AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:26 #1 Skrevet mandag kl. 10:26 Hei. Et problem for meg. Vi har i lang tid, mange mange år hatt sosial omgang med et par hvor den ene er mitt søskenbarn. Hyggelig å holde kontakt i slekten. Vi møtes et par ganger i året. I vårsesjonen var vi på besøk, og jeg opplevde noe som ikke var greit. Siden besøket vår var flere dager enn vi vanligvis brukte å være, det var på hytta deres, foreslo jeg at vi tar med en middag. Jeg var litt uheldig med denne da den ble litt sterk, men mange ville ha likt den slik. Mitt søskenbarn tillot seg å kritisere maten flere ganger pga dette. Dagen etter ble middagen servert av mitt søskenbarn, og overraskelsen fra min side var stor da det viste seg å være restemat, men vi gjorde “gode miner til slett spill”. Vi har alltid brukt å servere gode og kostbare middager med god drikke som vin f.eks. Men til denne middagen ble det ikke servert annen drikke enn vann, så jeg foreslo å servere vinen vi hadde igjen på kartongen fra i går, det var jo lørdagskveld. Men etter denne kvelden satt jeg igjen med en veldig ubehagelig følelse av dette, og lørdagen ble noe “klein”. Nå, et drøyt halvår senere, er det vi som inviterer til sammenkomst. Vi bestemmer oss for å glemme det som var ved sist sammenkomst og late som alt er i skjønneste orden. Vi pingler ikke verken med mat eller drikke. Det hører med at all drikke blir servert og som vertskap passer vi på at ingen blir overstadig beruset. Men til slutt, jeg klarer ikke å fri meg fra ubehaget jeg føler fra sist, lurer på om det påvirker meg slik at det på noen måte er synlig for andre. Har aldri opplevd noe slikt tidligere, og vi har mange slike middager sammen med andre venner også som fungerer helt utmerket. Så, hvordan håndtere en slik situasjon? Bekymret for neste møte. Anonymkode: 24432...44d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:37 #2 Skrevet mandag kl. 10:37 Historie fra reddit? Anonymkode: c39ce...cd3 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:20 #3 Skrevet mandag kl. 11:20 Ikke fra Reddit, nei Anonymkode: 24432...44d 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:28 #4 Skrevet mandag kl. 16:28 “Vårsesjonen”? Anonymkode: e5042...be0 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:39 #5 Skrevet tirsdag kl. 06:39 Med vårsesjonen mener jeg påske fram til 17 mai en gang. Anonymkode: 24432...44d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:05 #6 Skrevet tirsdag kl. 11:05 Jeg forstår ikke helt hva du egentlig spør om? Dere skal glemme det og gå videre sier du jo. Hva konkret mener du med at dette "påvirker deg så det vises utenpå"? På hvilken måte skal det vise? Og hvordan påvirker det deg? Annet enn at du undrer deg over hendelsen? Anonymkode: 1f821...d5e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå