldreansvar så KAN IKKE ts flytte med barna slik hun selv vil uten tillatelse. 

Anonymkode: 0edaf...5b7

• Liker 1
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (36 minutter siden):

Hvor langt skal du flytte? 

Ca 1 time.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei, det er man IKKE når man har barn. Om faren er psykisk eller fysisk voldelig eller ei: har han foreldreansvar så KAN IKKE ts flytte med barna slik hun selv vil uten tillatelse. 

Hva kan skje om jeg velger å gjøre det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva kan skje om jeg velger å gjøre det?

Det kan du google deg frem til.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Bare obs.
Så lenge det ikke er noe handfast kan det å sabotere samvær virke negativt for din del om far tar det juridisk.
Men om du faktisk ber om samvær mellom far og barna (men under oppsyn) kan det styrke din sak.

(Jeg vil at barna skal ha god kontakt med far, men jeg ønsker at det skal gjøres med personer tilstede, siden barna har dårlige opplevelser med far)

De er allerede brukt opp og i mente. Neste steg er Stine Sofie Stiftelsen. Har sendt søknad. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Der det er best for barna mine og bo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Bare obs.

Forstår det slik at de ikke har delt omsorg.

Hun må varsle far før flytting, så kan han kreve mekling. 

Men hvis han har lite kontakt med barna sine så spiller det nok ikke så stor rolle hvis de flytter til nabobyen/en time unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...