AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:33 #1 Skrevet mandag kl. 18:33 Noen som har vært i et vanskelig skille om hvor man skal bo? Vi bor i storby nå, men nå som barna blir større og trenger mer plass så tenker vi også flytte ut av byen. Problemet er at vi er sterkt uenige om hvor vi skal bo. Vi begge ønsker oss til hvert vårt hjemsted og familie.. vet virkelig ikke hvordan vi skal løse det. Jeg vet jeg ikke trives der han er fra, vi har prøvd å bo der før.. jeg prøver jo å forbedre meg på flere utfall i livet som skilsmissebarn selv. Tenk om jeg hadde gitt etter for å bli med ut dit, barna hadde begynt på skole der også bestemmer vi oss for å skille oss? Og hva da? Da er jeg jo i hvert fall stuck der, et sted jeg hater å bo, mutters alene med barna annenhver uke. Jeg er nesten på vippen på om det er bedre å skille seg enn å gi etter å risikere at alt går til h.. selvom jeg såklart ikke ønsker det utfallet. Noen som har vært i samme situasjonen? Eller gått på en smell, eller funnet en løsning som funket for alle likevel? Anonymkode: eced5...a58
Brunello Skrevet mandag kl. 18:43 #2 Skrevet mandag kl. 18:43 Når dere ikke blir enige er det to alternativer. Bli boende der dere bor eller flytt til et annet sted enn hjemstedene deres. Det er masse bra steder rundt Oslo (som er den eneste storbyen i Norge) og de andre byene. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:45 #3 Skrevet mandag kl. 18:45 Du har skrevet flere tråder før, ikke sant? Hvis dere har bodd hans sted og du VET at du mistrives der, da er det hans tur til å flytte til ditt hjemsted og prøve det. Men, og det må være et tydelig men!, dere må avtale en prøvetid og hvis han er virkelig misfornøyd etter tre? Fem? År - ja da skal dere være enige om å flytte tilbake til utgangspunktet. Anonymkode: 84cfc...9fd
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:47 #4 Skrevet mandag kl. 18:47 Brunello skrev (2 minutter siden): Når dere ikke blir enige er det to alternativer. Bli boende der dere bor eller flytt til et annet sted enn hjemstedene deres. Det er masse bra steder rundt Oslo (som er den eneste storbyen i Norge) og de andre byene. Ja, på en måte sant. Vi har dessverre ikke råd til å bli boende i byen. Noen som vet hvor det er «best» å bo om man ikke skal måtte falle på en av våres hjemsteder? Åpent med godt miljø for barn og ålreite boligpriser… Anonymkode: eced5...a58
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:48 #5 Skrevet mandag kl. 18:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har skrevet flere tråder før, ikke sant? Hvis dere har bodd hans sted og du VET at du mistrives der, da er det hans tur til å flytte til ditt hjemsted og prøve det. Men, og det må være et tydelig men!, dere må avtale en prøvetid og hvis han er virkelig misfornøyd etter tre? Fem? År - ja da skal dere være enige om å flytte tilbake til utgangspunktet. Anonymkode: 84cfc...9fd Nei, ikke jeg. Men det finnes helt sikkert flere som har vært i samme situasjon vil jeg tro. Tror ikke jeg får med han på å teste ut der jeg vil.. for det er enda lenger unna hans sted.. hvor han også har sin jobb. Anonymkode: eced5...a58
Alice123 Skrevet mandag kl. 18:55 #6 Skrevet mandag kl. 18:55 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, på en måte sant. Vi har dessverre ikke råd til å bli boende i byen. Noen som vet hvor det er «best» å bo om man ikke skal måtte falle på en av våres hjemsteder? Åpent med godt miljø for barn og ålreite boligpriser… Anonymkode: eced5...a58 Jeg vil tro den tredje løsningen er å flytte til en av byens nabokommuner hvor boligprisene er overkommelige. På den måten "blir dere boende der dere er". 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:58 #7 Skrevet mandag kl. 18:58 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Noen som har vært i et vanskelig skille om hvor man skal bo? Vi bor i storby nå, men nå som barna blir større og trenger mer plass så tenker vi også flytte ut av byen. Problemet er at vi er sterkt uenige om hvor vi skal bo. Vi begge ønsker oss til hvert vårt hjemsted og familie.. vet virkelig ikke hvordan vi skal løse det. Jeg vet jeg ikke trives der han er fra, vi har prøvd å bo der før.. jeg prøver jo å forbedre meg på flere utfall i livet som skilsmissebarn selv. Tenk om jeg hadde gitt etter for å bli med ut dit, barna hadde begynt på skole der også bestemmer vi oss for å skille oss? Og hva da? Da er jeg jo i hvert fall stuck der, et sted jeg hater å bo, mutters alene med barna annenhver uke. Jeg er nesten på vippen på om det er bedre å skille seg enn å gi etter å risikere at alt går til h.. selvom jeg såklart ikke ønsker det utfallet. Noen som har vært i samme situasjonen? Eller gått på en smell, eller funnet en løsning som funket for alle likevel? Anonymkode: eced5...a58 Bli der dere er. Barn behøver ikke «mer plass» eller nærhet til slekten til en av to foreldre. De behøver foreldre som har et velfungerende nettverk, og det har dere trolig akkurat der dere er nå. Så behøver de et nærmiljø der det er mulig å gå uten foreldrebistand (og overvåkning), for en smårolling, til skole, venner, sport og fritid. Og så behøver de et tilstrekkelig stort nærmiljø til at de kan treffe barn som ligner dem selv i alle fall litt. Å flytte fra Oslo slik dere tenker (storby i Norge er Oslo og jeg antar du ville nevnt det om dere bodde utenlands). Bli. Legg foreldresoverommet i et kott. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, ikke jeg. Men det finnes helt sikkert flere som har vært i samme situasjon vil jeg tro. Tror ikke jeg får med han på å teste ut der jeg vil.. for det er enda lenger unna hans sted.. hvor han også har sin jobb. Anonymkode: eced5...a58 Ok. Dersom han mener det er helt greit å ikke ofre seg litt for dine ting så mener han jo det er like greit for deg å gjøre det samme valget. Ellers anser han deg som av mindre verdi enn seg selv. Og da er vi på skilsmisse alt nå. Og bosted er ikke en faktor. Evne eller vilje til omsorg er en faktor. Anonymkode: 26d7f...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Jeg kjenner noen som var i akkurat den situasjonen, og de valgte å bosette seg sånn ca like langt fra begges hjemsted. I deres tilfelle var det ikke hver sin kant av landet det var snakk om, men hver sin retning ut fra Oslo. De endte med bolig på Nedre Romerike. Romerike er ingen ulempe om man kommer fra en annen kant av landet, heller, da man er nær Gardermoen Dessuten er det et stort nedslagsfelt når det gjelder jobb. Anonymkode: 4cae3...2e6
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.12.2025 den 19.45): Du har skrevet flere tråder før, ikke sant? Hvis dere har bodd hans sted og du VET at du mistrives der, da er det hans tur til å flytte til ditt hjemsted og prøve det. Men, og det må være et tydelig men!, dere må avtale en prøvetid og hvis han er virkelig misfornøyd etter tre? Fem? År - ja da skal dere være enige om å flytte tilbake til utgangspunktet. Anonymkode: 84cfc...9fd Overhodet ikke, dette er en løsning som kun går utover barna om de flytter etter 3 eller 5 år. Alternativet er å bli boende, eller finne en plass begge kan tenke seg å bo. Kanskje en plass midt i mellom hjemplassene, eller utenfor byen de nå bor i. Anonymkode: f30af...092 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Skilsmissebarn blir nesten alltid skilt selv. Så fornuftige tanker du har. Ville foreløpig bare blitt boende. Anonymkode: ef90b...2f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå