Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette blir fryktelig langt, rotete og dårlig formulert, beklager på forhånd

Jeg og mannen har kun vært gift i noen måneder og jeg er gravid med vårt første barn

Etter bryllupsfesten vår (en annen dag enn selve vielsen av diverse årsaker) dro han ut og møtte kollegaer på et event i nærheten med påfølgende nach

Jeg la merke til at han snappet med den ene (kvinnelige) kollegaen samme kveld, uten at det var noe spesielt jeg reagerte særlig på der og da

En liten stund senere ser jeg at han hadde henne på 1 plass på Snapchat

Jeg sa at jeg syntes det hadde vært litt mye med samme jenta nå, at de/hun sendte selfier, han dro for å henge med henne (og andre kollegaer) etter bryllupsfesten vår mens jeg dro hjem fordi jeg var sliten og er gravid 

Han sa at han skjønte at jeg reagerte og at han skulle begrense kontakten med henne

Så i løpet av noen uker senere nevner han henne i ulike settinger (for så vidt uskyldige) 3 ganger

Jeg spurte om han fortsatt snappet mye med henne, han sa nei

Så spurte jeg om han hadde kjøpt Snapchat pluss og om det var derfor jeg nå var på 1 plass igjen og har vært det en stund (tidligere har andre kompiser av han kommet over meg hvis vi ikke har snappet så mye en periode)

Han sier det ikke er derfor, og sa først at han har hatt Snapchat pluss FØR, måtte spørre igjen for å få bekreftet at han har det nå

Spør så spesifikt om hvilken plass denne jenta er på

Han sier hun er på 2 plass over de han snapper mest med

Jeg er festet som nr 1 bestevenn og jeg vet jo da at uansett hvor mye han snapper med andre så forblir jeg øverst

Jeg blir lei meg og føler han lyver til meg, unnviker tema og svarer kun kort på akkurat det jeg spør om uten å utdype

Senere på kvelden tar jeg det opp igjen.

Han sier at han tenkte at jeg var litt emosjonell første gangen vi snakket om det (for ca 1.5 mnd siden) og at det ikke var så seriøst

Jeg sier at i beste fall synes jeg det er sårende, respektløst og at jeg føler han bare jattet med men ikke tok meg på alvor selv om jeg var lei meg og tydelig på at jeg syntes mengde kontakt var ugreit 

I verste fall at han har noe å skjule

Jeg spør om det er noe mellom dem, om det har skjedd noe og om han har noe interesse for henne.
Han svarer nei og sier han bare vil ha meg, og at jeg og baby er familien hans

Jeg tror han på at det ikke har skjedd noe fysisk, men synes det er veldig vanskelig at jeg følte meg så usikker at jeg hadde behov for å spørre og at tilliten og tryggheten og åpenheten jeg trodde vi hadde har fått seg en støyt

Trodde ikke det om han, og i alle fall ikke i den situasjonen vi står i nå som nygifte, jeg er gravid og vi har nettopp flyttet inn i ny leilighet 

Han sa han har vært tankeløs, det er en brist i karakteren og han har tatt litt lett på hele greia, men at det altså ikke har skjedd noe mellom dem og at han ikke har interesse av henne

SÅ:  Han var på julebord i helgen og jeg spurte i forkant om hun skulle dit, han svarer nei.

Hun har flyttet til en annen by og byttet jobb siden i sommer da denne situasjonen oppstod første gang (dette vet jeg stemmer)

Viser seg at hun har vært invitert og deltatt på julebordet likevel (privat arrangert av en annen kollega) 
Dette oppdager jeg gjennom sosiale medier

Han sier ingenting om at hun var der likevel, verken mens han er på selve julebordet eller etter han kommer hjem (sov hos foreldrene sine for å ikke vekke meg om natta) før jeg spør rett ut neste kveld etter han har vært hjemme i mange timer 

Igjen er forklaringen at han ikke ville stresse meg og skape konflikt.

Jeg sier at alt oppleves hundre ganger verre og sketchy når det skjules og jeg finner ut av det selv enn om han f eks bare hadde sendt en melding og informert om at hun var der likevel 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro eller tenke 

Ønsker jo å gi han tvilen til gode om at han i hovedsak har vært tankeløs og konfliktsky og ikke utro, men jeg blir så usikker når relasjonen aktivt skjules, føler meg dum, utrygg, og lite respektert

Innspill?

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor sikker er du på at han sov hos foreldrene? 

Det kan være uskyldig, men det høres veldig sketchy ut. 

Anonymkode: 80d9c...a9f

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Min type var sånn, jævla konfliktsky fyr som syntes det var vanskelig å ikke svare på meldinger han fikk (messenger) fordi han syntes det var frekt, samtidig skjulte han det for meg fordi han var redd det skulle bli mer bråk. Uansett etter en gedigen oppvask der jeg virkelig satte hardt mot hardt og forklarte hvordan det å komme med små hvite løgner eller skjule ting som i utgangspunktet er uskyldig er hundre ganger verre enn å si sannheten. Nå 5 år etter er han heldigvis en helt annen mann, men det var nære på brudd. Jeg fikk se og leste også mange av meldingene ved å snoke ja, og det var uskyldig men ganske tydelig at den dama prøvde flørte, uten at han gjorde det tilbake. 

Anonymkode: a7ac6...f4d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dersom jeg hadde hatt en partner som er så jævla interessert i mine personlige meldinger hadde jeg bare gjort det slutt. Det er helt umulig å overleve i et forhold om man ikke har et privatliv , da er det bedre å være single. For noen jævla uselvstendige kryp av noen mannslinger dere har valgt dere som aksepterer slik snoking. 
Hadde det vært tak i noen av dem hadde de satt hardt mot hardt. Hadde jeg blitt snoket på hadde jeg anmeldt det kriminelle forholdet.

Endret av Snok1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd et forhold veldig likt det du beskriver her ts. Både det med Snapchat+, løgner etterfulgt av samme type bortforklaringer. Han var utro. Kom frem nesten et år senere. Da hadde han fortsatt en relasjon med dama. Jeg sier ikke det er tilfelle her, men vær på vakt. Lytt til magefølelsen. Jeg gjorde ikke det, det var lettere å stole på han. Trenger ikke spørre om jeg angrer på det i dag… Følelsen av å bli lurt er ekstra sterk når man faktisk har konfrontert flere ganger, og de har servert løgner hver gang. 

Anonymkode: 8a76d...a6a

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Dersom jeg hadde hatt en partner som er så jævla interessert i mine personlige meldinger hadde jeg bare gjort det slutt. Det er helt umulig å overleve i et forhold om man ikke har et privatlig, da er det bedre å være single. For noen jævla uselvstendige kryp av noen mannslinger dere har valgt dere som aksepterer slik snoking. 
Hadde det vært tak i noen av dem hadde de satt hardt mot hardt. Hadde jeg blitt snoket på hadde jeg anmeldt det kriminelle forholdet.

Hadde ikke dere åpnet forholdet etter at du var utro så kan det hende at dama di hadde vært like usikker på deg.

Anonymkode: bc7b4...563

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er ikke at mannen har kontakt med denne dama. 

Problemet er at du ikke har kontakt (sånn på ekte) med mannen. 

Han må ta et valg om hvem han vile være i kontakt med.

Anonymkode: 1c500...93b

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke dere åpnet forholdet etter at du var utro så kan det hende at dama di hadde vært like usikker på deg.

Anonymkode: bc7b4...563

Du begynner i feil ende. Hun var og er sikker på min kjærlighet. Hvor pikken min er endrer ikke på det. Dette går forøvrig begge veier. 
Vi fokuserer ikke på snapkart og julebord, vi fokuserer på følelser og tillit.

AnonymBruker
Skrevet

Huff, noe av det verste som er i et forhold, er den usikkerheten du sitter med nå, ts. Det trenger selvsagt ikke å bety noe at han har unngått sannheten rundt denne dama, men uansett har disse småløgnene skapt en smertefull usikkerhet hos deg, som vil gnage på forholdet deres. Da er det faktisk bedre å være helt sikker; har han følelser for denne dama og evt. vært utro på ett eller annet plan, eller anser han bare henne som en kollega og venninne? 

Anonymkode: 24779...92d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer litt på at du har så god oversikt over hvem som er på hvilken plass på snapen hans. Enig med den over som skriver at der må man få ha privatliv. Det fører jo ikke til noe godt heller når du skal ha full oversikt over hans bestevenner på snap, da sitter du og henger deg opp i det og sliter med det når det er kvinnenavn på topplisten.

Jeg forstår godt at han ikke "bare" sendte en melding og sa at hun var der likevel, den gang det skjedde. Du hadde jo ikke tatt lett på det, du hadde sittet med klump i magen hele kvelden og avhørt han neste morgen. Så når han er litt konfliktsky og du reagerer dårlig, så ble det sånn. Hun har blitt et litt vondt tema som dere ikke har klart å håndtere på en spesielt god måte, noen av dere. Han må slutte å jatte med men du bør kanskje ta innover deg at du nok er litt i overkant mistenksom og sjalu, kanskje du er litt ekstra hormonell pga graviditet. Du må være åpen på at dette ikke bare handler om at alt han gjør er feil, men at det er en slags svikt i kommunikasjon hvor dere ikke er på bølgelengde, og du har også en del av det.

Og husk: Det er jo ikke så uvanlig at noen på jobb blir bedre venner enn andre, uansett kjønn. Kanskje hun er hans work wife. Altså et platonisk vennskap med en kollega, men den kollegaen du står nærmest, den du klager om sjefen til, den du spør om skal på julebordet. At hun havnet på nr 1 når han skal på et event er ikke så merkelig, man sender snaps til en av de som er der, gjerne den man kjenner best "hei, hvor er dere, hva skjer" så får man gjerne tekst og filmer tilbake av eventet eller folkene som er der osv.

Om han er utro eller ei skal jeg ikke si noe om. Det kan jo være det for all del, eller at han bare er litt betatt. Eller så kan det bare være at hun er hans venn på jobb. Dersom din jobb er på en fest og du tenker å svinge innom - du har EN person på kontoret du først sender den meldingen til, om det er gøy, om de blir lenge. Og føler du at den vennen må være en kvinne, at du ikke har lov til å sende snap til en mannlig kollega lengre?

Anonymkode: cd3cc...690

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På 20 år sammen, selv den gangen vi traff hverandre, har mannen aldri fortsatt på fest når jeg drar hjem.... Og etter selve bryllupsfesten? Det er jo et gigantisk, rødt flagg, i seg selv. 

Anonymkode: 509c4...2f3

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres merkelig ut at disse problemene er aktuelle like etter dere er nygift. Var det slik før og?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor sikker er du på at han sov hos foreldrene? 

Det kan være uskyldig, men det høres veldig sketchy ut. 

Anonymkode: 80d9c...a9f

Akkurat det er jeg helt sikker på

Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Høres merkelig ut at disse problemene er aktuelle like etter dere er nygift. Var det slik før og?

Aldri hatt noen form for tillitsproblemer tidligere, kunne dette med den samme dama 

AnonymBruker
Skrevet
jente98 skrev (6 timer siden):

Dette blir fryktelig langt, rotete og dårlig formulert, beklager på forhånd

Jeg og mannen har kun vært gift i noen måneder og jeg er gravid med vårt første barn

Etter bryllupsfesten vår (en annen dag enn selve vielsen av diverse årsaker) dro han ut og møtte kollegaer på et event i nærheten med påfølgende nach

Jeg la merke til at han snappet med den ene (kvinnelige) kollegaen samme kveld, uten at det var noe spesielt jeg reagerte særlig på der og da

En liten stund senere ser jeg at han hadde henne på 1 plass på Snapchat

Jeg sa at jeg syntes det hadde vært litt mye med samme jenta nå, at de/hun sendte selfier, han dro for å henge med henne (og andre kollegaer) etter bryllupsfesten vår mens jeg dro hjem fordi jeg var sliten og er gravid 

Han sa at han skjønte at jeg reagerte og at han skulle begrense kontakten med henne

Så i løpet av noen uker senere nevner han henne i ulike settinger (for så vidt uskyldige) 3 ganger

Jeg spurte om han fortsatt snappet mye med henne, han sa nei

Så spurte jeg om han hadde kjøpt Snapchat pluss og om det var derfor jeg nå var på 1 plass igjen og har vært det en stund (tidligere har andre kompiser av han kommet over meg hvis vi ikke har snappet så mye en periode)

Han sier det ikke er derfor, og sa først at han har hatt Snapchat pluss FØR, måtte spørre igjen for å få bekreftet at han har det nå

Spør så spesifikt om hvilken plass denne jenta er på

Han sier hun er på 2 plass over de han snapper mest med

Jeg er festet som nr 1 bestevenn og jeg vet jo da at uansett hvor mye han snapper med andre så forblir jeg øverst

Jeg blir lei meg og føler han lyver til meg, unnviker tema og svarer kun kort på akkurat det jeg spør om uten å utdype

Senere på kvelden tar jeg det opp igjen.

Han sier at han tenkte at jeg var litt emosjonell første gangen vi snakket om det (for ca 1.5 mnd siden) og at det ikke var så seriøst

Jeg sier at i beste fall synes jeg det er sårende, respektløst og at jeg føler han bare jattet med men ikke tok meg på alvor selv om jeg var lei meg og tydelig på at jeg syntes mengde kontakt var ugreit 

I verste fall at han har noe å skjule

Jeg spør om det er noe mellom dem, om det har skjedd noe og om han har noe interesse for henne.
Han svarer nei og sier han bare vil ha meg, og at jeg og baby er familien hans

Jeg tror han på at det ikke har skjedd noe fysisk, men synes det er veldig vanskelig at jeg følte meg så usikker at jeg hadde behov for å spørre og at tilliten og tryggheten og åpenheten jeg trodde vi hadde har fått seg en støyt

Trodde ikke det om han, og i alle fall ikke i den situasjonen vi står i nå som nygifte, jeg er gravid og vi har nettopp flyttet inn i ny leilighet 

Han sa han har vært tankeløs, det er en brist i karakteren og han har tatt litt lett på hele greia, men at det altså ikke har skjedd noe mellom dem og at han ikke har interesse av henne

SÅ:  Han var på julebord i helgen og jeg spurte i forkant om hun skulle dit, han svarer nei.

Hun har flyttet til en annen by og byttet jobb siden i sommer da denne situasjonen oppstod første gang (dette vet jeg stemmer)

Viser seg at hun har vært invitert og deltatt på julebordet likevel (privat arrangert av en annen kollega) 
Dette oppdager jeg gjennom sosiale medier

Han sier ingenting om at hun var der likevel, verken mens han er på selve julebordet eller etter han kommer hjem (sov hos foreldrene sine for å ikke vekke meg om natta) før jeg spør rett ut neste kveld etter han har vært hjemme i mange timer 

Igjen er forklaringen at han ikke ville stresse meg og skape konflikt.

Jeg sier at alt oppleves hundre ganger verre og sketchy når det skjules og jeg finner ut av det selv enn om han f eks bare hadde sendt en melding og informert om at hun var der likevel 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro eller tenke 

Ønsker jo å gi han tvilen til gode om at han i hovedsak har vært tankeløs og konfliktsky og ikke utro, men jeg blir så usikker når relasjonen aktivt skjules, føler meg dum, utrygg, og lite respektert

Innspill?

Hvorfor har dere ikke hatt samtaler om kjøreregler i forhold til sosiale medier og venner av det annet kjønn FØR dere giftet dere? Det er det vanligste temaet på landets familievernkontorer, og dere har ikke laget dere kjøreregler på det??

Anonymkode: 99044...846

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har dere ikke hatt samtaler om kjøreregler i forhold til sosiale medier og venner av det annet kjønn FØR dere giftet dere? Det er det vanligste temaet på landets familievernkontorer, og dere har ikke laget dere kjøreregler på det??

Anonymkode: 99044...846

Kjøreregler???

Om jeg måtte fortelle min mann hva som er ok og ikke, så ville han ikke vært min mann i utgangspunktet.

Anonymkode: 509c4...2f3

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke til å stole på og dette kommer ikke til å bli bedre. 

Anonymkode: 25849...5b3

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 timer siden):

Dersom jeg hadde hatt en partner som er så jævla interessert i mine personlige meldinger hadde jeg bare gjort det slutt. Det er helt umulig å overleve i et forhold om man ikke har et privatlig, da er det bedre å være single. For noen jævla uselvstendige kryp av noen mannslinger dere har valgt dere som aksepterer slik snoking. 

Men så vet vi jo også at du verken er monogam eller har problemer med utroskap, ref mange andre tråder. Hvs foreslår du som løsning for å forhindre at man blir bedratt? 

Ts, jeg har stått i lignende og der var det dessverre all grunn til frykt. Jeg fant ut av det ved å snakke med jenta direkte. 

Anonymkode: a6293...a73

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er vanskelig å si om de har en flørt på gang eller bare er venner. Eller om hun er småforelsket og han ser på det hele som et vennskap, og ikke skjønner at han "oppmuntrer" henne ved å ha så mye kontakt. Det er det bare de to som vet.

Få han til å invitere henne på kaffe hjemme hos dere. Det er vanlig å presentere gode venner/ venninner for partneren sin, så dette burde han ikke ha noen problemer med.

Da får du muligheten til å bli kjent med henne og ikke minst sett dem sammen. Og så kan du ta en vurdering utifra dette.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men så vet vi jo også at du verken er monogam eller har problemer med utroskap, ref mange andre tråder. Hvs foreslår du som løsning for å forhindre at man blir bedratt? 

Ts, jeg har stått i lignende og der var det dessverre all grunn til frykt. Jeg fant ut av det ved å snakke med jenta direkte. 

Anonymkode: a6293...a73

Både kjæresten min og jeg har store problemer med utroskap, men vi har nok en smalere definisjon av utroskap enn mange andre.

Å ikke sette den andre først ville vært et svik for og mot oss begge. Å flørte på snap eller julebord er noe vi begge koser oss med, og vi holder hverandre oppdaterte. Vi har beveget oss hit sammen over mange år, og er mer åpne og tillitsfulle med hverandre enn noensinne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...