AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:06 #41 Skrevet mandag kl. 14:06 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Folk som er så opptatt av Snapchat er ikke modne nok til å være gift. Og da mener jeg TS. Hvem snapper til ektefellen uansett? Jeg tror jeg har sendt 10 stk til min mann i løpet av de 13 årene vi har vært gift. Jeg snapper venner, familie og kolleger, begge kjønn Anonymkode: 6e360...505 Han driter vel i hva du driver med han da Anonymkode: a11f0...6ef 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:07 #42 Skrevet mandag kl. 14:07 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Folk som er så opptatt av Snapchat er ikke modne nok til å være gift. Og da mener jeg TS. Hvem snapper til ektefellen uansett? Jeg tror jeg har sendt 10 stk til min mann i løpet av de 13 årene vi har vært gift. Jeg snapper venner, familie og kolleger, begge kjønn Anonymkode: 6e360...505 Jeg har ikke snap en gang. Det ødelegger jo hodet og tanker og forhold tydeligvis 🙄 Anonymkode: b4712...736
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:09 #43 Skrevet mandag kl. 14:09 Hadde jeg måtte tilbringet bryllupsnatten (altså etter bryllupsfesten) alene fordi mannen ville videre på en annen fest så hadde jeg fått annullert giftermålet. Hvem er det som GJØR sånt?? Mannen din burde dratt hjem sammen med deg, og gitt deg massasje og omsorg fordi han elsker deg og babyen du bærer på og fordi det skal være dere resten av livet. Anonymkode: 8d45d...48b 8 4 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:12 #44 Skrevet mandag kl. 14:12 Skuffa skrev (22 minutter siden): Ikke vært tegn til noe lignende noen gang tidligere, det er vel kanskje derfor jeg reagerer så sterkt nå også Kan heller ikke se bort i fra at graviditeten gjør meg enda mer sårbar og usikker enn vanlig Mange her inne føler du undervurderer. Det er definitivt noe som ikke stemmer her, denne mannen viser jo ikke hensyn eller sunne prioriteringer. Det er ikke du som er overfølsom og usikker her, virkelig ikke - hvis han prøver å overbevise deg om dét, så er jo det bare enda en typisk manipuleringsteknikk ofte brukt av utro partnere... Anonymkode: a6293...a73 5 2 5
Skuffa Skrevet mandag kl. 14:38 Forfatter #45 Skrevet mandag kl. 14:38 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Folk som er så opptatt av Snapchat er ikke modne nok til å være gift. Og da mener jeg TS. Hvem snapper til ektefellen uansett? Jeg tror jeg har sendt 10 stk til min mann i løpet av de 13 årene vi har vært gift. Jeg snapper venner, familie og kolleger, begge kjønn Anonymkode: 6e360...505 Det handler strengt tatt ikke om hvilken plattform det er snakk om, det jeg reagerer på er hemmelighold rundt kontakten Han har kontakt med andre kollegaer også både mannlige og kvinnelige, det plager meg ikke i det hele tatt Det som skaper usikkerhet er jo at det eskalerte i kontakt med denne ene dama, og at dette ble aktivt skjult 5 3 1
Eric_B Skrevet mandag kl. 14:46 #46 Skrevet mandag kl. 14:46 (endret) Det kan være begge deler. Han kan ha han noe å skjule, og kan være helt uskyldig og at han han skjuler kontakten fordi du er relativt tungt involvert i hva han gjør i forhold til å sjekke snap og konfrontere han med mange typer spørsmål rundt det. Mest sannsyling syns han det er urimelig at han skal droppe kontakten med noen han ikke er involvert i fordi du er usikker på relasjonen. Det er jo et farge med flagg på i seg selv. Er han konfliktsky og litt unnfallen selv så er det like gjerne sistnevnte som det førstnevnte. Men det er jo umulig å vite for en utenforstående. Endret mandag kl. 14:48 av Eric_B 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:56 #47 Skrevet mandag kl. 14:56 Skuffa skrev (1 time siden): Ikke vært tegn til noe lignende noen gang tidligere, det er vel kanskje derfor jeg reagerer så sterkt nå også Kan heller ikke se bort i fra at graviditeten gjør meg enda mer sårbar og usikker enn vanlig Og nettopp fordi dere skal ha barn så burde fokuset være på dere og babyen som skal komme. Du har god grunn til å være usikker. For han gjør jo motsatt av det som er normalt og hva man skal forvente når man er i startfasen av å lage en ny liten familie. Anonymkode: dd9d4...26e 4 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:40 #48 Skrevet mandag kl. 17:40 Eric_B skrev (2 timer siden): Det kan være begge deler. Han kan ha han noe å skjule, og kan være helt uskyldig og at han han skjuler kontakten fordi du er relativt tungt involvert i hva han gjør i forhold til å sjekke snap og konfrontere han med mange typer spørsmål rundt det. Mest sannsyling syns han det er urimelig at han skal droppe kontakten med noen han ikke er involvert i fordi du er usikker på relasjonen. Det er jo et farge med flagg på i seg selv. Er han konfliktsky og litt unnfallen selv så er det like gjerne sistnevnte som det førstnevnte. Men det er jo umulig å vite for en utenforstående. Nå er det jo mannen som har gjort ts usikker med løgner. Hvem er usikker på partner dersom han sier «Det er Inga fra regnskap, hun er skikkelig hyggelig. Jeg tror du hadde likt henne, hun er sånn og sånn». Han bortforklarer, og hemmeligholder, lyver og legger det over på ts. «Jeg løy fordi du reagerer». Når ble det en gyldig grunn til å lyve? Man får være ærlig, og om partner reagerer uhensiktsmessig da, så er det på henne. Anonymkode: 8a76d...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #49 Skrevet 13 timer siden Er selv gravid i et ferskt samboerskap, og dette hadde fått meg til å planlegge å flytte for meg selv igjen. Har en eks som pleide å skylde på at han ikke ville gjøre meg opprørt ved å holde diverse kontakt/hendelser med andre damer skjult, viste seg at han ikke var noe å stole på. De er eksperter i å legge problemet over på oss. Anonymkode: 43c38...90e 2 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #50 Skrevet 12 timer siden Jeg tenker jo at du må si hva du mener, ts. Og ikke late som om noe er greit for så i ettertid å si eller hinte om at det likevel ikke er greit. Han velger å dra ut for å treffe kollegaer etter bryllupet heller enn å henge med deg. Det er et valg han står fritt til å ta. Men som alle valg sier det en del om hvem han er, hvordan han velger å oppføre seg og hva (og hvem) han velger å prioritere. Dersom du synes hans prioriteringer er ok så er du klar på det. Alt flott. Dersom du ikke synes han prioriterer godt så må du si fra - før han gjør det. Du må være klar på hva som er problemet, hvorfor det er et problem og hvilke signaler hans valg av adferd sender. Både til deg og til omgivelsene. For en ting er om du, personlig, velger å være i en relasjon der du ikke er prioritert høyt. Du er voksen. Du tåler konsekvensene av dine valg. Men hans og ditt omdømme vil utgjøre også barnets omdømme. Ikke gi det motbakke inn i livet ved å velge å ikke oppføre dere voksent. Så er det dette med kollegaen. Her tenker jeg nok han snakker sant. Han opplever (med grunn eller ei) din motstand mot bekjente eller venner av motsatt kjønn som såpass vrient at han velger å undertrykke informasjon. Og det er ikke et klokt valg av han. Når vår partner sier «du får ikke ha venner av motsatt kjønn» så bør svaret alltid være «notert. Takk for laget, forholdet er over». Kontrollerende adferd er ugrei. Og vi skal alle ha venner av alle kjønn. Noe annet er tvilsomt. Uansett er løsningen her å ha en voksen samtale. Der dere begge reflekterer over egen adferd, tenker høyt rundt hvilken adferd dere nå har som det er ønskelig å luke ut og vokse av seg, og drodler på konkrete planer om endring. Og der dere begge velger å møte det den andre sier med åpen undring, som voksne gjør, heller enn å gå i forsvar eller angrep, slik usikre og utrygge mennesker velger å gjøre. Anonymkode: 26611...170
Nymerïa Skrevet 12 timer siden #51 Skrevet 12 timer siden Jeg tror ikke du skal være for opphengt i denne kollegaen. Om hun fordufter i morgen har du likevel en mann som ikke setter deg først, og det er bare et spørsmål om tid før det kommer en ny og tar oppmerksomheten. Du bommer på årsaken til problemet. Han stikker på byen etter bryllupsfesten uten deg. Dette er riv ruskende galt, kollega eller ei. Jeg synes dere skal la dette julebordet være siste fest på lang tid. Såfremt dere ikke begge er av typen som mener festing er meningen med livet. Nå er det dere som par som teller. Si til han at du ikke føler hvor du har han og at du blir usikker på hele forholdet. Du må faktisk finne ut hvor viktig dette forholdet er for han, handlingene hans kommer til å fortelle deg det. 4 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #52 Skrevet 12 timer siden Snok1 skrev (På 8.12.2025 den 5.36): Dersom jeg hadde hatt en partner som er så jævla interessert i mine personlige meldinger hadde jeg bare gjort det slutt. Det er helt umulig å overleve i et forhold om man ikke har et privatliv , da er det bedre å være single. For noen jævla uselvstendige kryp av noen mannslinger dere har valgt dere som aksepterer slik snoking. Hadde det vært tak i noen av dem hadde de satt hardt mot hardt. Hadde jeg blitt snoket på hadde jeg anmeldt det kriminelle forholdet. Det er jo ikke ''snokingen'' det handler om. Det er det faktum at TS gjentatte ganger har sagt ifra om at hun synes det er ubehagelig at mannen hennes har så mye kontakt med en annen dame og i tillegg ikke virker/er 100% ærlig. Det er fullt lov å være usikker på ting som dette når man er i et forhold. Mannen hennes tar ikke til seg det TS sier. Hvorfor fortsette med noe som partneren din har kommunisert at er ubehagelig? Hvorfor ikke heller respektere og forsikre parteren sin om at alt er i orden, og slutte å prate så mye med andre damer? Det er også sykt lett og sitte og skrive at ''Om min partner hadde vært så nysgjerrig på mitt privatliv hadde jeg gjort det slutt''. Du får det til å høres ut som du aldri har vært i et seriøst og dedikert forhold, selvom det sikkert ikke er virkeligheten? Det er ikke bare å gjøre det slutt på dagen med en person du elsker, bor med, har giftet deg med og stiftet familie med. Du vet ikke bakgrunnen til TS og hvorfor TS er mistenksom og usikker på denne situasjonen. Det er mange faktorer til hvorfor folk er usikre i forhold. Alle håndterer ting på forskjellige måter og mange har lett for å tro at de kan bli erstattet når som helst. Anonymkode: 9a3b9...50a 3 1
Snok1 Skrevet 11 timer siden #53 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er fullt lov å være usikker på ting som dette når man er i et forhold. Mannen hennes tar ikke til seg det TS sier. Hvorfor fortsette med noe som partneren din har kommunisert at er ubehagelig? Hvorfor ikke heller respektere og forsikre parteren sin om at alt er i orden, og slutte å prate så mye med andre damer? Fordi hun er grovt invaderende. Denne adferden startet helt sikkert ikke med denne kollegaen. Han må bare si at mitt privatliv er mitt privatliv. Dersom de ikke klarer å (re)etablere tillit til hverandre uten at hun skal analysere adferden hans på SoMe, er dette forholdet dømt. Jeg mener ikke at mannen er feilfri her, men uten grunnleggende tillit er forholdet dømt og man får ikke tillit under et kontrollregime. TS er jo grenseløs.
Skuffa Skrevet 11 timer siden Forfatter #54 Skrevet 11 timer siden Snok1 skrev (23 minutter siden): Fordi hun er grovt invaderende. Denne adferden startet helt sikkert ikke med denne kollegaen. Han må bare si at mitt privatliv er mitt privatliv. Dersom de ikke klarer å (re)etablere tillit til hverandre uten at hun skal analysere adferden hans på SoMe, er dette forholdet dømt. Jeg mener ikke at mannen er feilfri her, men uten grunnleggende tillit er forholdet dømt og man får ikke tillit under et kontrollregime. TS er jo grenseløs. Jeg har ikke snoket, jeg har spurt og da fått svar Har heller aldri hatt mistanker eller utrygghet angående andre, dette har ikke vært noe problem tidligere Han privatliv er hans privatliv ja, men når dette fører til løgn og går ut over vår relasjon og trygghet i forholdet synes jeg ikke det er greit lenger 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #55 Skrevet 11 timer siden Snok1 skrev (33 minutter siden): Fordi hun er grovt invaderende. Denne adferden startet helt sikkert ikke med denne kollegaen. Han må bare si at mitt privatliv er mitt privatliv. Dersom de ikke klarer å (re)etablere tillit til hverandre uten at hun skal analysere adferden hans på SoMe, er dette forholdet dømt. Jeg mener ikke at mannen er feilfri her, men uten grunnleggende tillit er forholdet dømt og man får ikke tillit under et kontrollregime. TS er jo grenseløs. Jeg er enig med deg med at et forhold ikke fungerer uten tillit, men det blir jo vanskelig å stole på en som lyver om noe man gjentatte ganger har sagt at er ugreit og sårende. Selvsagt skal man få ha et privatliv, men det er grenser på hva som føles/er greit for partner sin også mtp å holde ting skjult og i tillegg lyve. Det er jo ikke noe trygghet i det. Anonymkode: 9a3b9...50a 1
Snok1 Skrevet 10 timer siden #56 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er enig med deg med at et forhold ikke fungerer uten tillit, men det blir jo vanskelig å stole på en som lyver om noe man gjentatte ganger har sagt at er ugreit og sårende. Selvsagt skal man få ha et privatliv, men det er grenser på hva som føles/er greit for partner sin også mtp å holde ting skjult og i tillegg lyve. Det er jo ikke noe trygghet i det. Anonymkode: 9a3b9...50a Jeg er enig i mye du skriver, men kontroll har aldri gitt tillit. Da må man gå mer grunnleggende til verks.
Snok1 Skrevet 10 timer siden #57 Skrevet 10 timer siden Skuffa skrev (43 minutter siden): Jeg har ikke snoket, jeg har spurt og da fått svar Har heller aldri hatt mistanker eller utrygghet angående andre, dette har ikke vært noe problem tidligere Han privatliv er hans privatliv ja, men når dette fører til løgn og går ut over vår relasjon og trygghet i forholdet synes jeg ikke det er greit lenger Jo.
Skuffa Skrevet 10 timer siden Forfatter #58 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (Akkurat nå): Jo. Hva baserer du det på?
Snok1 Skrevet 10 timer siden #59 Skrevet 10 timer siden Skuffa skrev (3 minutter siden): Hva baserer du det på? HI.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå