AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden dette skjedde i dag. han skulle bare vise meg noe i messenger, som er helt greit, og akkurat når han skulle det, så jeg at jeg hadde fått en melding fra eksen! usikker på om han la merke til det, men jeg ble så stressa da jeg så meldingen at jeg oppførte meg veldig rart, og så ble det en rar stemning. tenker å si at jeg fikk en melding av x, men er det rart å nevne det? er det rart å bli stressa av det? jeg har ingenting å skjule, men i mitt forrige forhold opplevde jeg veldig ofte å få kjeft og konsekvenser for alt, så tror bare jeg er redd for å bli "tatt" på ting, uten at det egentlig er noe Anonymkode: 8b75a...aa2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Hvorfor chatter du med eksen? Anonymkode: 9714b...6f9 4 8
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Hvis du fikk en melding av exen mens kjæresten din var på telefonen merket han nok det, ja... Anonymkode: 072bb...22c 8
Runnah Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor chatter du med eksen? Anonymkode: 9714b...6f9 Det står det ingenting om. Folk her inne må seriøst ta seg sammen. 3
Capazitet Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Runnah skrev (Akkurat nå): Det står det ingenting om. Folk her inne må seriøst ta seg sammen. Det er jo derfor dei spør... 6
Runnah Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Capazitet skrev (Akkurat nå): Det er jo derfor dei spør... ?
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Det hadde også blitt rar stemning her, om jeg hadde sett at samboeren fikk melding fra eksen sin, og i tillegg ble han stresset og begynte å oppføre seg rart.. Anonymkode: ac6b8...710 6 5
baregjest Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor chatter du med eksen? Anonymkode: 9714b...6f9 jeg gjør ikke det, men han sendte meg en melding ut av det blå
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden Hvorfor kan man ikke ha god tone med eksen?? Det har jeg alltid lurt på.. Ikke alle går fra hverandre pga dritt. Noen vokser bare fra hverandre og er fortsatt venner. Nå vet ikke jeg relasjonen med ts og eksen, men tenker at det kan bli nevnt for kjæresten. Heller det enn at det blir holdt skjult. Det er litt suspekt mener jeg. Fortell det som det er. Anonymkode: 22513...955 3 4
krishnaaa Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Her hadde det derimot IKKE blitt rar stemning hvis en av oss fikk melding fra eksen mens den andre så det😊 Folk og forhold er forskjellige. Det er forståelig at du reagerer med stress når du hadde grunn tiil det før, og sikkert veldig mye lettere å håndtere for deg når du skjønner deg selv og hvorfor du reagerer💜 Hvis han tar det opp, kan du jo rett og slett forklare det for ham. Hvis han gjør en greie ut av det og ikke vil høre på det du sier, er det jo dessverre ikke ulikt reaksjonen til eksen. Ønsker deg det beste, ts🫶🏻 1 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden Runnah skrev (16 minutter siden): Det står det ingenting om. Folk her inne må seriøst ta seg sammen. Nettopp derfor spør folk. Dette er jo litt vesentlig. Ingen sympati hos meg hvis det er en greie at hun prater med eksen og skjuler dette fra kjæresten. Og i såfall vil jo det å slutte å prate med eksen være løsningen på problemet til TS… Ikke rart å synes det er ubehagelig om man prater med eks(er) i all hemmelighet. Anonymkode: 1dca7...f49 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden Jeg blir også stressa når folk skal ha mobilen min, se på et bilde eller noe så den blir sendt rundt - bare plis ikke bla videre, plutselig kommer et bilde jeg prøvde å ta av den kvisen på rumpa eller noe som neste på listen 😂 Sånn går mine tanker. Men det var jo litt på si - i denne situasjonen tror jeg at jeg hadde ledd høyt og sagt at ha, typisk at melding fra eksen kom akkurat nå da. Og så gjort noe jeg egentlig aldri gjør, jeg hadde lest den for han og sagt hva han ville og hva jeg svarte. Noe sånt tror jeg. Shit happens. Det er jo ikke noe stress, med mindre det er en relasjon man skjuler av ene eller andre årsak. Jeg får meldinger fra ekser rett som det er, det gjør vi vel alle? Anonymkode: 45b86...790
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg blir også stressa når folk skal ha mobilen min, se på et bilde eller noe så den blir sendt rundt - bare plis ikke bla videre, plutselig kommer et bilde jeg prøvde å ta av den kvisen på rumpa eller noe som neste på listen 😂 Sånn går mine tanker. Men det var jo litt på si - i denne situasjonen tror jeg at jeg hadde ledd høyt og sagt at ha, typisk at melding fra eksen kom akkurat nå da. Og så gjort noe jeg egentlig aldri gjør, jeg hadde lest den for han og sagt hva han ville og hva jeg svarte. Noe sånt tror jeg. Shit happens. Det er jo ikke noe stress, med mindre det er en relasjon man skjuler av ene eller andre årsak. Jeg får meldinger fra ekser rett som det er, det gjør vi vel alle? Anonymkode: 45b86...790 Nei, jeg er helt ferdig med mine ekser, så jeg får ikke meldinger fra dem. Så jeg har ikke behov for den type kontakt med ekser, de eneste gangene jeg har hatt kontakt er når vi ikke har vært 100% ferdig med hverandre. Om den ene eller begge hadde hatt et lite håp om gjenforening eller sex med hverandre, eller ha hverandre i bakhånd (som en reservere) om man skulle ende opp med å føle seg ensom. Jeg har hatt kontakt med flere på ekser sånn sett, i kortere eller lengre perioder. Jeg hadde feks kontakt med en eks over halve livet mitt, nettopp grunnet at vi begge hadde hverandre i bakhånd, om alt annet skulle skjære seg. Nå endte han opp med å flytte langt bort, så kontakten bestod i meldinger og snapper de siste årene før kontakten opphørte helt. I perioder sendte vi bare vanlige snapper til hverandre, i andre perioder flørtet vi, og kunne snakke om en fremtid sammen igjen. Til tross for at vi begge hadde kjærester innimellom også, man kunne jo ikke være helt sikker på at forholdene ville vare (det var i disse periodene vi sendte vanlige meldinger og snapper til hverandre, også endret det seg når det ble slutt og vi trengte en liten selvtillitsboost). Men så møtte jeg mannen i mitt liv, en jeg dypt og inderlig kjente at jeg ville satse på og være sammen med resten av livet, og nå har jeg og denne eksen ikke lengre kontakt, siden grunnlaget for «vennskapet» ikke lengre er tilstede. Jeg ønsker ikke og trenger ikke lengre å ha han i «bakhånd». Dette er en mann jeg 100% ønsker å gå inn for å ha et varig forhold med, og jeg skjønner nå at i tidligere forhold gikk jeg ikke 100% inn for det, selv om jeg sikkert trodde det der og da. Hadde jeg gått 100% inn for det, ville jeg ikke hatt behov for å ha en i bakhånd. Den eneste grunnen til at jeg skulle hatt sånn type kontakt med en av mine ekser, er om vi hadde hatt barn sammen. Da må man nesten ha en viss grad for kontakt for barnets og samarbeidet sin skyld. Anonymkode: ac6b8...710
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden En ting er å chatte med eksen og holde det skjult. En annen ting er om eksen ut av det blå tar kontakt. Her prater vi åpent om alt så om en av oss hadde pratet med en eks så hadde vi delt det med hverandre. Om forholdet deres er trygt og godt og han vet det er basert på åpenhet og ærlighet så vil han ikke reagere på at eksen tar kontakt. Det er jo ikke noe du kan styre. Jeg ville reagert med "Oj! Melding fra eksen? Lurer på hva han vil?" Anonymkode: 7dda2...ea0
Vera Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden baregjest skrev (7 timer siden): jeg gjør ikke det, men han sendte meg en melding ut av det blå Jeg tror forholdet blir enklere om du kommuniserer at dette har vært et problem i tidligere forhold..at du er redd for å bli straffet når du er ærlig, og derfor sliter med å vite hva du skal dele og ikke. Så blir det en samtale ut av det - og dere kan sammen finne ut hva det er greit å vite, og hva man ikke trenger å fortelle uten at den andre føler det er et tillitsbrudd om det ikke blir fortalt. Kommunikasjon rett og slett. 1
exictence Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden Hvis han ikke spør, så er det vel ingen vits å ha noe fokus mer på det. Jeg fikk en melding av en x en gang. Da skrev jeg bare at jeg syntes det var best å ikke ha kontakt nå når jeg hadde ny kjæreste.
Carrot Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg får meldinger fra ekser rett som det er, det gjør vi vel alle? Anonymkode: 45b86...790 nei det tror jeg hører sjeldenheten til faktisk om man ikke har felles barn man må samarbeide om men ellers er jeg enig i at jeg ville åpnet og lest den foran kjæresten for å vise at det ikke var noe å skjule.. 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden Capazitet skrev (7 timer siden): Det er jo derfor dei spør... De spør som i «hvorfor chatter du med eksen», som egentlig er et spørsmål videre fra fra «chatter du med eksen, eller var det en tilfeldig melding?». De lurer ikke, de går rett med angrepsspørsmål…. Anonymkode: 1582e...26f
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Skrevet 12 timer siden Capazitet skrev (8 timer siden): Det er jo derfor dei spør... Du spurte ikke.. det var retorisk. Du anklaget! Anonymkode: 6cd1d...85f
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #20 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): dette skjedde i dag. han skulle bare vise meg noe i messenger, som er helt greit, og akkurat når han skulle det, så jeg at jeg hadde fått en melding fra eksen! usikker på om han la merke til det, men jeg ble så stressa da jeg så meldingen at jeg oppførte meg veldig rart, og så ble det en rar stemning. tenker å si at jeg fikk en melding av x, men er det rart å nevne det? er det rart å bli stressa av det? jeg har ingenting å skjule, men i mitt forrige forhold opplevde jeg veldig ofte å få kjeft og konsekvenser for alt, så tror bare jeg er redd for å bli "tatt" på ting, uten at det egentlig er noe Anonymkode: 8b75a...aa2 Den viktigste lærdommen her er vel å ikke være med en voksen som kjefter på noen og mangler kommunikasjonsevner, og den lærdommen ser det ut til at du har tatt. Forklar heller kjæresten din din reaksjon selv om han ikke spurte. Usikkerhet forårsaker mange flere misforståelser enn ærlighet. Dette er et problem du eier, og da er det du som kan løse det og komme ut av mønsteret du er i, Anonymkode: ec99f...02e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå