Gå til innhold

Bør menn bruke parfyme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spørsmål til kvinner: Synes du menn bør bruke parfyme? Hva slags lukt liker du i så fall, har du en favoritt parfyme du kan anbefale?

Anonymkode: 00b1d...db6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helst ikke. Blir svært ofte for mye/for dominerende lukt.

Om en mann skal ha på lukt, så syntes jeg Tom Ford har et par som lukter veldig godt.

Anonymkode: fe080...e6c

Skrevet

Jeg synes veldig mange herreparfymer lukter utrolig intenst og sterkt, så jeg er ingen stor fan av at "alle" menn skal bruke parfyme. Noen får det til, finner dufter som kler dem, og doserer i passe mengder. Da funker det kjempebra. Ganske mange sliter derimot med det samme, og det er ikke så behagelig for omgivelsene. 

Jeg er en parfymeinteressert kvinne, men selv bruker jeg ikke mye og ikke tunge dufter. Jeg har spurt om ikke mannen min også vil bruke av sine parfymer, for eksempel når vi skal i selskap. Han har fått noen veldig gode herreparfymer av et familiemedlem som jobber i bransjen. Han nekter, og da presser jeg ham ikke på det. 

Anonymkode: 6929b...195

Skrevet

Nei takk. Parfyme på menn er turn-off, og får dem til å virke mer feminine.

Anonymkode: 4dc63...960

• Liker 1
Skrevet

Enig med de over. Sterk parfyme/aftershave er 😱. En god og mild deodorant som man bare merker hvis man kommer helt inntil, er nydelig…

Anonymkode: 9db75...ad4

• Liker 4
Skrevet

Nå er jeg allergisk mot parfyme, så han bør jo ikke bruke noe. Holder med deodorant, og da ikke en av de som lukter veldig sterkt.

Anonymkode: 9c466...732

Skrevet

Så lenge det ikke er en altfor sterk lukt og man ikke heller på hele flasken med en gang (som en del mannfolk gjør), så kan menn gjerne bruke parfyme.

Når det gjelder lukter, så har jeg ikke peiling på hva som er hva. Jeg vet om en (ikke navnet) som jeg synes lukter mugg da 🤢 😄 Det er ofte den samme parfymen som enkelte menn heller hele flasken på seg 🤢 🤮 

Skrevet

Veldig mange menn bruker alt for sterk tung parfyme som jeg blir umiddelbart kvalm av og får hodepine av.  Sånne sterke krydder lukter og veldig mange bruker parfyme som rett og slett lukter kattepiss på huden. Fatter ikke hvorfor. 

Men dersom man er flink til å finne en lukt som faktisk passer huden og det kun er mildt kan det fungere. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, men ikke dusje seg så man knapt får puste. 

Skrevet

Nei ikke parfyme. En mild aftershave kan fungere.

Anonymkode: 58fee...dd9

Skrevet

Neitakk til parfyme, både på menn og kvinner. Jeg er heldigvis ikke allergisk, men jeg synes rett og slett at alle parfymer lukter fra ubehagelig til direkte vondt. 

• Liker 3
Skrevet

Nei.

Jeg blir absurd kvalm av det. 

Man skal være ren, men ikke bruke parfyme. 

Har bare vært borti en mann hvor det var så svakt at man måtte gi en klem for å merke en ganske svak lukt. 

Anonymkode: 5d7a4...9e3

Skrevet

Jeg går mot de andre og synes det er noe skikkelig sexy med en god diskret parfyme på menn.

Anonymkode: 8ea96...50e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Min mann bruker akkurat passelig mengde med Boss parfyme 🙂

Anonymkode: be8ca...a99

Skrevet

Ja i små mengder. For mye er turnoff. 

Anonymkode: c772c...0be

Skrevet

Jeg elsker duft. 

Subtile og godt sammensatte lukter fra for eksempel Byredo, Tom Ford... Kombinert med rene lukter fra Aesop. 

"Tax-free" parfyme lukter ikke godt på noen, verken kvinner eller menn. 

Anonymkode: 82198...d27

Skrevet

Ingen bør bruke parfyme, ei heller menn. 

Skrevet

Ja, men det er vikrig å ikke bruke for mye. Det skal være subtilt. Det er hot når man bare såvidt kjenner duft når han går forbi. Får lyst å gå nærmere, da.

Anonymkode: 8ac36...da5

• Liker 1
Skrevet

Ja. Eller, jeg for min del foretrekker menn som bruker parfyme. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørsmål til kvinner: Synes du menn bør bruke parfyme? Hva slags lukt liker du i så fall, har du en favoritt parfyme du kan anbefale?

Anonymkode: 00b1d...db6

Helst ikke. Jeg bare nyser av parfyme 😂 En god deodorant er bedre synes jeg. Den har ikke så sterk lukt, med mindre han dusjer seg i den 😂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...