AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:03 #1 Skrevet mandag kl. 11:03 Ønsker å skape spenning ut av kjærlighet fremfor kjærlighet ut av spenning? Anonymkode: 6b621...cf1
Strigiformes Skrevet mandag kl. 15:05 #2 Skrevet mandag kl. 15:05 Ja. Det er når kjærligheten er tilstede det er spennende synes jeg. Da føles det tryggere, og det er lettere å utfolde seg.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:16 #4 Skrevet mandag kl. 15:16 Selvfølgelig. Anonymkode: b3c3c...84a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:21 #5 Skrevet mandag kl. 16:21 Jeg gjør nok noe feil da… for jeg møter bare damer som må kjenne spenning for å i det hele tatt fatte interesse. Det gjelder både blant kolleger og på appene. Anonymkode: 6b621...cf1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:26 #6 Skrevet mandag kl. 16:26 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gjør nok noe feil da… for jeg møter bare damer som må kjenne spenning for å i det hele tatt fatte interesse. Det gjelder både blant kolleger og på appene. Anonymkode: 6b621...cf1 Man må jo kjenne kjemi for å ta det videre til kjærlighet. Har lite med spenning å gjøre egentlig. Men tiltrekning og felles interesser og verdier. Anonymkode: b3c3c...84a 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:31 #7 Skrevet mandag kl. 16:31 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man må jo kjenne kjemi for å ta det videre til kjærlighet. Har lite med spenning å gjøre egentlig. Men tiltrekning og felles interesser og verdier. Anonymkode: b3c3c...84a Men hvor kommer tiltrekning fra? Anonymkode: 0f82a...aec
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:33 #8 Skrevet mandag kl. 16:33 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gjør nok noe feil da… for jeg møter bare damer som må kjenne spenning for å i det hele tatt fatte interesse. Det gjelder både blant kolleger og på appene. Anonymkode: 6b621...cf1 Den spenningen de sier de må kjenne trenger ikke være seksuell. Tror det kanskje er riktigere å si at det må være "noe" som fanger interessen, en eller annen kjemi som viser at dette kan være noe mer enn bare vennskap. Når dette "noe" er der, da kan man godt bruke tid på å finne kjærligheten og spenningen i kjærligheten. Viktig også å huske at dette "noe", eller "kjemi", det er noe gjensidig, noe begge må føle samtidig. Og også at hvis det ikke er tilstede for en av partene, så betyr det ikke at det er noe galt med den andre, bare at akkurat de to ikke passer sammen. (Greit også å huske at vi fremdeles har en del primitive sanser som skal koble inn i valg av partner, og at dette oftest er ubevisste faktorer som påvirker oss, ergo er ikke interesse for en annen noe vi bare kan bestemme logisk heller.) Jeg tipper at du kanskje trenger å bli kjent med damer på en annen måte, og kanskje litt andre typer damer enn de du har møtt til nå. Det er noe med å ta seg tid til å møte flere ulike typer, for da lærer man også noe om seg selv, og enda mer om hva man tiltrekkes av og fungerer best sammen med. Det er jo en grunn til at du velger ut akkurat de damene du har vært på date med også, og det er vel en form for "spenning" i det også. Men jeg slår et slag for å heller engasjere seg mer i lokalmiljøet, aktiviteter hvor man møter andre via felles arbeid (f.eks. frivillig arbeid) og interesser. Mye lettere å da bli ganske godt kjent før man ev. ender med å date hverandre, og da vet man allerede mer om det er mer interesse eller "noe" mellom dere også. Anonymkode: 203af...a7c 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:36 #9 Skrevet mandag kl. 16:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvor kommer tiltrekning fra? Anonymkode: 0f82a...aec Du er vel heller ikke tiltrukket av alle kvinner i hele verden? Det er helt individuelt hva som tiltrekker, det er ikke noe du kan skru av og på, det er noe som bare må treffe riktig. Jeg fant kjæresten tiltrekkende fordi han var trygg og selvsikker, er veldig kreativ, sporty og har ett litt skjevt smil. Eksene mine har ikke hatt de samme kvalitetene og det var noe helt annet som tiltrakk meg til dem. Anonymkode: 4f58c...683
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:47 #10 Skrevet mandag kl. 16:47 Utfordringen her har vært at det ikke har stått på kjemien. Jeg faller til ro når jeg kjenner god kjemi, ikke fylt med spenning. Mens de jeg har møtt har hatt et så mye høyere tempo og vil raskest mulig til sengs. Når jeg prøver å bremse så tar de det enten dårlig, som en fullstendig avvisning, at jeg ikke er interessert. Eller de blir veldig passive og alt kommer ut av rytme. Alt jeg sier er at jeg trenger et roligere tempo. Det er slik jeg knytter meg og utvikler følelser. Anonymkode: 6b621...cf1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:47 #11 Skrevet mandag kl. 16:47 Noen kvinner og menn vil nok mene at kjærlighet og spenning er uforenlige størrelser; at de ikke lar seg integrere. Anonymkode: 94335...6a2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:53 #12 Skrevet mandag kl. 16:53 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg gjør nok noe feil da… for jeg møter bare damer som må kjenne spenning for å i det hele tatt fatte interesse. Det gjelder både blant kolleger og på appene. Anonymkode: 6b621...cf1 Er du sikker på at du ikke bare har feildefinert «spenning»? For en kvinne kan jo ikke tilføre ditt liv mening, innhold og nettopp - spenning. Det å skape deg det livet du ønsker deg må du være ressurssterk nok til å gjøre helt selv. Og så kommer hun som et tillegg til ditt allerede meningsfulle liv (med sitt eget ditto). Det å skape spenning og det å måtte dra lasset for to liv er to helt forskjellige ting. Det siste er jobben til en forelder/støttekontakt, ikke en partner. Anonymkode: 88c42...89d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:28 #13 Skrevet mandag kl. 17:28 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Men hvor kommer tiltrekning fra? Anonymkode: 0f82a...aec Mye forskjellig. Folk tiltrekkes av ulike ting, men alt fra væremåte til lukt og stemme. Noen ser på øyne, andre hender eller kropp. Noen liker høye og tynne, andre korte og lubne. Noen synes hår er viktig, andre bryr seg ikke. Osv. Anonymkode: b3c3c...84a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:08 #14 Skrevet mandag kl. 22:08 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hvor kommer tiltrekning fra? Anonymkode: 0f82a...aec Fra dopamin blant annet Anonymkode: d4d22...f94
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå