Gå til innhold

HCG stagnert? Testene blir ikke sterkere

Fremhevede innlegg

Skrevet
chat_ttc skrev (18 minutter siden):

Nei, er det chatgpt forteller meg også. Men vanskelig å tro på at det skal gå bra nå, når jeg hadde "mensen" og har spotta siden lørdag, og testene ikke blir sterkere som man ser overalt på forum.

Jeg forstår det ❤️ har du tatt digital test? Kan være jeg har oversett det om du har skrevet det.

Anonymkode: 3a89e...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår det ❤️ har du tatt digital test? Kan være jeg har oversett det om du har skrevet det.

Ja, fikk 2-3 på den på lørdag 🫣

Skrevet
chat_ttc skrev (3 minutter siden):

Ja, fikk 2-3 på den på lørdag 🫣

Kanskje ta en ny til helgen da og se? Krysser fingrene for deg!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje ta en ny til helgen da og se? Krysser fingrene for deg!

Ja, det er planen 🩷 bare sykt lenge til helga..  🫣

• Hjerte 1
Skrevet

Til de som lurer, streken er mye sterkere i dag 🥹 Og jeg har sluttet å blø! 🩷 Gir meg hvertfall litt mer håp.

Noen som vet hvordan jeg enkelt kan laste opp bilde fra telefonen?

• Hjerte 5
Skrevet
chat_ttc skrev (39 minutter siden):

Til de som lurer, streken er mye sterkere i dag 🥹 Og jeg har sluttet å blø! 🩷 Gir meg hvertfall litt mer håp.

Om du er ny bruker får du ikke muligheten for det gar gått en liten stund . Vet ikke hvor lenge. For meg står det legg til filer når jeg skriver et innlegg. :)

Velkommen inn i terminklubben til juli/august om du vil ❤️

Skrevet

Beklager hvis noen allerede har skrevet det, men vil bare at du skal vite at eggløsningstester blir positive når du har hcg i kroppen. Håper alt går bra ❤️

Anonymkode: c4760...d61

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Beklager hvis noen allerede har skrevet det, men vil bare at du skal vite at eggløsningstester blir positive når du har hcg i kroppen. Håper alt går bra ❤️

Anonymkode: c4760...d61

Ja vet, var derfor jeg fattet mistanke og tok graviditetstest 😅 den var positiv den 🫣

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Om du er ny bruker får du ikke muligheten for det gar gått en liten stund . Vet ikke hvor lenge. For meg står det legg til filer når jeg skriver et innlegg. :)

Velkommen inn i terminklubben til juli/august om du vil ❤️

Tusen takk 🩷

Skrevet
chat_ttc skrev (7 minutter siden):

Ja vet, var derfor jeg fattet mistanke og tok graviditetstest 😅 den var positiv den 🫣

Jeg tror kanskje vedkommende mente at graviditetstester kan blir falsk positiv når man har eggløsning? Det kan være jeg tar helt feil nå siden det er snakk om naturlig syklus for deg, men når man tar eggløsningssprøyte feks i forbindelse med IVF, så kan den iallfall slå ut falsk positiv på graviditetstester i opp til rundt ti dager etter at sprøyta er satt (men da er det jo selvfølgelig mye høyere dose enn ved naturlig eggløsning). 

Jeg ville uansett i din situasjon heller betalt for noen som er villig til å rekvirere blodprøver. Dr. Dropin, Volvat, Aleris osv. Mange tilbyr videokonsultasjon og hvis du bor langt unna kan de sikkert rekvirere til et eller annet sted som er nærmere deg. 

Anonymkode: edd37...dfc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tror kanskje vedkommende mente at graviditetstester kan blir falsk positiv når man har eggløsning? Det kan være jeg tar helt feil nå siden det er snakk om naturlig syklus for deg, men når man tar eggløsningssprøyte feks i forbindelse med IVF, så kan den iallfall slå ut falsk positiv på graviditetstester i opp til rundt ti dager etter at sprøyta er satt (men da er det jo selvfølgelig mye høyere dose enn ved naturlig eggløsning). 

Jeg ville uansett i din situasjon heller betalt for noen som er villig til å rekvirere blodprøver. Dr. Dropin, Volvat, Aleris osv. Mange tilbyr videokonsultasjon og hvis du bor langt unna kan de sikkert rekvirere til et eller annet sted som er nærmere deg. 

Man kan ikke få falsk positiv graviditetstest rundt eggløsning i naturlig syklus.  Det er riktig at man kan få positiv el test som gravid.

• Liker 2
Skrevet
chat_ttc skrev (1 time siden):

Hurra! Det er veldig lovende ❤️ Glad på dine vegne 🙏🏻 

Anonymkode: d3e1c...7a2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja det kan hende. Jeg vurderer tidlig ul neste uke, og særlig hvis jeg får 3+ på CB. Vet jo ikke helt hvor langt jeg er på vei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan ikke få falsk positiv graviditetstest rundt eggløsning i naturlig syklus.  Det er riktig at man kan få positiv el test som gravid.

Ja ok, det gikk opp for meg da jeg skrev at det muligens var feil, takk for at du korrigerte og klargjorde 😊

chat_ttc skrev (46 minutter siden):

Ja det kan hende. Jeg vurderer tidlig ul neste uke, og særlig hvis jeg får 3+ på CB. Vet jo ikke helt hvor langt jeg er på vei. 

Jeg var nettopp hos min IVF lege og spurte om blodprøver for å måle videre stigning av HCG. Jeg hadde testdag i går (ti dager etter tilbakesett), og regner med postivt resultat på blodprøven i dag siden jeg har testet positivt i flere dager på hjemmetest. Jeg ønsker også å måle jevnlig pga kjemisk tidligere, men han mente det var en veldig dårlig metode og ville kun tilby ny blodprøve nå på torsdag, og deretter heller en tidlig ultralyd. 

Han sa også at jeg måtte slutte med hjemmetester fordi det skapte bare stress med å vurdere styrken på strekene. 

Slik jeg forstod det er det ikke vits å ta ultralyd for å sjekke implantasjon og fosteranlegg før uke 5+4.. 

Skrevet

Du kan ikke bruke graviditetstester til å måle hcg.

Hør på legen din og forsøk å slappe av. Dette er utenfor din kontroll uansett hva du gjør, men jo mer du stresser jo verre får du det mens du venter på at tiden viser deg om det går bra eller går galt. Gjør noe koselig i førjulstiden og gi faen i å forsøke kontrollere naturen for det klarer du ikke!

Anonymkode: bded5...811

Skrevet

Selvom dette er utenfor min kontroll, så er det veldig menneskelig og prøve å kontrollere.. 

Her er hvertfall testene fra fredag til idag. Alle på morgenurin (unntatt fredag): https://ibb.co/rKLFTkkt

Skrevet
chat_ttc skrev (17 minutter siden):

Selvom dette er utenfor min kontroll, så er det veldig menneskelig og prøve å kontrollere.. 

Her er hvertfall testene fra fredag til idag. Alle på morgenurin (unntatt fredag): https://ibb.co/rKLFTkkt

Selvfølgelig er det menneskelig:) Jeg synes strekene ser sterkere ut.

Jeg har stått der selv og søkt svar, og likevel tar jeg meg selv i å si ting som "du må bare slappe av og vente". Det er ikke annet å gjøre før man kan ta blodprøver eller en ultralyd, men jeg forstår så inderlig godt den følelsen av å ikke vite.

Da jeg ble gravid igjen etter exu og mistet eggleder så var jeg sikker på at historien gjentok seg. Jeg spottet brunt igjen og hadde mensmurring over den gjenværende eggstokken. Jeg visste at jeg fikk dekket ultralyd fra uke 6+0 (tror jeg) for å sjekke at det lå riktig, men tiden frem til den timen var uendelig lang. Husker jeg ringte inn gråtende og ba de om å ta meg inn før fordi jeg var så sikker, og jeg ville ikke miste en eggleder til. De forklarte at det var en grunn til at de ikke tok meg inn før, for de ville kunne se noe da, og de ville også kunne se om hjertet slo. Det ga mening, men føltes umenneskelig lenge  ut likevel.

Da timen endelig kom så hadde jeg med meg bag med skift, hodetelefoner og snacks. Sist skjedde det så akutt at jeg ikke hadde med meg noe, så nå var jeg forberedt. Husker jeg bare stirret i taket og ventet på at de skulle si at det gikk galt igjen, helt til jordmoren sa "vil du ikke se på hjertet som slår?". Det var helt vilt.

Så ja, det du står i er helt menneskelig, det er veldig tøft å vente på svar.

Anonymkode: eac89...5c7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig er det menneskelig:) Jeg synes strekene ser sterkere ut.

Jeg har stått der selv og søkt svar, og likevel tar jeg meg selv i å si ting som "du må bare slappe av og vente". Det er ikke annet å gjøre før man kan ta blodprøver eller en ultralyd, men jeg forstår så inderlig godt den følelsen av å ikke vite.

Da jeg ble gravid igjen etter exu og mistet eggleder så var jeg sikker på at historien gjentok seg. Jeg spottet brunt igjen og hadde mensmurring over den gjenværende eggstokken. Jeg visste at jeg fikk dekket ultralyd fra uke 6+0 (tror jeg) for å sjekke at det lå riktig, men tiden frem til den timen var uendelig lang. Husker jeg ringte inn gråtende og ba de om å ta meg inn før fordi jeg var så sikker, og jeg ville ikke miste en eggleder til. De forklarte at det var en grunn til at de ikke tok meg inn før, for de ville kunne se noe da, og de ville også kunne se om hjertet slo. Det ga mening, men føltes umenneskelig lenge  ut likevel.

Da timen endelig kom så hadde jeg med meg bag med skift, hodetelefoner og snacks. Sist skjedde det så akutt at jeg ikke hadde med meg noe, så nå var jeg forberedt. Husker jeg bare stirret i taket og ventet på at de skulle si at det gikk galt igjen, helt til jordmoren sa "vil du ikke se på hjertet som slår?". Det var helt vilt.

Så ja, det du står i er helt menneskelig, det er veldig tøft å vente på svar.

Takk for at du deler egne erfaringer ❤️ Det må jo ha vært helt fantastisk å se et bankende hjerte! Gikk det bra hele veien, og fikk du noe forklaring på den brune spottingen? 

Sist jeg var gravid, tok jeg bare en test, var på UL når jeg skulle vært i uke 10, men fikk beskjed om at utvikling stoppet 6+4. Det kom jo som et sjokk, selvom jeg hadde en mistanke siden jeg hadde mistet alle symptomene. 
Fikk abortpiller, men alt kom ikke ut, så jeg endte med utskrapning litt senere. Fikk da beskjed om at jeg hadde hjerteformet livmor også, som ikke nødvendigvis er verken positivt eller negativt.

Jeg er jo livredd for at dette skal skje igjen. Og jeg har jo hatt en 4 dagers blødning som jeg trodde var mensen, men ut i fra hva jeg har regnet ut sammen med chatgpt, ble jeg gravid av samleie 23 november, og hadde trolig sen eggløsning. Testet blenda 26 november, men positiv eggløsningstest og trolig graviditetstest fra 3 desember. Nå spotter jeg brunt litt av og på, og har ikke den økningen i testene som jeg kanskje skulle ønsket, så blir jo litt i tvil da ja. Har booka privat UL 22 des 😮❤️ 

Skrevet
chat_ttc skrev (45 minutter siden):

Takk for at du deler egne erfaringer ❤️ Det må jo ha vært helt fantastisk å se et bankende hjerte! Gikk det bra hele veien, og fikk du noe forklaring på den brune spottingen? 

Sist jeg var gravid, tok jeg bare en test, var på UL når jeg skulle vært i uke 10, men fikk beskjed om at utvikling stoppet 6+4. Det kom jo som et sjokk, selvom jeg hadde en mistanke siden jeg hadde mistet alle symptomene. 
Fikk abortpiller, men alt kom ikke ut, så jeg endte med utskrapning litt senere. Fikk da beskjed om at jeg hadde hjerteformet livmor også, som ikke nødvendigvis er verken positivt eller negativt.

Jeg er jo livredd for at dette skal skje igjen. Og jeg har jo hatt en 4 dagers blødning som jeg trodde var mensen, men ut i fra hva jeg har regnet ut sammen med chatgpt, ble jeg gravid av samleie 23 november, og hadde trolig sen eggløsning. Testet blenda 26 november, men positiv eggløsningstest og trolig graviditetstest fra 3 desember. Nå spotter jeg brunt litt av og på, og har ikke den økningen i testene som jeg kanskje skulle ønsket, så blir jo litt i tvil da ja. Har booka privat UL 22 des 😮❤️ 

Ja, det var fantastisk, spesielt når man var så innstilt på at det ikke gikk veien❤️ Det gikk bra hele veien, og hun ble nettopp fire år. Jeg stresset likevel helt frem til jeg kjente liv daglig. Tror den følelsen av at det kunne gå galt satte seg fast, og bare noen dager etter UL eller å ha hørt hjerte på HS kunne jeg tenke at NÅ har det stoppet.

Ingen forklaring på den brune spottingen annet enn at det er normalt at noen blør under graviditet. Jeg blødde i flere uker, og blødde de første ukene med yngstemann også.

Da er det bare å telle ned til UL❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet

Liten oppsummering fra trådstarter her😔

Jeg våknet i natt med smerter og ble sendt til ultralyd. Målte HCG til 300 på sykehuset. 

Der så de fortykka slimhinne, men ingen sekk i livmoren. De så også "noe" ved eggstokken, men det er for tidlig å si hva det er.

Jeg følges opp som PUL, og utfallet avhenger av ny hCG til mandag. Det kan fortsatt være tidlig normal graviditet, tidlig SA eller exu – det er for tidlig å konkludere..ting føles rimelig håpløst. Først en MA i sommer og nå dette

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...