Gå til innhold

Hva er det du trenger i livet for å ha det godt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For meg så er det  å ha nok tid til hundene mine. Uansett hvor mye jeg er sammen med de, så har jeg dårlig samvittighet for den tiden de er alene. Skulle ønske jeg ikke trengte å jobbe full tid. Eller i det hele tatt 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesus. Han gir glede og mening i livet.

Anonymkode: 6df71...350

• Hjerte 2
Skrevet

God helse, at samboeren og hunden min har det godt, at mine nærmeste ellers har det godt (bekymrer meg litt lett på andres vegne), gode relasjoner, penger nok til at jeg ikke trenger å bekymre meg, en interessant karriere, ting som fungerer/ikke krever masse reparasjoner (hus, bil osv, altså store ting). 

Anonymkode: 5742b...a8b

Skrevet

Mye likt som andre har skrevet…

1. Godt forhold til familien

2. En jobb jeg trives godt nok med

3 Er koselig og komfortabelt hjem der jeg og familien kan trekke oss tilbake og føle oss trygge og glade

4 Den første kaffekoppen når jeg våkner

5 Hunden min

6 Å føle at jeg har kontroll på arbeidsoppgavene, er noenlunde ajour

7 At jeg ikke står i konflikt med noen

8 Se motivasjonsvideoer på You tube 

9 Gode serier, filmer, bøker

10 Å lære meg ting som sjakk og hekling

Anonymkode: 373cf...439

Skrevet

Kjæresten min, bilen min og gode venner og familie ❤️ 

Skrevet

Først og fremst, god helse. Ingenting i livet er viktigere enn det. Deretter; tid. Tid til å ta vare på meg selv og de rundt meg. Tid til å skape glede i hverdagen. Penger kommer egentlig langt ned på listen, så lenge jeg har nok til å ha det varmt, trygt og nok mat til meg og mine.

Anonymkode: 92ac0...4a6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2025 den 12.29):

Hva er viktig for akkurat deg for å ha livsglede? 

Relasjoner, materielle goder, interessant jobb og hobbyer osv :)

Anonymkode: f4ecf...4cc

Relasjoner og kjærlighet.

Anonymkode: 68aa4...751

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

For å være lykkelig trenger jeg bare penger nok til mat på bordet og tak over hodet. Jeg jobber så lite som mulig, da arbeid ikke gir meg noen glede. Jeg er en naturlig lykkelig person, trur jeg. Fornøyd med lite.

Anonymkode: 40989...637

Skrevet

Godtesnop 

Anonymkode: 2c56b...46d

Skrevet

Mannen min

Stebarnet mitt

Kjærlighet

Lærerjobben

Gode venner

Stabil økonomi

Reiser, interesser og opplevelser.

Et hjem skapt sammen med min mann.

AnonymBruker
Skrevet

solskinn, trening, sunn og god mat, dyr, venner/mennesker jeg liker/er glad i, interessante samtaler, alenetid, bøker, å ha det pent rundt meg.

Anonymkode: 78aea...7e9

AnonymBruker
Skrevet

1) Trenger veldig god helse. Ingen defekter, funksjonsnedsettelser eller diagnoser.

2) Trenger penger i dette jævla, tragiske, kapitalistiske drittsamfunnet hvor man snart konkurrerer om hvem som får pisse lengst. Man konkurrerer allerede om hvem som er "hottest", hvem som er "rikest", hvem som har lengst CV og utdanning, akkurat som om man måler hvem som har lengst pung. Det teller også faktisk. 

Egentlig så beskriver disse to punktene over alt det man trenger som et grunnlag for å "bli noe" i dette dritt samfunnet.

Som flere korrekt påpeker, "trygg økonomi eller stabil økonomi". Det sier det meste når man er tross alt bekymret for dette at man må bruke ord som "trygg eller stabil". Det viser at selve systemet som dominerer IKKE er trygt for en del mennesker. 

Hadde vi hatt et normalt samfunn som ikke fokuserer på hvem som er rikest, hvem som er mest frisk, og hvem som produserer mest profitt ved å helst sitte på ræva og se på Børsen, i tillegg til å bedømme hvem som er "hottest", så ville det ikke vært behov for å være bekymret for helsa eller for "trygg og stabil" økonomi. 

Anonymkode: ee681...b29

• Liker 1
Skrevet

Mannen min

Helse 

økonomisk frihet

God relasjon til familien

naturopplevelser 

AnonymBruker
Skrevet

At barna har det bra. Det er det viktigste. 

Så kommer mat, søvn, en bedre jobb enn jeg har, penger osv. 

Anonymkode: 41e4e...a03

AnonymBruker
Skrevet

Gud. 

Så enkelt. Og regelmessig er det ikke godt likevel. Regner med bedre helse og flere gode relasjoner og en fest ville gjort en stor forskjell. 

Anonymkode: 01088...6bc

Skrevet

Bilen min samt jobben

AnonymBruker
Skrevet

Helse. Uten en ok helse er det vanskelig å ha det bra. Jeg er funksjonshemmet og kroniker, så mitt krav til "ok helse" er ganske lavt. Jeg snakker ikke om en perfekt kropp som kan drive med fjellklatring og maraton, bare fungere sånn passe. Greie å dusje selv, ta en liten tur ut av huset, fravær av høy smerte. Kan jeg det, da kan jeg ha det godt.

Anonymkode: dc4cc...5d0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hjemme syk. Og føler meg heldig.

Det er så fint og varmt her, jeg har behagelige sofaer, gode pledd, og økonomi til å ha det varmt og godt. Mannen viser omsorg og omtanke, og følger opp alt praktisk, har spurt hva jeg ønsker til middag, og hva han ellers skal kjøpe med, ringer og hører om jeg har det bra. Katten ligger og sover tett inntil meg. Har en veldig fin arbeidsgiver, så full forståelse for at det blir litt redusert noen dager, og mange ønsker om god bedring, som jo gjør at jeg gir litt tilbake, svarer ut noen mail, og tar det jeg orker. 

Anonymkode: b0b7b...ce1

AnonymBruker
Skrevet

1. Et kjærlig og godt forhold til  min kone

2. Ubekymra økonomi

3. Venner som setter pris på meg.

4. En arbeidsplass der jeg blir verdsatt for den jeg er og hva jeg kan.

Føler meg veldig heldig som alt dette. Om det er flaks eller godt jobba skal ikke jeg avgjøre. Men trolig en kombinasjon. 

Anonymkode: 85b8b...45f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...