Gå til innhold

Valgte å ikke komme på barnebarn sin fremvisning

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja det har ho.

Dere er invitert på opptreden og så er dere dritt sekker å ikke vil se barnebarn har oppvisning. Ikke rart enkelte besteforeldre og tanter ikke blir invitert. Neste gang ikke regn med å bli inkludert. Vi sluttet til slutt å invitere min familie siden de aldri kom når de ble invitert ,da tenkte jeg like gjerne at de ikke var interessert i vårt eller barnas liv

Anonymkode: df98a...95e

«Dritt sekker» er vel litt feil ord kanskje. Heter forresten drittsekker.

Anonymkode: be0d3...3e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overlat dette til sønn/mann/far/svigerfar, hvis det er noe som må ryddes opp i. Svigerdatter må skjønne at det er ok å bli litt skuffet, og så avtaler alle litt mer konkret og klart neste gang. Tante må få slippe BPDE forestilling og selskap. 

Anonymkode: 3a5ab...136

Skrevet

Egosentrisk gjort å ikke gi beskjed, det er ikke svigerdatteren du bør uroe deg for, deg er jo barnebarnet som du har skuffet! 

Anonymkode: 6617b...3eb

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Helt greit å ikke dra på fremvisning, men må si jeg synes det er veldig spesielt å ikke si i fra? Hvor vanskelig kan det være? Så at hun har en reaksjon på det skjønner jeg godt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvilke forhold har du til barnebarnet ditt TS? Og hvilke forhold ønsker du å ha? Svaret ligger kanskje der?

• Nyttig 5
Skrevet

Mine barn har sluttet å forvente noe som helst av besteforeldre fordi de ikke sa i fra om de kom eller ikke på forhånd over tid. Jeg sluttet etter hvert å fortelle barna at jeg hadde invitert frem til jeg visste mer i håp om å redde relasjonen, men det var for seint. 
Ikke fortsett slik. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere burde jo sagt i fra på forhånd når dere var invitert, ikke bare la vær å dukke opp. De hadde kanskje til og med snakket med barnet om at dere kom for å se på, og skapt forventninger hos barnet, i og med at dere ikke ga annen beskjed. Sønnen din burde jo tatt en skikkelig prat med dere om vanlig skikk og bruk her, for det mangler dere åpenbart. 

Ellers har jo folk ulike grunner til å ikke dra på denne type arrangementer, så det er jo greit å ikke kunne komme selv om man er invitert. For eksempel ville det, for ett par år siden, gjort meg helt utmattet å både dra på et sånt arrangement og barnebursdag etterpå, i den grad at jeg hadde blitt sengeliggende i flere dager etterpå. Så jeg har kjent på kroppen og fått stor forståelse for at folk takker nei til ting de er invitert på, av ulike grunner. 

Men gi da i så fall beskjed. Du trenger ikke å si hvorfor, men normal høflighet er å gi beskjed om at man ikke kommer. 

Anonymkode: b0570...42e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har vært MANGE oppvisninger gjennom årene og noen fra øvrig familie har kanskje kommet på 2% av dem. Når noen kommer er det en bonus, men ikke noe vi blir sure for. 

MEN på bursdagen hadde jeg kanskje forventningene vært litt høyre, men fremdeles ikke noe vi hadde blitt sure for.

Anonymkode: de4de...5bf

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Greit nok at du ikke kom, men du kunne ihvertfall gitt beskjed. Dette er vanlig høflighet. 

Til neste gang ville jeg vurdert hvilket forhold du ønsker å ha til barnebarnet (og sønnen(?) din). Det krever ikke så mye å sitte på tribunen og vinke og klappe, men det kan bety enormt mye for den som opptrer. Jeg antar at du bor i nærheten.

Anonymkode: 48030...81d

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Dårlig gjort. 

Anonymkode: 2276f...973

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det gir følelsen av at du ikke bryr deg om barnebarnet. 

Du skulle deltatt.

Hvorfor ville du ikke?

Anonymkode: 2cc4a...c11

• Liker 6
Skrevet

Du orket ikke svare engang? Ja, du er superkjip!

• Liker 5
Skrevet
Lilique skrev (1 time siden):

Veldig greit å ikke dra, veldig ugreit å ikke gi beskjed. 

Nei, det er ikke greit å ikke dra. Det var sikkert barnebarnet som ønsket bestemor der. Da drar man.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

vi ble invitert til å komme og se på før bursdagsfeiringen.

Min datter (barnets tante) og jeg valgte å ikke dra på forestillingen, men være hjemme hos oss før selskapet. Vi ga ikke beskjed om vi kom eller ikke

Du som er så gammel, har du virkelig ikke lært at man svarer på en invitasjon? Eller var det fordi det var 'bare' var svigerdatter som hadde sendt den som gjorde at du tenkte det ikke var så viktig? 

Spørsmålet mitt er om hun har grunn til å føle seg fornærmet.

Så absolutt. Du virker til å ha null respekt for henne. Var det slik at det sprengte budsjettet ditt å dra på denne framvisningen? Du brydde deg ikke om at barnebarnet ditt skulle ha en framvisning.

Din støtte og engasjement (eller manglende sådan) som farmor har nok blitt notert og hvis du ikke sier eller gjør noe på eget initiativ som motbeviser det du viste her, så har du nok satt deg en standard for hvordan det blir framover. 

Anonymkode: b3951...6e0

• Nyttig 2
Skrevet

Det handler om at dere ikke gav beskjed. 

Anonymkode: 7dd90...586

• Nyttig 3
Skrevet

Okei… så dere ble INVITERT på en oppvisning, du LOT VÆRE å svare og gi beskjed at dere ikke kom, og nå lurer DU på om SVIGERDATTEREN din og ditt barnebarn har RETT TIL å være skuffet? 

Man skal jaggu lese mye! Men her skjønner vel du selv at du er på tynn is oppå dypt vann, eller?!?

Anonymkode: 4627d...10b

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Full forståelse for at dere ikke gadd å dra på fremvisning, sånt er sååå kjedelig! Er gøy de 4 minuttene eget barn opptrer, resen er dørgende kjedelig!

Men, dere burde bare gitt beskjed. Jeg har flere barn som har hatt slike fremvisninger, og det er så utrolig kjedelig å betale penger for å se andres barn vise frem fritidsaktiviteten sin, men som mor så må man, kjedelig, men sant.

Anonymkode: db7e6...8d3

Skrevet

Ja det har ho.

Dere er invitert på opptreden og så er dere dritt sekker å ikke vil se barnebarn har oppvisning. Ikke rart enkelte besteforeldre og tanter ikke blir invitert. Neste gang ikke regn med å bli inkludert. Vi sluttet til slutt å invitere min familie siden de aldri kom når de ble invitert ,da tenkte jeg like gjerne at de ikke var interessert i vårt eller barnas liv

Anonymkode: df98a...95e

Du vet ikke bakgrunnen for at de ikke gikk…. Er man drittsekker hvis man ikke går på alt en blir invitert til? 
Ellers, så synes jeg det minste burde vært å si i fra om en kom eller ikke. 

Anonymkode: c1300...549

• Liker 3
Skrevet

Barnebarnet mitt feiret bursdagen sin i går. Samme dag var det også julefremvisning med balletten hennes, og vi ble invitert til å komme og se på før bursdagsfeiringen.

Min datter (barnets tante) og jeg valgte å ikke dra på forestillingen, men være hjemme hos oss før selskapet. Vi ga ikke beskjed om vi kom eller ikke, selv om det var et betalt arrangement.

I selskapet opplevde jeg at svigerdatter virket fornærmet og ikke snakket til meg.

Anonymkode: d947c...d8a

Skjønner at de blir skuffet. Barnebarn og niese hadde vel håpt at dere kom. Men sur kan de da ikke bli. 

Personlig skjønner jeg ikke helt at dere ikke gikk med mindre dere ikke hadde råd. Men det er fordi jeg er på så og si er på alle balletforestillinger og mange av fotballkampene som tanteungene mine er på

Anonymkode: a244c...924

• Liker 1
Skrevet

Barnebarnet mitt feiret bursdagen sin i går. Samme dag var det også julefremvisning med balletten hennes, og vi ble invitert til å komme og se på før bursdagsfeiringen.

Min datter (barnets tante) og jeg valgte å ikke dra på forestillingen, men være hjemme hos oss før selskapet. Vi ga ikke beskjed om vi kom eller ikke, selv om det var et betalt arrangement.

I selskapet opplevde jeg at svigerdatter virket fornærmet og ikke snakket til meg.

Anonymkode: d947c...d8a

Jeg tror ikke dere må bli forbauset om ingen kommer i deres bursdag neste gang. 

Anonymkode: 12944...9d7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...