Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om han er for mye opptaty av henne. Tror jeg hadde fulgt etter en gang.  

Anonymkode: 2528c...dcc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Skuffa skrev (6 timer siden):

Dette blir fryktelig langt, rotete og dårlig formulert, beklager på forhånd

Jeg og mannen har kun vært gift i noen måneder og jeg er gravid med vårt første barn

Etter bryllupsfesten vår (en annen dag enn selve vielsen av diverse årsaker) dro han ut og møtte kollegaer på et event i nærheten med påfølgende nach

Jeg la merke til at han snappet med den ene (kvinnelige) kollegaen samme kveld, uten at det var noe spesielt jeg reagerte særlig på der og da

En liten stund senere ser jeg at han hadde henne på 1 plass på Snapchat

Jeg sa at jeg syntes det hadde vært litt mye med samme jenta nå, at de/hun sendte selfier, han dro for å henge med henne (og andre kollegaer) etter bryllupsfesten vår mens jeg dro hjem fordi jeg var sliten og er gravid 

Han sa at han skjønte at jeg reagerte og at han skulle begrense kontakten med henne

Så i løpet av noen uker senere nevner han henne i ulike settinger (for så vidt uskyldige) 3 ganger

Jeg spurte om han fortsatt snappet mye med henne, han sa nei

Så spurte jeg om han hadde kjøpt Snapchat pluss og om det var derfor jeg nå var på 1 plass igjen og har vært det en stund (tidligere har andre kompiser av han kommet over meg hvis vi ikke har snappet så mye en periode)

Han sier det ikke er derfor, og sa først at han har hatt Snapchat pluss FØR, måtte spørre igjen for å få bekreftet at han har det nå

Spør så spesifikt om hvilken plass denne jenta er på

Han sier hun er på 2 plass over de han snapper mest med

Jeg er festet som nr 1 bestevenn og jeg vet jo da at uansett hvor mye han snapper med andre så forblir jeg øverst

Jeg blir lei meg og føler han lyver til meg, unnviker tema og svarer kun kort på akkurat det jeg spør om uten å utdype

Senere på kvelden tar jeg det opp igjen.

Han sier at han tenkte at jeg var litt emosjonell første gangen vi snakket om det (for ca 1.5 mnd siden) og at det ikke var så seriøst

Jeg sier at i beste fall synes jeg det er sårende, respektløst og at jeg føler han bare jattet med men ikke tok meg på alvor selv om jeg var lei meg og tydelig på at jeg syntes mengde kontakt var ugreit 

I verste fall at han har noe å skjule

Jeg spør om det er noe mellom dem, om det har skjedd noe og om han har noe interesse for henne.
Han svarer nei og sier han bare vil ha meg, og at jeg og baby er familien hans

Jeg tror han på at det ikke har skjedd noe fysisk, men synes det er veldig vanskelig at jeg følte meg så usikker at jeg hadde behov for å spørre og at tilliten og tryggheten og åpenheten jeg trodde vi hadde har fått seg en støyt

Trodde ikke det om han, og i alle fall ikke i den situasjonen vi står i nå som nygifte, jeg er gravid og vi har nettopp flyttet inn i ny leilighet 

Han sa han har vært tankeløs, det er en brist i karakteren og han har tatt litt lett på hele greia, men at det altså ikke har skjedd noe mellom dem og at han ikke har interesse av henne

SÅ:  Han var på julebord i helgen og jeg spurte i forkant om hun skulle dit, han svarer nei.

Hun har flyttet til en annen by og byttet jobb siden i sommer da denne situasjonen oppstod første gang (dette vet jeg stemmer)

Viser seg at hun har vært invitert og deltatt på julebordet likevel (privat arrangert av en annen kollega) 
Dette oppdager jeg gjennom sosiale medier

Han sier ingenting om at hun var der likevel, verken mens han er på selve julebordet eller etter han kommer hjem (sov hos foreldrene sine for å ikke vekke meg om natta) før jeg spør rett ut neste kveld etter han har vært hjemme i mange timer 

Igjen er forklaringen at han ikke ville stresse meg og skape konflikt.

Jeg sier at alt oppleves hundre ganger verre og sketchy når det skjules og jeg finner ut av det selv enn om han f eks bare hadde sendt en melding og informert om at hun var der likevel 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro eller tenke 

Ønsker jo å gi han tvilen til gode om at han i hovedsak har vært tankeløs og konfliktsky og ikke utro, men jeg blir så usikker når relasjonen aktivt skjules, føler meg dum, utrygg, og lite respektert

Innspill?

Beklager å måtte si det. Her er noe på gang uavhengig av om noe har skjedd ennå eller ikke.

Jeg har endel kompiser, og desverre må jeg si gutter deles i to her, de som er så redd for å få for lite og hopper på første og beste og håper den gravide dama ikke merker noe, også har du de som tar oppgaven sin på alvor og ikke setter dana si i slik usikkerhet i en ellers sårbar tid.

(Før noen drar det frem, nei jeg har aldri ligget med noen av mine kompiser)

Anonymkode: 84730...f1c

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kjøreregler???

Om jeg måtte fortelle min mann hva som er ok og ikke, så ville han ikke vært min mann i utgangspunktet.

Anonymkode: 509c4...2f3

Sånt finner man ut av i felleskap.

Her har vi det helt fritt innenfor våre grenser. Vi har selv ansvar for å trekke oss vekk om noen blir for nærgårnde. Vi kan flørte litt iht typ uskyldig flørt, men vi spiser hjemme.  

AnonymBruker
Skrevet

Alt her skriker nei, nei, nei.

Om MANNEN min ikke ble med meg hjem etter bryllupsfesten vår hadde jeg annullert hele opplegget og sendt han videre alene.

Og overnatte hos foreldrene sine....? Nei. Nei. Nei.

Hadde verken trodd eller stolt på han.

Hvorfor snappe så mye med andre damer? Han er nygift.

Er dere veldig unge eller?

Høres helt sprøtt ut hele opplegget spør du meg.

Hvem fridde? Ble dere gift pga svangerskapet? Hvor lenge har dere kjent hverandre?

Anonymkode: 7d33f...4ab

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånt finner man ut av i felleskap.

Her har vi det helt fritt innenfor våre grenser. Vi har selv ansvar for å trekke oss vekk om noen blir for nærgårnde. Vi kan flørte litt iht typ uskyldig flørt, men vi spiser hjemme.  

Det gjelder jo bare om begge ønsker å være drøyere enn hva normalen er - swingers og slik.

Men å ikke ha ovedreven kontakt med en kollega, eller lyve om kontakt, er sunn fornuft - hadde jeg måttet fortelle mannen det ville han ikke vært aktuell som partner.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager å måtte si det. Her er noe på gang uavhengig av om noe har skjedd ennå eller ikke.

Jeg har endel kompiser, og desverre må jeg si gutter deles i to her, de som er så redd for å få for lite og hopper på første og beste og håper den gravide dama ikke merker noe, også har du de som tar oppgaven sin på alvor og ikke setter dana si i slik usikkerhet i en ellers sårbar tid.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men å ikke ha ovedreven kontakt med en kollega, eller lyve om kontakt, er sunn fornuft - hadde jeg måttet fortelle mannen det ville han ikke vært aktuell som partner.

Gode poenger. 

Han viser at han gang på gang setter den relasjonen med kollegaen høyere enn TS sitt velvære, og det er jo et enormt problem. 

Kan du invitere henne hjem til dere og på den måten finne ut av hva skjer? 

Anonymkode: a6293...a73

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare jeg som ikke forstår hvorfor mannen ikke kom hjem etter julebordet?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (59 minutter siden):

Bare jeg som ikke forstår hvorfor mannen ikke kom hjem etter julebordet?

Det var avtalt på forhånd da jeg sover fryktelig dårlig pga graviditeten og ikke ville vekkes unødig midt på natta

Jeg vet helt sikkert at han sov hos foreldrene sine så det er egentlig ikke en del av problemstillingen :) 

Skrevet

Gode poenger. 

Han viser at han gang på gang setter den relasjonen med kollegaen høyere enn TS sitt velvære, og det er jo et enormt problem. 

Kan du invitere henne hjem til dere og på den måten finne ut av hva skjer? 

Anonymkode: a6293...a73

Hun har nylig flyttet og byttet jobb (etter de første hendelsene), men var likevel med på julebordet.

De møtes altså ikke i hverdagen på jobb lenger

Skrevet

Jeg kan ikke se for meg en verden der mannen min hadde kommet på å dra ut med kolleger etter VÅR bryllupsfest. Din manns prioriteringer virker helt på bærtur, helt uavhengig av snap-meldinger. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går utifra at du har gjort «research» på denne damen. Er hun singel? Attraktiv?

Det er ikke sikkert han visste at hun skulle komme på julebordet. Og da hun gjorde det ville han ikke si noe fordi du allerede har fått en «hangup» på henne.

Uansett, jeg synes det er helt ok å be ham snappe mindre med henne. Jeg har kolleger som er gode venner av motsatt kjønn og jeg vil ikke droppe dem, men hensynet til min mann kommer først. Nå som mannen din heller ikke jobber med henne, er det naturlig med mindre kontakt.

Anonymkode: 7d287...cae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LillaGorilla<3 skrev (23 minutter siden):

Jeg kan ikke se for meg en verden der mannen min hadde kommet på å dra ut med kolleger etter VÅR bryllupsfest. Din manns prioriteringer virker helt på bærtur, helt uavhengig av snap-meldinger. 

Enig! Når man topper dette, snap-meldingene med gjentatte løgner, da viser det bare at denne mannen ikke prioriterer hverken forhold eller partner.

Når dette i tillegg har pågått over tid og mens Ts er gravid, da viser mannen en nedrighet som viser lite eller ingen respekt for Ts.

Jeg hadde blitt singel før jeg fødte, for mannen viser ingen troverdighet eller vilje og ønske til å sette forholdet og Ts foran sin kvinnelige kollega. Forholdet er i realiteten over, eller hadde vært det for meg. Heller alene enn sammen med en mann som så tydelig lyver og viser dårlige prioriteringer for de han liksom skal være glad i og ha ønske om å ta vare på.

Anonymkode: bc476...39e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt tydelig at det er mer enn en vennskapelig tone mellom mannen din og ekskollegaen. 

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvordan du vet at hun er hans nr 1 bestevenn på snap. Jeg har vært sammen med samboer noen år nå og vi venter vårt tredje barn. Han jobber med flere kvinner og jeg vet de er venner på snap, men jeg aner ikke hvordan bestevennlista ser ut eller hvem som ligger øverst i innboksen på Messenger og Insta. Hvordan oppdager man sånn? Er genuint nysgjerrig. 

Anonymkode: 99cea...9f9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 timer siden):

Både kjæresten min og jeg har store problemer med utroskap, men vi har nok en smalere definisjon av utroskap enn mange andre.

Å ikke sette den andre først ville vært et svik for og mot oss begge. Å flørte på snap eller julebord er noe vi begge koser oss med, og vi holder hverandre oppdaterte. Vi har beveget oss hit sammen over mange år, og er mer åpne og tillitsfulle med hverandre enn noensinne. 

Nå handler vel ikke denne tråden om deg og ditt forhold? Skjønner ikke hvorfor du kommer inn her for å fortelle TS om hvordan forholdet ditt fungerer. Totalt irrelevant.

TS: Mannen din virker konfliktsky og har noen rare prioriteringer. Du virker i overkant kontrollerende og mistenksom. Det virker også som om dere forsterker disse dårlige egenskapene hos hverandre, slik at det blir en ond sirkel. Dere bør få tatt en skikkelig prat sammen før barnet deres kommer, ellers ser det mørkt ut for forholdet deres.

Anonymkode: 89473...760

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette krypet har du valgt å få barn med? Bringe et menneske inn i verden med det der som far?? DU skriver her selv at dette er ikke greit, men du skriver også mange unnskyldninger for han, så lykke til, nå er du stuck. Det er garantert at han er interessert i henne, hvem snapper med en kollega så mye og sier at DU er for følsom etterpå, og hvem FAEN DRAR PÅ EN ANNEN FEST FRA SIN EGEN VIELSE OG SENDER SIN GRAVIDE KONE HJEM?? HALLO, DU HAR ØDELAGT LIVET DITT!!

Anonymkode: a2927...24d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå handler vel ikke denne tråden om deg og ditt forhold? Skjønner ikke hvorfor du kommer inn her for å fortelle TS om hvordan forholdet ditt fungerer. Totalt irrelevant.

Det var ikke jeg som brakte mitt forhold inn i tråden, jeg var bare tvunget til å greie ut at utroskap har forskjellig definisjon i forskjellige forhold. Jeg er helt enig i at mitt forhold er irrelevant i denne tråden. Enkelte klarer bare ikke å styre seg.

Skrevet

Helt tydelig at det er mer enn en vennskapelig tone mellom mannen din og ekskollegaen. 

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvordan du vet at hun er hans nr 1 bestevenn på snap. Jeg har vært sammen med samboer noen år nå og vi venter vårt tredje barn. Han jobber med flere kvinner og jeg vet de er venner på snap, men jeg aner ikke hvordan bestevennlista ser ut eller hvem som ligger øverst i innboksen på Messenger og Insta. Hvordan oppdager man sånn? Er genuint nysgjerrig. 

Anonymkode: 99cea...9f9

Jeg spurte rett og slett (hadde ingen mistanker eller noe på det tidspunktet), vi hadde stort sett hatt hverandre øverst inntil da og det har vært en slags intern spøk

Har ikke snoket på telefonen hans 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Skuffa skrev (11 timer siden):

Dette blir fryktelig langt, rotete og dårlig formulert, beklager på forhånd

Jeg og mannen har kun vært gift i noen måneder og jeg er gravid med vårt første barn

Etter bryllupsfesten vår (en annen dag enn selve vielsen av diverse årsaker) dro han ut og møtte kollegaer på et event i nærheten med påfølgende nach

Jeg la merke til at han snappet med den ene (kvinnelige) kollegaen samme kveld, uten at det var noe spesielt jeg reagerte særlig på der og da

En liten stund senere ser jeg at han hadde henne på 1 plass på Snapchat

Jeg sa at jeg syntes det hadde vært litt mye med samme jenta nå, at de/hun sendte selfier, han dro for å henge med henne (og andre kollegaer) etter bryllupsfesten vår mens jeg dro hjem fordi jeg var sliten og er gravid 

Han sa at han skjønte at jeg reagerte og at han skulle begrense kontakten med henne

Så i løpet av noen uker senere nevner han henne i ulike settinger (for så vidt uskyldige) 3 ganger

Jeg spurte om han fortsatt snappet mye med henne, han sa nei

Så spurte jeg om han hadde kjøpt Snapchat pluss og om det var derfor jeg nå var på 1 plass igjen og har vært det en stund (tidligere har andre kompiser av han kommet over meg hvis vi ikke har snappet så mye en periode)

Han sier det ikke er derfor, og sa først at han har hatt Snapchat pluss FØR, måtte spørre igjen for å få bekreftet at han har det nå

Spør så spesifikt om hvilken plass denne jenta er på

Han sier hun er på 2 plass over de han snapper mest med

Jeg er festet som nr 1 bestevenn og jeg vet jo da at uansett hvor mye han snapper med andre så forblir jeg øverst

Jeg blir lei meg og føler han lyver til meg, unnviker tema og svarer kun kort på akkurat det jeg spør om uten å utdype

Senere på kvelden tar jeg det opp igjen.

Han sier at han tenkte at jeg var litt emosjonell første gangen vi snakket om det (for ca 1.5 mnd siden) og at det ikke var så seriøst

Jeg sier at i beste fall synes jeg det er sårende, respektløst og at jeg føler han bare jattet med men ikke tok meg på alvor selv om jeg var lei meg og tydelig på at jeg syntes mengde kontakt var ugreit 

I verste fall at han har noe å skjule

Jeg spør om det er noe mellom dem, om det har skjedd noe og om han har noe interesse for henne.
Han svarer nei og sier han bare vil ha meg, og at jeg og baby er familien hans

Jeg tror han på at det ikke har skjedd noe fysisk, men synes det er veldig vanskelig at jeg følte meg så usikker at jeg hadde behov for å spørre og at tilliten og tryggheten og åpenheten jeg trodde vi hadde har fått seg en støyt

Trodde ikke det om han, og i alle fall ikke i den situasjonen vi står i nå som nygifte, jeg er gravid og vi har nettopp flyttet inn i ny leilighet 

Han sa han har vært tankeløs, det er en brist i karakteren og han har tatt litt lett på hele greia, men at det altså ikke har skjedd noe mellom dem og at han ikke har interesse av henne

SÅ:  Han var på julebord i helgen og jeg spurte i forkant om hun skulle dit, han svarer nei.

Hun har flyttet til en annen by og byttet jobb siden i sommer da denne situasjonen oppstod første gang (dette vet jeg stemmer)

Viser seg at hun har vært invitert og deltatt på julebordet likevel (privat arrangert av en annen kollega) 
Dette oppdager jeg gjennom sosiale medier

Han sier ingenting om at hun var der likevel, verken mens han er på selve julebordet eller etter han kommer hjem (sov hos foreldrene sine for å ikke vekke meg om natta) før jeg spør rett ut neste kveld etter han har vært hjemme i mange timer 

Igjen er forklaringen at han ikke ville stresse meg og skape konflikt.

Jeg sier at alt oppleves hundre ganger verre og sketchy når det skjules og jeg finner ut av det selv enn om han f eks bare hadde sendt en melding og informert om at hun var der likevel 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro eller tenke 

Ønsker jo å gi han tvilen til gode om at han i hovedsak har vært tankeløs og konfliktsky og ikke utro, men jeg blir så usikker når relasjonen aktivt skjules, føler meg dum, utrygg, og lite respektert

Innspill?

Han er definitivt betatt av henne, og liker oppmerksomheten hun gir ham. 

umulig å si om det har skjedd noe fysisk, men det spiller jo ikke så stor rolle når han prioriterer henne foran dine følelser . 
Er man glad i partneren sin så vil man jo ikke gjøre den andre utrygg, men ta hensyn og beskytte parforholdet. 

Jeg hadde dumpet denne umodne fyren fortest mulig. 

Anonymkode: dd9d4...26e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette krypet har du valgt å få barn med? Bringe et menneske inn i verden med det der som far?? DU skriver her selv at dette er ikke greit, men du skriver også mange unnskyldninger for han, så lykke til, nå er du stuck. Det er garantert at han er interessert i henne, hvem snapper med en kollega så mye og sier at DU er for følsom etterpå, og hvem FAEN DRAR PÅ EN ANNEN FEST FRA SIN EGEN VIELSE OG SENDER SIN GRAVIDE KONE HJEM?? HALLO, DU HAR ØDELAGT LIVET DITT!!

Anonymkode: a2927...24d

Ikke vært tegn til noe lignende noen gang tidligere, det er vel kanskje derfor jeg reagerer så sterkt nå også

Kan heller ikke se bort i fra at graviditeten gjør meg enda mer sårbar og usikker enn vanlig 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk som er så opptatt av Snapchat er ikke modne nok til å være gift. Og da mener jeg TS. 

Hvem snapper til ektefellen uansett? Jeg tror jeg har sendt 10 stk til min mann i løpet av de 13 årene vi har vært gift. Jeg snapper venner, familie og kolleger, begge kjønn

Anonymkode: 6e360...505

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...