AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:56 #1 Skrevet mandag kl. 07:56 For å gjøre en lang historie kort. Min far og jeg har hatt et turbulent forhold helt siden barndommen. Han var en voldsom fyr både fysisk og psykisk, sa så og si aldri unnskyld, og var/er veldig selvsentrert. Nå som jeg har fått barn (kiddo er nå 12), og er skilt fra barnefar så deler vi julen annen hvert år. Det har alltid vært slik at hver jul hvor vi har kiddo så feirer hele min familie sammen (så ungen skal få en fin feiring). Denne julen var det avtalt at vi skulle feire sammen (ble avtalt forrige jul, og pratet om flere ganger i ettertid) i det nye huset vi har kjøpt. Alle bor i samme by, så ikke snakk om at reiseveien er lang. I sommer bestemte jeg meg for å dobbeltsjekke at min far og stemor kom til jul - da jeg hadde en rar mageføelse. De sa da at de skulle reise bort. Jeg uttrykket min skuffelse, og da også skuffelsen til kiddo. til svar fikk jeg at «livet er fult av skuffelser». Dette er ikke første gangen han er slik mot meg, men første gangen han nedprioriterer barnebarn. Dette førte til at jeg fyrte løs med at han lignet sin egen var - stiller lite opp, og tar null ansvar når det kommer til kontinuerlig kontakt med barnebarnet (han mener det er min oppgave å holde kontakten med de to, selvom de så og si er naboer). Dette utløste selvfølgelig konflikt. Jeg har prøvd å være hyggelig i ettertid, sendt melding - men null svar (unnskylder med at han ikke har fått meldingen - selvom den står som levert - og det er sendt flere). Han mener nå at jeg skal si unnskyld. Drar opp masse fra fortiden, og er bestemt på at han ikke er den som skal si unnskyld. Tar jeg helt feil her når jeg mener at alt han hadde trengt å gjøre var å ringe, og å si beklager - kan vi prate om dette og ordne opp? Anonymkode: 6bd6f...055
Millinea Skrevet mandag kl. 08:14 #2 Skrevet mandag kl. 08:14 Har dine barn glede av din far? Eller behandler han de like dårlig som han behandler deg? Mitt inntrykk er at du krever han skal være en person han ikke er, en emosjonelt intelligent mann. Han sier jo direkte hvilken plass dere har i hans liv. Bruk din tid og energi på positive ting. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:16 #3 Skrevet mandag kl. 08:16 Fikk du ikke nok svar i den forrige tråden? Jeg mener fremdeles ikke det er rimelig å bli rasende fordi to voksne folk uten små barn velger å reise bort i julen. Anonymkode: 10ace...cc6 3
exictence Skrevet mandag kl. 08:20 #4 Skrevet mandag kl. 08:20 Jeg kan forstå t du føler på en skuffelse over at de ikke kommer. Men de har tatt sine valg, og sånn er det. Synes ikke de må unnskylde seg for det.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:31 #5 Skrevet mandag kl. 08:31 Millinea skrev (17 minutter siden): Har dine barn glede av din far? Eller behandler han de like dårlig som han behandler deg? Mitt inntrykk er at du krever han skal være en person han ikke er, en emosjonelt intelligent mann. Han sier jo direkte hvilken plass dere har i hans liv. Bruk din tid og energi på positive ting. Han har prøvd de få gangene han har orket å se ungen.. men ja du har rett .! Takk Anonymkode: 6bd6f...055
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:32 #6 Skrevet mandag kl. 08:32 exictence skrev (11 minutter siden): Jeg kan forstå t du føler på en skuffelse over at de ikke kommer. Men de har tatt sine valg, og sånn er det. Synes ikke de må unnskylde seg for det. Men han mener jeg bør si unnskyld Anonymkode: 6bd6f...055
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:33 #7 Skrevet mandag kl. 08:33 Kiddo? Bli voksen🤷♀️ Anonymkode: cd9fb...d5e 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:36 #8 Skrevet mandag kl. 08:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kiddo? Bli voksen🤷♀️ Anonymkode: cd9fb...d5e Var meningen å verken skrive han eller hun. Anonymkode: 6bd6f...055
exictence Skrevet mandag kl. 09:25 #9 Skrevet mandag kl. 09:25 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men han mener jeg bør si unnskyld Anonymkode: 6bd6f...055 Det trenger du jo egentlig ikke. For hva da? Du kan jo si unnskyld for at du var sint i stemmen. Det kunne jo han og for såvidt? Men du har ansvar for deg, han for seg. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:08 #10 Skrevet mandag kl. 11:08 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For å gjøre en lang historie kort. Min far og jeg har hatt et turbulent forhold helt siden barndommen. Han var en voldsom fyr både fysisk og psykisk, sa så og si aldri unnskyld, og var/er veldig selvsentrert. Nå som jeg har fått barn (kiddo er nå 12), og er skilt fra barnefar så deler vi julen annen hvert år. Det har alltid vært slik at hver jul hvor vi har kiddo så feirer hele min familie sammen (så ungen skal få en fin feiring). Denne julen var det avtalt at vi skulle feire sammen (ble avtalt forrige jul, og pratet om flere ganger i ettertid) i det nye huset vi har kjøpt. Alle bor i samme by, så ikke snakk om at reiseveien er lang. I sommer bestemte jeg meg for å dobbeltsjekke at min far og stemor kom til jul - da jeg hadde en rar mageføelse. De sa da at de skulle reise bort. Jeg uttrykket min skuffelse, og da også skuffelsen til kiddo. til svar fikk jeg at «livet er fult av skuffelser». Dette er ikke første gangen han er slik mot meg, men første gangen han nedprioriterer barnebarn. Dette førte til at jeg fyrte løs med at han lignet sin egen var - stiller lite opp, og tar null ansvar når det kommer til kontinuerlig kontakt med barnebarnet (han mener det er min oppgave å holde kontakten med de to, selvom de så og si er naboer). Dette utløste selvfølgelig konflikt. Jeg har prøvd å være hyggelig i ettertid, sendt melding - men null svar (unnskylder med at han ikke har fått meldingen - selvom den står som levert - og det er sendt flere). Han mener nå at jeg skal si unnskyld. Drar opp masse fra fortiden, og er bestemt på at han ikke er den som skal si unnskyld. Tar jeg helt feil her når jeg mener at alt han hadde trengt å gjøre var å ringe, og å si beklager - kan vi prate om dette og ordne opp? Anonymkode: 6bd6f...055 Han er voksen, barna hannes er voksen, det er ok å gjøre andre ting i julen, reise vekk osv og! Om han er med hver gang dere har så er det bra. Men hvordan er han til stede ellers? Desverre mange dårlige besteforeldre, våre har ikke besteforeldre. Anonymkode: c659e...7ac
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:42 #12 Skrevet mandag kl. 11:42 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Han er voksen, barna hannes er voksen, det er ok å gjøre andre ting i julen, reise vekk osv og! Om han er med hver gang dere har så er det bra. Men hvordan er han til stede ellers? Desverre mange dårlige besteforeldre, våre har ikke besteforeldre. Anonymkode: c659e...7ac Det er snakk om at vi avtalte - han brøt avtalen. Han er ikke mye tilstede ellers. Han mener jeg er ansvarlig for å holde kontakten med han og barnebarnet - noe han helt fint klarer selv Anonymkode: 6bd6f...055
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:53 #13 Skrevet mandag kl. 11:53 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er snakk om at vi avtalte - han brøt avtalen. Han er ikke mye tilstede ellers. Han mener jeg er ansvarlig for å holde kontakten med han og barnebarnet - noe han helt fint klarer selv Anonymkode: 6bd6f...055 Det ble avklart i sommer. Det er lang nok tid i forveien til å endre avtaler. Bra du dobbeltsjekket i god tid. Ingen grunn til å fortsatt være skuffet, det høres ut som "en fin feiring" blir mye bedre uten dem. Ingen grunn til å håpe på at de skulle ombestemme seg. En unnskyldning trenger du ikke. Ikke han fra deg heller. Du har gjort ditt med å invitere når det gjelder kontakten akkurat denne julen. Anonymkode: c53f1...dcb
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:02 #14 Skrevet mandag kl. 12:02 Som datter av en narsissist så tror jeg at du her må gjøre deg selv og barnet ditt en tjeneste og trekke deg tilbake. Han er tydelig ikke like investert i dere som du er i han. Barnet ditt blir ikke skuffet om det ikke forventer noe, så du må slutte å involvere faren din i ditt barns liv når du vet det er stor sjanse for at han skuffer. Ja, det er vondt for deg, men du kan fremdeles skåne barnet ditt. Lag egne planer og om han skulle dukke opp så får du ta det der og da. Du kan sende bilder og oppdateringer om du ønsker, men ikke involver barnet ditt i en ønskerelasjon som ikke skjer. Det er vondt for voksne å bli avvist, men knusende for et barn. Anonymkode: d5812...8e9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:50 #15 Skrevet mandag kl. 12:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men han mener jeg bør si unnskyld Anonymkode: 6bd6f...055 For hva? Og hva skjer etter du har sagt unnskyld? Anonymkode: 5b614...0f7
Christina82 Skrevet mandag kl. 13:56 #16 Skrevet mandag kl. 13:56 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Fremhevede innlegg