Gå til innhold

Valgte å ikke komme på barnebarn sin fremvisning

Fremhevede innlegg

Skrevet
Carrot skrev (1 time siden):

som bestemor drar jeg på ALT barnebarna inviterer til om jeg kan, å sitte hjemme uten en gang å si "nei takk, men vi kommer i selskap" skjønner jeg ikke og ja jeg syns det er respektløst. 

Husk at ikke alle besteforeldre klarer å være med på alt, så om noen deltar på ALT, er ikke de nødvendigvis bedre besteforeldre enn andre :) . Men å gi beskjed, er helt normal høflighet. 

Anonymkode: c1300...549

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere forrestenn barnløse og bitre siden dere ikke klarer å støtte noenni familien som gjerne vil vise hva bqrnet er god på og er viktig for barnet? 

Anonymkode: 12944...9d7

• Liker 4
Skrevet

Enig med de fleste andre her om at dere selfølgelig måtte gitt beskje om at dere ikke kom på forhånd. Barnebarnet blir selfølgelig lei seg om dere bare ikke møter opp.

Så synes jeg også det er veldig spesielt å velge å bare være sammen hjemme i stedenfor. Hadde dere blit forsinket på jobb eller var opptat med noe annet ville det vært en ting, men å samles et annet sted en der dere var invitert virker ekstra rart synes jeg. Da har dere åpenbart tid og mulighet til å møte på opvisning, men har mer lyst å henge med hverandre allene en med resten av familien (som dere kunne gjort på alle andre dager i året uten at noen reagerte)....

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dere forrestenn barnløse og bitre siden dere ikke klarer å støtte noenni familien som gjerne vil vise hva bqrnet er god på og er viktig for barnet? 

Anonymkode: 12944...9d7

Du tror at en bestemor er barnløs, eller hvem skriver du til? 

TS, hvorfor ga dere ikke beskjed?

Anonymkode: cd337...b47

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig reagerte de på det. Er jo ren fornuft og folkeskikk å si ifra om at man ikke kommer. Synes forsåvidt det er ekstra kjipt av dere å ikke komme når det var på bursdagen til barnebarnet. For å bare sitte hjemme istedenfor? Merkelig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Husk at ikke alle besteforeldre klarer å være med på alt, så om noen deltar på ALT, er ikke de nødvendigvis bedre besteforeldre enn andre :) . Men å gi beskjed, er helt normal høflighet. 

Anonymkode: c1300...549

men det skrev jeg heller ikke, det er din tolkning så den får du evt eie selv, jeg skrev at for MEG er det viktig å delta på alt jeg kan og at hvis jeg ikke kan delta så er det å si nei takk normalen 😇

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnebarnet mitt feiret bursdagen sin i går. Samme dag var det også julefremvisning med balletten hennes, og vi ble invitert til å komme og se på før bursdagsfeiringen.

Min datter (barnets tante) og jeg valgte å ikke dra på forestillingen, men være hjemme hos oss før selskapet. Vi ga ikke beskjed om vi kom eller ikke, selv om det var et betalt arrangement.

I selskapet opplevde jeg at svigerdatter virket fornærmet og ikke snakket til meg.

Spørsmålet mitt er om hun har grunn til å føle seg fornærmet.

Anonymkode: d947c...d8a

Fy så kjip du er.. Ikke gjorde du/dere noe spesielt, ikke ga dere beskjed og i tilegg betalte de for at dere ikke gadd å komme?? Å svigermødre lurer på hvorfor svigerdøtre ikke liker de..

Anonymkode: 456ba...109

• Liker 5
Skrevet

Må du spørre her inne om det? Har du ikke noe form for indre kompass?

Dette må være trolling🧌

Anonymkode: cb29a...d4a

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvorfor i alle dager gav dere ikke beskjed! Å i tillegg samlet dere hos deg før bursdagen? Da kunne dere jo bare gått direkte til bursdagen. Men jeg skjønner uansett ikke hvorfor dere ikke kunne stille opp for bursdagsbarnet? Husker når jeg gikk på teater, å det var nesten en hel rekke med bare mine, som kom å såg på, meg, husker jeg var veldig stolt og glad da. 

Anonymkode: ab51c...a35

Skrevet

Syns det er merkelig at du i det hele tatt må spørre om hun har noe grunn til å være skuffet. 

Det rare med de som ikke evner å gi beskjed om at de ikke kommer, er at de ofte blir veldig fornærmet og sinte om de opplever det samme selv. Hensyn skal tas, men bare til meg si.

Anonymkode: 2f238...6b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnebarnet mitt feiret bursdagen sin i går. Samme dag var det også julefremvisning med balletten hennes, og vi ble invitert til å komme og se på før bursdagsfeiringen.

Min datter (barnets tante) og jeg valgte å ikke dra på forestillingen, men være hjemme hos oss før selskapet. Vi ga ikke beskjed om vi kom eller ikke, selv om det var et betalt arrangement.

I selskapet opplevde jeg at svigerdatter virket fornærmet og ikke snakket til meg.

Selvfølgelig har hun grunn til det

Anonymkode: 321e4...06c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes også det var litt rart at dere ikke ga beskjed om at dere ikke kom, og i tillegg var sammen et annet sted istedenfor å reise og se på tantebarn/barnebarn sin oppvisning. 

Vi pleier å invitere besteforeldrene på oppvisninger av denne typen. Både noen man må betale for, og noen som er gratis. Og forventer ikke at de kommer, men setter pris på når de gjør det. 
Men de gir også beskjed om at de tenker å komme eller ikke. Selv om det stort sett bare er å dukke opp. 

Onkler og tanter får også ofte tilbud om å komme. Der ser jeg at familier der det kan kombineres med andre selskap, så kommer ofte også onkler og tanter og søskenbarn. 
Mens de som kun ville kommet og sett på, og så skulle hjem igjen, så er det ikke vanlig at de kommer, om det krever at de må reise litt. 

Jeg hadde nok også blitt skuffet dersom min familie hadde valgt å møtes hos noen av dem, istedenfor å komme på barnets oppvisning. Særlig hvis de ikke ga beskjed. 
Det blir jo det samme som å si at "vi bryr oss ikke så mye om dere. Vi vil heller være sammen uten dere."

Hadde dere latt være å komme, gitt beskjed, og så ikke vært sammen et annet sted på tidspunktet, så hadde det ikke vært så provoserende. 

Anonymkode: 1ee78...3ce

Skrevet

Hvorfor gadd du ikke se barnebarnet ditt sin ballett oppvisning? Du hadde jo anledning, siden dere hadde samling hos deg før bursdagen. Merkelig prioritering. 

Anonymkode: 2f238...6b2

• Liker 7
Skrevet

Å gi tilbakemelding hvis det foreligger en faktisk invitasjon er normal høflighet - men i min familie har sånne ting stort sett vært formidlet som informasjon, med et underforstått "hyggelig om dere kommer, men ingen forventninger" og det ventes heller iķke svar. Jeg har stilt på sånne ting når tantebarna har spurt direkte selv - da er det en invitasjon de får et svar på.

Skrevet

Jeg tenker som så, at om man blir invitert til en forestilling barnebarna skal ha, så er det selvsagt ikke alle man kan komme på, MEN man gir beskjed om man kommer eller ikke kommer. Det er på en måte normal folkeskikk.

Anonymkode: 23331...056

• Nyttig 3
Skrevet

Helt greit at dere droppet forestillingen. Begrenset hvor spennende det er å se på en haug barn danse balett.... Men så klart skulle dere gitt beskjed!  Det koster 2 kalorier å sende en sms. Skjønner at hun er skuffet.

• Liker 1
Skrevet

Du skjønner vel selv at normal høflighet tilsier at man gir tilbakemelding, og ikke lar det stå åpent om dere ville komme. Kanskje barnebarnet så etter dere, kanskje svigerdatter ventet på dere før hun gikk inn, jeg synes det er ganske opplagt at dette var lite snilt av dere, og lite gjennomtenkt.

Ønsker du ikke selv tilbakemelding på initiativ du tar?

Anonymkode: 569c8...f19

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ærlig talt, du som er så gammel må da vite at man takker ja eller nei til en invitasjon. Dårlig oppførsel og også dårlig å ikke stille opp for barnebarn. 

Anonymkode: c125f...a98

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det er ikke rart at datteren din ble irritert på dere. Hva slags grunn mener du liksom dere har for å ikke kunne si ifra at dere ikke kommer? Slikt skjønner de fleste allerede på barneskolen at det er uhøflig og respektløst å gjøre. I tillegg gledet sikkert barnebarnet seg til å vise deg hva det har lært, og hva tenker barnet nå? At bestemor gidder ikke se på, og gidder ikke engang si ifra, for bestemor driter i om barnet blir lei seg?

Endret av katties
Skrevet

Jeg husker det var kjempe stas når bestemor kom og så på forestillinger jeg deltok i som barn. Det betydde kjempe mye og bli sett. Om hun syntes det var oppriktig spennende vet jeg ikke, men til meg skrøt hun fælt av hvor fint og flott alt var og mimret om disse ulike forestillingene når jeg ble eldre. Ingen er pliktig til å komme å se barne opptre men jeg husker det enda. 

Mitt barn var svært aktiv i lagsport. Alle lagkamerater inklusiv min syntes det var ekstra stas når besteforeldre kom å så på kamper. Siden vi reiste mye til andre byer, ofte med overnatting var det jo begrenset hvor ofte besteforeldre fikk heiet fra sidelinjen men når noen stilte i tillegg til foreldrene var det tydelig at det ble satt pris på. 

At dere ikke en gang ga beskjed om dere kom eller ikke er i alle fall lavmål. Det koster ikke mer enn 30 sekunder å sende en melding.

Anonymkode: ed8b0...e3b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...