Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har hatt elektriker på besøk for å koble 2 doble stikkontakter og feste to lys i taket. Regningen kom på 11 500 kr.
Lærlingen er ikke faglært og tydelig i startfasen, på oppdraget ble det brukt 5 og en halv time. da den faglærte i all hovedsak sto og så på å kun koblet strøm til slutt. Dette inklundert matpause og flere røykepauser. 
Vi hadde ikke fått beskjed om at lærlingen skulle være med og hadde fått opplyst om at oppdraget er såppass lite så det ville ikke ta lang tid.. Et denne summen fair? 

Vi er veldig usikre på dette da et annet firma lurte oss i en forsikringssak men mener selv at vi skulle hatt beskjed om bruk av lærling da det ble dyrere enn forventet..

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere har betalt for antall timer som ble brukt, ville jeg klagd på det. Dere skal ikke betale ekstra for at en læring er under opptrening, og da bruker lengre tid en normalt. 

Anonymkode: 98451...08b

• Liker 12
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med firmaet og tatt en dialog på det. 

Anonymkode: ed76e...318

• Liker 15
Skrevet

Stod du og fulgte med på hva de gjorde i fem timer?

Jeg opplever jo ofte at de kommer med lærling. Men om noe er det rimeligere, da du får billige timer. Innimellom uflaks, selvfølgelig, om de er helt nye. Og så må du huske at i 5 timer så ligger det også kjøring, henting av materialer, papirarbeid, etc. 

Synes ikke prisen var avskrekkende. Minste el-regningen jeg kan se for meg er om de bare er oppom å fikser ett kontaktpunkt, maks 20 minutter aktiv arbeid, kommer likevel på 3-4000. 

Anonymkode: bcf5f...395

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg fikk lignende oppdrag utført på rundt en time, så den tidsbruken blir for drøy, selv med kjøring. Jeg ville spurt straks jeg så at det var opplæring, og når de tok røykepause. 

Anonymkode: aaca3...a16

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellar skrev (8 minutter siden):

Vi har hatt elektriker på besøk for å koble 2 doble stikkontakter og feste to lys i taket. Regningen kom på 11 500 kr.
Lærlingen er ikke faglært og tydelig i startfasen, på oppdraget ble det brukt 5 og en halv time. da den faglærte i all hovedsak sto og så på å kun koblet strøm til slutt. Dette inklundert matpause og flere røykepauser. 
Vi hadde ikke fått beskjed om at lærlingen skulle være med og hadde fått opplyst om at oppdraget er såppass lite så det ville ikke ta lang tid.. Et denne summen fair? 

Vi er veldig usikre på dette da et annet firma lurte oss i en forsikringssak men mener selv at vi skulle hatt beskjed om bruk av lærling da det ble dyrere enn forventet..

Begynner firmaet på L og 3 bokstaver? (vestlandet)

De sender ofte lærlinger alene eller med og tar ofte mer betalt for alt, tar faktisk full lønn for lærlinger! Og mange i firmaet vaser mye. Syns det var mye tid og peng for så lite. Ikke rart folk gjør det selv. Bor med elektriker og han hadde vært ferdig på 30min..

Anonymkode: 4071d...df6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Elektriker skal sikre at du ikke opplever husbrann, men brenner pengene dine istdf. Sånn er det bare.

Anonymkode: 83d7d...70b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg opplever jo ofte at de kommer med lærling. Men om noe er det rimeligere, da du får billige timer. Innimellom uflaks, selvfølgelig, om de er helt nye. Og så må du huske at i 5 timer så ligger det også kjøring, henting av materialer, papirarbeid, etc. 

Synes ikke prisen var avskrekkende. Minste el-regningen jeg kan se for meg er om de bare er oppom å fikser ett kontaktpunkt, maks 20 minutter aktiv arbeid, kommer likevel på 3-4000. 

Anonymkode: bcf5f...39

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Anonymkode: bcf5f...395

Helt greit å bruke lærling! Men montøren sto i all hovedsak og så på. Ja var hjemme når de var her, vanskelig å unngå å få med seg hva og hvem som gjør hva når man oppholder seg i samme rom🙊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Begynner firmaet på L og 3 bokstaver? (vestlandet)

De sender ofte lærlinger alene eller med og tar ofte mer betalt for alt, tar faktisk full lønn for lærlinger! Og mange i firmaet vaser mye. Syns det var mye tid og peng for så lite. Ikke rart folk gjør det selv. Bor med elektriker og han hadde vært ferdig på 30min..

Anonymkode: 4071d...df6

Bor i Trøndelag. Men kan virke som samme praksis firmaet driver med.. Vi har hatt samme firma her tidligere med en montør og mye større oppdrag, som har tatt vesentlig mindre tid.. Ja jeg tenker det skulle blitt gjort på en vesenlig kortere tid en det ble🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg fikk lignende oppdrag utført på rundt en time, så den tidsbruken blir for drøy, selv med kjøring. Jeg ville spurt straks jeg så at det var opplæring, og når de tok røykepause. 

takk for svar! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg hadde tatt kontakt med firmaet og tatt en dialog på det. 

Anonymkode: ed76e...318

Takk for svar! allerede gjort. De mente prisen var fair… derfor ønsket jeg å høre med noen fler med samme erfaring ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Elektriker skal sikre at du ikke opplever husbrann, men brenner pengene dine istdf. Sånn er det bare.

Anonymkode: 83d7d...70b

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

ja den kjenner jeg på nå! Har lest litt på håndverksloven og kunne absolutt stoppet arbeidet eller bedt om effektivitet.. lett å bli etterpåklok

Skrevet

Prisen er nok altfor høy ja, men trøsten er at de ganske sikker er dårlig arbeid i tillegg. 

når eg har hatt. Elektriker, rørlegger, tømrer. Så har eg måtte ordne mange ting som var feil. 
desse såkalte fagfolkene er ikke alltid like fagmessig flinke

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk montert to spot skinner, lagt ny ledning på den ene, installert dimmer, samt elektriker strammet til en del løse stikkkontakter (uten å bytte de da), samt byttet en lysbryter. Med alt av materiell, unntatt lampene. Tid ca 5 timer med kjøring, lunsj vil jeg tro samt etterarbeid i boligmappa. Betalte vel ca 8000kr. Reagerte litt da jeg så prisen, men så kikket jeg over fakturaen, og alt ser bra ut.

Så ja, dette hadde jeg nok klaget på

Anonymkode: f8417...147

• Nyttig 2
Skrevet

Kanskje vi brukte samme firma? Vi hadde el-kontroll og måtte fikse et par brytere (nye regler) og noe feil med jording på badet.  Elektriker og lærling kom og det tok 5 timer. Regning på litt over 10 000. 

Anonymkode: fd8d9...783

Skrevet (endret)

Vi betalte 10 900,- for å feste to taklamper (med dimmer) og bytte ut en stikkontakt. Høres ganske likt ut 😊

Endret av sjøstjern1
Skrevet

Var det NTE? I såfall ville jeg tatt opp kampen. De overfakturerte naboene mine grådig, men de tok heldigvis kampen. Kjedelig, for det er et firma vi tidligere kunne stole på.

Anonymkode: 56927...1bd

Skrevet

Jeg synes dette tok for lang tid, og kostet for mye. Du skal jo ikke betale for andres utdannelse. I 2023 betalte jeg elektriker (uten lærling) litt over 2000 for 1,5 time, og han gjorde mye.

Anonymkode: 49d87...736

• Nyttig 1
Skrevet

Vi hadde elektriker med lærling, men betalte ulik pris for dem. Det ble spesifisert på regningen. Sikker på at det ikke var slik hos deg? 

• Liker 1
Skrevet

Hva sa de i forkant, da? Sist jeg hadde elektriker så de over hva som skulle gjøres og skrev et detaljert estimat på kostnad og tidsbruk før de begynte. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...