Gå til innhold

Føler ingenting og er avskrudd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har stått i ekstremt mye og vært på bunnen av kjelleren. 
Da jeg åpnet meg ble det verre, og ting ble brukt mot meg av helse. Nå er jeg der at jeg er avskrudd, kjølig og føler ingenting. Jeg er skeptisk og stoler ikke på noen. 
Å dele noe med en psykolog er ikke mellom meg og psykologen. Det er også mellom psykolog, lege og alle som har tilgang på journal. 
jeg sluttet hos psykolog etter at mine private ting ble allemannseie. 
Nå er jeg tilbake i full jobb, håndterer ting på egenhånd, og det føles bedre og tryggere enn å være inne i et system. 
Jeg har ingen diagnose og går heller ikke på medisin. 
Alle tror at man må snakke med psykolog eller skaffe «hjelp» om man har det vanskelig. Men hvor mange får egentlig utbytte av «hjelpen» ? Å fortelle hva en sliter med trenger man ikke betale noen for å høre på, det kan man fortelle til hvem som helst. 
Jeg har hvertfall blitt hard, ingen kan knekke meg, og jeg har skrudd av alt av følelser. 
På jobb klager folk til meg om ting de er misfornøyd med, og ber meg ta det opp med leder. Dytter meg foran seg for å slippe ansvar selv. Jeg bryr meg ikke om de tingene de klager på. Da jeg er avskrudd. Jeg vet de klage selv. Ja men, det er jo ikke greit slik det er nå? Nei, mulig, men jeg gjør bare jobben min - ikke mitt ansvar. Klage de som ikke er fornøyd. 
det er skremmende hvor avskrudd jeg er. 

Anonymkode: 864b0...343

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange får utbytte av hjelpen.

Og du har ikke håndtert ting på egen hånd, du har bare skrudd deg selv av. Det er en forsvarsmekanisme, ikke håndtering.

Anonymkode: 08922...e5b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange får utbytte av hjelpen.

Og du har ikke håndtert ting på egen hånd, du har bare skrudd deg selv av. Det er en forsvarsmekanisme, ikke håndtering.

Anonymkode: 08922...e5b

Min måte å håndtere mitt liv på. 
noen får utbytte så klart, men langt fra alle. 
At et utdannet menneske med universitetsutdannelse sitter på en stol og stirrer pasienten i senk og sier ja og ja, og forslår yoga elle gå en tur har jeg langt mer krevende jobb med mitt fagbrev. 

Skrevet

Eller man kan ringe mental helse.. vente i en time på å komme gjennom. Kommer da gjennom å får snakket med ei utslitt dame. Jo mer jeg prater og setter ord på jo fjernere og mer sliten blir dama. Til hun til slutt bryter inn etter 20 min og sier vi må avrunde da det er kø på linja. 
Ingen råd, ingen validering, ingen kommentar på det jeg sier, og ingen innspill. Ikke et eneste oppfølgingsspørsmål. 
De kunne like gjerne hatt en tlf svarer. 
Slike ting skaper mer skam, avvisning og frustrasjon. Derfor er min måte å beskytte meg selv, lese meg opp og være min egen hjelper. 
En psykolog etc kan uansett ikke hjelpe oss, kun lytte og sette opp ny time. 
Det er oss selv som må gjøre jobben. 

Skrevet

Høre ut som om du hadde hatt godt av å være i systemet litt lenger. Du dealer ikke med problemene du skrur av. Det er ikke noen bedre løsning hvis du tror det. 

Anonymkode: 9d410...daa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...