Gå til innhold

Bryr utleier seg om problemer i kollektivet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Utleier vil nok sette pris på å få vite hvordan enkelte leietakere behandler leiligheten han eier. 

Veldig bra at ts har funnet seg et annet sted å bo, høres ut som et mareritt å bo sammen med så lite hensynsfulle folk. Det er nok en del mangler i oppdragelsen her. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt fra uansett. Da hadde jeg følt meg mer "ferdig" og at jeg hadde gjort mitt for å gjøre ting bedre i frentiden. Så kan utleier gjøre hva de vil med informasjonen, men det er jo ikke ditt ansvar. Sånn som du beskriver utleier har det jo absolutt noe for seg å fortelle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært utleier hadde jeg absolutt ville vite dette, gjerne før du går så langt som å si opp.

Jeg hadde vært opptatt av ryktet mitt, men har også alt å vinne på at det ikke er hyppig gjennomtrekk av leieboere da to er umulige å dele med. 

Som utleier er det jo absolutt en fordel med et kollektiv som er stabilt og fungerer. Det er ikke akkurat den morsomste tingen i verden å finne nye leietagere.

Anonymkode: f0659...1d6

• Liker 4
Skrevet

Vær obs på at det er mulig at forsikringen ikke gjelder om du ikke kan låse døren til rommet ditt. Sånt bør en utleier bry seg om. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sendt en mail etter ta jeg hadde flyttet. Det med ødeleggelser og fremmedfolk. Ikke at de er kjipe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Burde jeg ta en prat med han?

Definitivt ikke. Det er like greit å lære først som sist hvor ansvaret ligger. Når man har leid en stund forstår man at slike ting er ingen utleier verken ansvarlig for, eller egentlig interessert i.

Det virker som om dere alle kanskje kommer rett fra barnerommet?

Anonymkode: 11464...2d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som utleier er det jo absolutt en fordel med et kollektiv som er stabilt og fungerer. Det er ikke akkurat den morsomste tingen i verden å finne nye leietagere.

Grøss, hadde du forsøkt tror jeg du raskt ville funnet ut at det er enklere å ordne nye leietakere, enn det er å "ordne" i et kollektiv bestående av unge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Definitivt ikke. Det er like greit å lære først som sist hvor ansvaret ligger. Når man har leid en stund forstår man at slike ting er ingen utleier verken ansvarlig for, eller egentlig interessert i.

Det virker som om dere alle kanskje kommer rett fra barnerommet?

Siden det ikke kom tydelig nok frem nevner jeg det igjen. Jeg har ingen behov for at han skal «ordne» i kollektivet. Jeg har ordnet selv jeg.  Jeg skal flytte og godt er det. Den eneste det egentlig går utover er han som utleier som må reparere ting og har måtte finne nye til å bo der. Derfor jeg spurte åpent spørsmål om man som utleier er interessert å å få denne type infoen. Om dette hadde vært en annen utleier eller en større organisasjon hadde jeg aldri lurt på det en gang. 

Anonymkode: ed6c4...598

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (1 time siden):

Jeg ville sendt en mail etter ta jeg hadde flyttet. Det med ødeleggelser og fremmedfolk. Ikke at de er kjipe.

Nei selvfølgelig hadde jeg ikke gitt den type infoen😅 hadde jo blitt en saklig melding uten mine meninger om de som enkeltpersoner. Infoen jeg har gitt i dette forumet er bare for å forklare situasjonen her. Tenker bare en rask kort melding om hovedproblemene. Evt ting som har blitt ødelagt, mangel på nøkkel og brudd på stilletider. 

Anonymkode: ed6c4...598

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...