Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har mørkeblondt hår som nå er farget i en litt rødlig, varm tone. Nå vil jeg ha lysere hår frem mot sommeren, og vil gjerne gjøre dette hjemme selv, synes frisør blir litt dyrt:) Noen ideer hvordan jeg kan gjøre dette? Skal jeg velge en lys hårfarge eller må jeg bleke? Kan jeg feks farge håret lysere med en permanent farge først og deretter supplere med lyse blekningsstriper?

Endret av ingvildkj
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det blir fort like dyrt som frisør dersom du skal farge håret ditt gradvos lysare... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ville gått til en frisør nå første gangen hvertfall.

Rødfargen gjør det verre og bleke ned.

HAdde rødbrunt hår selv engang for noen år tilbake, bleket det ned igjen, og så ut som en rev!!! Ble krise time hos frisøren to dager etterpå :ler:

Har nettopp bleket håret mitt ned nå, har i lang tid hatt det brunt, ikke med noe rødt i. Gjorde det hos frisør, og etterveksten ble veldig fin, men der det var farge i fra før ble det litt gulskjær. Men ikke så mye at det gjør noe.

Bleket det ned veldig lyst, tror det er lurere og ta det litt gradvis, stripe det bare, nærmere din naturlige farge egentlig..

Ville uansett gjort det hos frisør, i verste fall må du ha krisetime likevel, desuten sliter det veldig på håret, og hos en frisør får du litt bedre etterbehandling.

Det er ikke så dyrt. Spørs hvor du går, jeg betalte 350,- kr.. men har også betalt 900,- en gang..

Gjest Gjest
Skrevet
Ville gått til en frisør nå første gangen hvertfall.

Rødfargen gjør det verre og bleke ned.

HAdde rødbrunt hår selv engang for noen år tilbake, bleket det ned igjen, og så ut som en rev!!! Ble krise time hos frisøren to dager etterpå  :ler:

Har nettopp bleket håret mitt ned nå, har i lang tid hatt det brunt, ikke med noe rødt i. Gjorde det hos frisør, og etterveksten ble veldig fin, men der det var farge i fra før ble det litt gulskjær. Men ikke så mye at det gjør noe.

Bleket det ned veldig lyst, tror det er lurere og ta det litt gradvis, stripe det bare, nærmere din naturlige farge egentlig..

Ville uansett gjort det hos frisør, i verste fall må du ha krisetime likevel, desuten sliter det veldig på håret, og hos en frisør får du litt bedre etterbehandling.

Det er ikke så dyrt. Spørs hvor du går, jeg betalte 350,- kr.. men har også betalt 900,- en gang..

Helt enig i at det er lurt å gå til frisør når en skal ha lysere hår! Håret mitt var farget rødt og svart. Da jeg prøvde å bleke det hjemme ble resultatet ekstremt gulrotfarga. Det så ikke klokt ut, så jeg måtte til frisøren allikevel. Frisører litt utenfor sentrum er jo gjerne litt billigere enn sånne fancy salonger i sentrum.

Anbefaler å legge i masse masse tette striper. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...