Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 2 stk sti på ene øyet som jeg fikk salve for, noe som ikke hjalp. Men uansett, så var det litt ekkelt når jeg skulle lukke øyet så jeg kjente litt  der lukkemuskel er og kjenner en liten kul.

Den er på øvre del av øye eplet så jeg klarer ikke se noe. Forsøkte med kamera og kan se ut til at det er en hevelse med samme hvitfarge som øyet plus noen tykke blodårer. Noen som har vært borti lignende?

Blir jo litt redd for at det er kreft på øyet

Anonymkode: 7704b...95a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor sentralt, ville jeg stukket innom optiker så snart som mulig, og deretter tatt en tur til legen med mindre optiker virket veldig sikker på at dette var noe veldig trivielt. (Optiker fordi de kan ta drop-in. Hvis ingen optiker: lege uansett.)

Anonymkode: 16541...35b

AnonymBruker
Skrevet

Ville også dratt til optiker ofr en vurdering. Det kan faktisk være Rosacea på øyet når det blir sånn. 

Anonymkode: d99dd...2d6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en sånn klump på øyet faktisk. Jeg fikk beskjed om at det var bindevev etter sti og helt ufarlig. Jeg har pollenallergi og hadde mye plager med øynene om sommeren som barn ungdom, men jeg hadde aldri en betennelse/ sti som jeg merket. Synes det er rart at jeg da skulle hatt en så kraftig at bindevev satt igjen.

Klumpen ble der i mange år, min er på undersiden da, og kjennes bare når jeg gnir/ klør. Etter mange år var den plutselig borte. Jeg har rosacea og  peroral dermatitt ( eller bare rosacea, da de er usikre og per.der. er en komplikasjon av det ), og nå har jeg hatt forverring av plager fra det- også er plutselig klumpen tilbake 🧐

Heller ikke nå har jeg hatt øyebetennelse, men jeg får generelt lett betennelser i kroppen nå. Et kutt i en fing blir alltid infisert f.eks, jeg har flere senebetennelser og hudsykdom blusser opp. Må nok sjekke på ny, og mente ikke å kuppe tråden din, men det er første gang jeg hører om andre med det samme- og at noen nevner rosacea. Jeg hadde ikke rosacea i huden når dette oppsto første gang, eller iallfall ikke synlige tegn, men hadde problemhud. 

Anonymkode: 1ea0c...bdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...