Gå til innhold

Vinterjakke ungdom (jente)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken vinterjakke har ungdomsskole og videregående jentene? 

Anonymkode: 2f43d...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren finner ikke noe i butikkene her vi bor, og vet ikke helt hva hun vil ha, så greit med litt inspirasjon.😀

Ts

Skrevet

Jeg kan ikke svare for jentene men guttene her vi bor har korte dun jakker, selv er tennåringen fornøyd med The Northface og Gant.

Jeg ser mest vgs jentene og unge studenter i helgen og da har mange av de slike korte fusk pels jakker over party tøyet. Vil ikke anbefale slike plast jakker og spesielt ikke til hverdags.

Anonymkode: 2ff3d...bab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Datteren finner ikke noe i butikkene her vi bor, og vet ikke helt hva hun vil ha, så greit med litt inspirasjon.😀

Ts

på vgs har datter min en sort lang kåpe i ull, og en kort Monell boblejakke.
Ser de jentene i klassen til sønnen min på ungdomskolen går omtrent i det samme. Går mye i Cedrico, og Monell av boblejakker. Men også noen litt rimeligere fra Bouveti (typ Angelika)

Anonymkode: 71e93...42e

• Liker 2
Skrevet

Mine, i 10.klasse og 2.året på vgs.,  har Norrøna dunjakker. De fleste jentene her har Norrøna, Peak Performance eller Fjällräven.

Anonymkode: cbdd7...52b

• Liker 1
Skrevet

Svea jakke og grå ullkåpe

Anonymkode: 5aa7b...ca9

• Liker 1
Skrevet

Har jenter i 2 vgs og 10.klasse.

De har monel og fjellreven dunjakker, ullkåper (vi sjekker at det er minst 80% ull), så har de fuskepelskåpe og «ridejakke». De har også parkas fra UBR til de litt våte dagene.

Anonymkode: 91657...e4d

• Liker 1
Skrevet

Cederico, Holzweiler og Moncler går det mest i her 

Anonymkode: 232f4...11c

• Liker 1
Skrevet

Min datter på vgs har en sort boblejakke fra Nike som er den hun bruker mest. Hun har også en lang boblekåpe fra Vero Moda eller Only, husker ikke helt. 

Anonymkode: f9f05...0e6

• Liker 4
Skrevet

Min på videregående kjøpte en Zavetti Canada på Zalando nettopp. Jeg hadde ikke hørt om merket før, men det var vist et merke "alle" gikk med på videregående.

Anonymkode: 4b4ce...e31

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Cedrico stella 

Anonymkode: 557f9...9dc

Skrevet

Canada Goose og Moose Knuckles. Canadierne kan virkelig vintertøy.

Anonymkode: cf75c...ea7

Skrevet

Hvor bor dere der det er så kaldt nå? Mine har ikke funnet seg noen varme jakker de ønsker seg (for de får ikke de dyre), men har mange tynne kjøpt brukt, kjøpt på Gina Tricot osv. Vil ikke fungere i minus 15, men her er det pluss 9 nå, og jakkene er supre så langt. Yngste sier hun skal bruke Helly Hansen slalåmjakke hvis det blir kaldt, den er tykk. 

Anonymkode: b96a6...2ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvor bor dere der det er så kaldt nå? Mine har ikke funnet seg noen varme jakker de ønsker seg (for de får ikke de dyre), men har mange tynne kjøpt brukt, kjøpt på Gina Tricot osv. Vil ikke fungere i minus 15, men her er det pluss 9 nå, og jakkene er supre så langt. Yngste sier hun skal bruke Helly Hansen slalåmjakke hvis det blir kaldt, den er tykk. 

Dumt å vente til det er skikkelig kaldt med å kjøpe jakke...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2025 den 20.50):

Jeg ser mest vgs jentene og unge studenter i helgen og da har mange av de slike korte fusk pels jakker over party tøyet. Vil ikke anbefale slike plast jakker og spesielt ikke til hverdags.

Slike fuskepelsjakker er mest ment som et festantrekk (antageligvis derfor du ser det i helgene). Det er nesten ingen som bruker dette i hverdagen, da er det vanligere med kåper og dunjakker.

Anonymkode: 40a49...924

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2025 den 20.50):

Jeg kan ikke svare for jentene men guttene her vi bor har korte dun jakker, selv er tennåringen fornøyd med The Northface og Gant.

Jeg vet ikke hva som er mest urovekkende med dette svaret; At du ikke skjønner at de har flere jakker, at de ikke går i det samme på fest som til hverdag. Eller at du kun har sett jenter  og unge studenter ute på byen i helgene. Det er noe creepy med begge deler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dumt å vente til det er skikkelig kaldt med å kjøpe jakke...

Ja, men også dumt å kjøpe jakker til 4000,- eller mer pr stk som blir svært lite brukt, eller noen til 2000,- pr stk som trolig ikke blir brukt, fordi det ikke er de de helst vil ha og de foretrekker de de allerede har. Vi har varme jakker i huset, bare ikke nye dyre de foretrekker å gå med. Så blir det plutselig minus 15 kan de ta på seg noe. Og kommer drømmejakka på salg og det er den de MÅ ha og kommer til å bruke noen år, så skal de få den. Men jeg kjøper ikke jakker nå som de egentlig ikke trenger og ikke kommer til å bruke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...