Gå til innhold

Dere med lysegrå stoffsofa. Hvilket farge på veggen har dere? Ønsker gjerne bilde

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt oss ny sofa. Den er lysegrå i stoff. Har pr idag Minty Breeze farge på veggen. Litt usikker på om den faktisk vil være fin til sofaen. VI har uansett tenkt å male stuen på  nytt. Så ønsker å få noen ideer om hvilken farge vil passe. Kun halve stuen får sollys, så halve er "mørk". Så fargen på passe til denne.

Anonymkode: afbb8...eff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du kjøpt grå sofa? Det er jo så 2015. Litt vanskelig å passe inn i dagens interiør. Håper du har kjøpt en varm gråfarge og ikke en kald i hvert fall da. 

Anonymkode: 4acaf...1ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor har du kjøpt grå sofa? Det er jo så 2015. Litt vanskelig å passe inn i dagens interiør. Håper du har kjøpt en varm gråfarge og ikke en kald i hvert fall da. 

For noe surt oppgulp. Sofaer har man i mange år og da kjøper man selvfølgelig den fargen man liker og ønsker. 

TS, vi har 4017 pilasterblå. Den ser litt ulik ut i ulikt lys, men alltid vakker. Passer veldig godt til grått. 

Anonymkode: dc66b...9e3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes grå passer til det meste, kanskje med unntak av beige. Det ville jeg ikke hatt på veggen uansett jeg, så grå sofa funker godt. Vi har en blågrå tone på veggene, tror den heter Kveldshimmel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sand på veggen og grå sofa

Anonymkode: 5353a...481

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har Linblå. I resten av rommet er det i kombinasjon med fargwn Comfort Grey. Og litt grønnlige puter og mye grønne planter. 

Anonymkode: 7f569...492

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor? Vel fordi vi kjøpte en fargen vi likte. Trendene har vi aldri brydd oss om, de endrer seg som årstider. Kjøper ikke en ny sofa annethvert år.

Spørsmålet var til de som 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For noe surt oppgulp. Sofaer har man i mange år og da kjøper man selvfølgelig den fargen man liker og ønsker. 

TS, vi har 4017 pilasterblå. Den ser litt ulik ut i ulikt lys, men alltid vakker. Passer veldig godt til grått. 

Anonymkode: dc66b...9e3

Kålrota skrev (2 timer siden):

Jeg synes grå passer til det meste, kanskje med unntak av beige. Det ville jeg ikke hatt på veggen uansett jeg, så grå sofa funker godt. Vi har en blågrå tone på veggene, tror den heter Kveldshimmel.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har Linblå. I resten av rommet er det i kombinasjon med fargwn Comfort Grey. Og litt grønnlige puter og mye grønne planter. 

Anonymkode: 7f569...492

Det var fine farger, men dere som har disse fargene (i rødt) blir ikke de litt "kalde"? Passer deres gråe sofa til fargene? Noe som helst mulighet til å se et bilde av de irl for å danne et inntrykk. 

Sofa vi har valgt er Hjellegjerde Dyp lysegrå (finnes i mørkgrå også). 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har sand på veggen og grå sofa

Anonymkode: 5353a...481

Sand har vi i gangene (to av de) allerede, kjempe fin farge. Tar vi det i stua i tillegg, så blir det så likt i hele leiligheten. Akkurat det frister ikke. Men kunne jeg få sett bilde?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fint med en litt varm veggfarge, om sofaen er kjølig grå. Jeg hadde selv tenkt at minty breeze og grå ble litt gusjete mot hverandre, litt for likt, men det kan jo hende du har andre preferanser 😊  jeg ville gått for en lys, men litt mer pigmentert farge - i en farge du liker. Spør på fargerike eller lignende butikk, de er ofte gode! Eller forsøk chat gpt, jeg sparrer en del med den i fargesamtaler - og kan få tips om ting jeg ikke har tenkt på. 

Anonymkode: 4e326...5f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...